Puster Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei, Hvordan kan jeg lage noe som gjør at man kan se en spesifikk id? altså at en nyhet har id 58, så vises den? Når en klikker på les mer? Koden jeg bruker for å hente ut "les mer". <?php $nyheter = mysql_query("SELECT * FROM news ORDER BY id DESC LIMIT 3") or die (mysql_query); while ($row = mysql_fetch_assoc($nyheter)) { $title = $row['title']; $id = $row['id']; $body = $row['body']; $date = $row ['date']; $by = $row['by']; echo "<h3>$title</h3>"; $string=$body ; $split=explode(' ',$string); $x=0; while($x < 30) { echo $split[$x].' '; $x++; } echo "<br /> <br />"; echo '<a href="index.php?id=' . $row['id'] . '"><b>Les mer</b></a><br />'; echo "Skrevet $date av $by"; echo "<br /> <br />"; } ?> Det jeg tenker på at når en trykker på les mer så skifter liksom index.php til index.php?nyhet=58. Håper noe fårstår takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Puster Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Slik som på forumet her, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1275154 Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 <?php if(isset($_GET['id'])) { /** gjør noe med ide'en ($_GET['id']) **/ } else { /** hva som skal vises når man ikke gjør noe med ide'en **/ } ?> Lenke til kommentar
Puster Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Thx, Problem løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå