displacement Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Eyyy, Treningslogg må man ha. Jeg kommer hovedsakelig til å fokusere på styrketrening samt kosthold, men all form for trening og hardere fysisk aktivitet skal jeg få med. Kanskje også litt dagligdagse hendelser. Hovedmålet mitt er å bli sterkere og øke sakte, men sikkert i vekt. Om meg Kjønn: Gutt Alder: 15 (2.11.95) Vekt: 55,7 kg (6.11.10) Høyde: 170cm Det blir forresten innveiing på søndager (evt. lørdager). Litt historie Når jeg var mindre var jeg en glad og normalvektig gutt. Jeg spilte fotball, og var over middels interessert i idrett. Noen år gikk, og moren min ble diagnostisert med brystkreft. Dette var på samme tid som fotballen ble mye mer seriøs, og vi ble slått sammen med noen som var litt eldre. Sakte skjedde det en forandring, jeg ble mindre sosial og kuttet ut fotballen. Jeg kan enkelt se tilbake nå og se at diagnosen til moren min virkelig rammet meg psykisk. Noe annet som enda er en utfordring den dag i dag er at faren min har bipolar lidelse, et veldig alvorlig tilfelle. Han har gjort helt sprøe ting, som jeg ikke vil gå inn på her og nå. Alt dette kontribuerte til at jeg begynte å trøstespise (til en viss grad), ble mye mindre sosial og fikk et drastisk lavere aktivitetsnivå. Jeg la på meg en god del, og selvbildet mitt ble ganske forskrudd. Jeg fikk lyst til å slanke meg. Oh noes. Det var en gradvis prosess, men mot slutten spiste jeg rundt 200-300 kCal om dagen, og trente opp i mot 2 timer sykling, jogging og lignende, hver eneste dag. Dette medførte et ekstremt tap av vekt, og en høy andel av dette var selvfølgelig muskler. Jeg ble diagnostisert med anoreksi, på mitt laveste var jeg 36 kg på 160 cm. Helvete på jord. Den dag i dag føler jeg meg toppers, kroppen min er litt rar til tider og jeg er enda over middels opptatt av kosthold, men annet enn det - helt toppers. /end Trening Jeg har fulgt StrongLifts 5x5 en liten stund, men jeg bestemte meg nå nylig for å bytte over til Madcow 5x5 som er et veldig likt program. Jeg trener mandag, onsdag og fredag og prøver å få gått litt turer i helgene. De første øktene jeg kommer til å logge her vil være ganske lette. Selv syntes jeg ikke styrken min er noe å skryte av, men en av grunnene til at jeg trener er jo nettopp for å øke den! Jeg har dessverre ikke noen veldig spesifikke treningsmål, jeg syntes det er litt vanskelig å vite hvor store økninger i styrke jeg kan forvente. 1RM ligger rundt her (har ikke testet nøyaktig): - Knebøy; 80 kg + - Benkpress; 50 kg + - Markløft; 90 kg + Kosthold En ”bulk”-versjon av PF (periodisk faste/intermittent fasting) med ca. 14-16 timers faste. Maten går i all slags frukt og grønnsaker, laks, karbonadedeig, nøtter av diverse slag, havregryn, skyr naturell og litt MyoProtein. Jeg har ikke helt funnet ut hvilket kalorinivå jeg burde ligge på for å legge på meg 0,250 – 0,5 kg i uken (som er det jeg prøver på). Nå i starten ligger jeg på 2200-2400 kCal på treningsfrie dager og 2400-2600 kCal på treningsdager. Kommer til å justere etter framgang. Bilder Anoretiske meg; 13-14 år, 36-40 kg, 160 cm (WARNING: Sterke bilder) Meg nå; 15 år, 55-56 kg, 170 cm Avsluttende ord Kanskje litt lang førstepost, men la gå. *hopper utfor en klippe med fallskjerm og epic musikk* Endret 8. november 2010 av displacement 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Uke 1 –Madcow 5x5 - Mandag 8.11.2010 Kosthold: 196.7g protein 255.7g karbohydrater 75.6g fett = 2,443 kCal Trening: Knebøy 35 kg x 5 42 kg x 5 52 kg x 5 60 kg x 5 70 kg x 5 Benkpress 22 kg x 5 27 kg x 5 32 kg x 5 37 kg x 5 42 kg x 5 Stangroing 22 kg x 5 27 kg x 5 32 kg x 5 37 kg x 5 42 kg x 5 Benløft KV x 12 KV x 12 KV x 12 Kommentar: Bra økt og (planlagt, men jeg holder meg alltid til planen ) kosthold. Veldig lette vekter, og dette skal være en "heavy day". Litt flaut. 7/10 Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Bra jobba! Ser ut som du har et sunt forhold til mat nå og får i deg det du trenger Godt å se! Keep going Lenke til kommentar
displacement Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Uke 1 – Treningsfri - Tirsdag 9.11.2010 Fin treningsfri dag med skole og bandøving (jeg spiller trommer ). Næringsinntaket er der det skal være. Jeg skulle egentlig ha en liten presentasjon i engelsk om Canada i dag, men den ble utsatt til fredag (bra i den forstand at jeg får øve mer, nervøsitet har jeg heldigvis ikke så store problemer med )! Kosthold: 191.4g protein 215.2g karbohydrater 73.6g fett = 2,253 kCal Bra jobba! Ser ut som du har et sunt forhold til mat nå og får i deg det du trenger Godt å se! Keep going Tusen hjertelig takk for det! Jeg er litt overfokusert til tider, men det hindrer heldigvis ikke inntaket mitt. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Sterk historie! Ser veldig mye bedre ut nå, bare å fortsette med treninga og ligge i kalorioverskudd så blir det konge Lenke til kommentar
displacement Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Uke 1 - Madcow 5x5 - Onsdag 10.11.2010 Kosthold: 217.9g protein 222.2g karbohydrater 73.8g fett = 2,407 kCal Trening: Knebøy 35 kg x 5 42 kg x 5 52 kg x 5 52 kg x 5 Overhead Press 22 kg x 5 25 kg x 5 30 kg x 5 32 kg x 5 Markløft 47 kg x 5 57 kg x 5 65 kg x 5 75 kg x 5 Planken KV x 60 sek KV x 60 sek KV x 60 sek Kommentar: Lett og fin økt, spesielt knebøyen var som luft. Dette er en "light day". Bra kosthold, jeg vurderer å poste opp dagens mat. We'll see. 7/10 Sterk historie! Ser veldig mye bedre ut nå, bare å fortsette med treninga og ligge i kalorioverskudd så blir det konge Tusen takk for det! Innveiing på søndag, så da får vi se hvordan vekta ligger ann. ^^ Lenke til kommentar
displacement Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Jepp, så her er dagens matinntak. Hvor mye det blir totalt i form av kCal/protein/fett/karbs kan du lese i posten over. Dagens matinntak (i helt tilfeldig rekkefølge) - 50g MyoProtein Mocca - 1 Skyr Naturell - 2 store epler (400g) - 1 stor banan (170g) - 400g karbonadedeig - 3 egg - 2 agurk - 2 små pakker med mini gulrøtter - 150g glutenfri havregryn - 40g mandler Vanninntaket ligger på rundt 4 liter +/- 1 Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jævlig bra matinntak! Skulle ikke tru du har hatt spisevansker! Jeg er mektig imponert. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 - 1 Skyr Naturell :sick: Bra innsats! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Fint å se at du har kommet deg over alle nedturene dine. Sterk prestasjon! Veldig bra å se at du tar kostholdet så seriøst. Ser ut som du spiser veldig riktig også. Tror dette kan bli veldig bra etterhvert. Husk å ha tålmodighet og skynd deg sakte, så kommer også resultatene etterhvert Lenke til kommentar
displacement Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Uke 1 – Treningsfri - Torsdag 11.11.2010 Vanlig skoledag uten noen spesielle hendelser. Logging av skole er det siste jeg gidder, og sikkert det siste dere vil lese om. Bra kosthold. Jeg prøver å ha litt høyere fettinntak og lavere karbinntak på treningsfriedager, og lavere fettinntak og høyere karbinntak på treningsdager. Ikke gått 100% hittil. Protein prøver jeg å holde nogen lunde stabilt. Kosthold: 184.4g protein 208.8g karbohydrater 83.9g fett = 2,269 kCal Jævlig bra matinntak! Skulle ikke tru du har hatt spisevansker! Jeg er mektig imponert. Tusen takk! De postive tilbakemeldingene dine gjør virkelig susen for motivasjonen min! :sick: Bra innsats! Haha, er du seriøs? Jeg skulle gjerne spist fler, men jeg prøver å holde meg til en om dagen pga. av pris (og så det ikke blir overkill av protein). Fint å se at du har kommet deg over alle nedturene dine. Sterk prestasjon! Veldig bra å se at du tar kostholdet så seriøst. Ser ut som du spiser veldig riktig også. Tror dette kan bli veldig bra etterhvert. Husk å ha tålmodighet og skynd deg sakte, så kommer også resultatene etterhvert Tusen takk for det! Tålmodighet er veldig viktig, ja. Det er litt vanskelig å holde motivasjonen på topp hele tiden, men det er det store bilde som teller så. Lenke til kommentar
displacement Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Uke 1 - Madcow 5x5 - Fredag 12.11.2010 Kosthold: 215.6g protein 279g karbohydrater 62.9g fett = 2,516 kCal Trening: Knebøy 35 kg x 5 42 kg x 5 52 kg x 5 60 kg x 5 75 kg x 3 52 kg x 8 Benkpress 22 kg x 5 27 kg x 5 32 kg x 5 37 kg x 5 45 kg x 3 32 kg x 8 Stangroing 22 kg x 5 30 kg x 5 37 kg x 5 42 kg x 5 50 kg x 3 37 kg x 8 Barbell curls 20 kg x 8 20 kg x 8 20 kg x 8 Kommentar: Fin økt! Det har vært en ganske krevende dag fysisk, så matinntaket mitt skulle kanskje vært et hakk høyere, men la gå. Jeg skulle egentlig lagt til en eller annen mageøvelse på slutten, men jeg føler at alt av mageøvelser er innmari lett. Er det noen som har forslag til øvelser hvor jeg kan legge på litt belastning? Jeg klarte å få i meg mer karbohydrater og litt mindre fett, det er bra. Det blir en veldig mild form for karb-cycling. 7/10 Det holder seg jevn og trutt på 7/10! Når jeg tenker meg om skulle kanskje onsdags-økten ligget nede på 6-ern, men det spiller ingen stor rolle. Endret 12. november 2010 av displacement Lenke til kommentar
displacement Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Uke 1 – Treningsfri - Lørdag 13.11.2010 Litt høyere matinntak grunnet høyere aktivitetsnivå. Jeg har nesten lyst til å begynne å jobbe målrettet med sykling/jogging, men jeg tror jeg holder meg til styrke. Jeg er sliten som en sau, så nå skal det bli deilig med en god natt søvn. Jeg gikk tom for MyoProtein forresten, så det ble litt mindre protein enn vanlig. Sikkert ingen big deal, jeg trenger nok egentlig ikke så mye protein på 56 kg, heh. Kosthold: 146.0g protein 271.1g karbohydrater 83.8g fett = 2,400 kCal 400g karbdeig og 500g potet fra gårsdagen: Jeg er så flink til å ta bilder <33333 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Du spiste ikke alt på bildet i ett måltid? Lenke til kommentar
displacement Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Mer. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 wow, nice! Klarte en gang å spise taco med 550 gram karbonadedeig, 6 fullkornstortillas + tilbehør, og da klarte jeg ikke å gjøre en dritt etterpå. Var så stappmett. Det på bildet der er vel ikke så langt unna det jeg spiste tror jeg. At du klarte å putte i deg enda mer enn det i ett måltid er utrolig Lenke til kommentar
displacement Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Haha! 3 egg, 2 epler, 100g havregryn, 1 banan, 2 agurk, 2 små pakker med minigulrøtter mer. Intermittent Fasting for the win. Når jeg ser på det sånn er det kanskje litt rart. Endret 14. november 2010 av displacement Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Å klare å stappe i seg alt det der på en gang er jo helt sinnsyk! du spiste vel bare ett måltid den dagen eller? Lenke til kommentar
displacement Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Uke 1 – Treningsfri - Søndag 14.11.2010 En av de lateste dagene mine på lenge, jobbet med lekser og spilt PS3 hele dagen. Matinntaket kunne kanskje vært et hakk høyere, men jeg er stappmett. Jeg skulle egentlig veid meg i dag, men det glemte jeg helt. Litt kjipt, men ikke så viktig så lenge jeg får gjort det neste søndag/lørdag. Jeg går litt på feelingen (hvordan jeg føler meg på trening m.m) og hvordan jeg ser ut i speilet, badevekta er ikke det mest nøyaktige såå. Kosthold: 150.7g protein 204.5g karbohydrater 65.0g fett = 2,006 kCal Å klare å stappe i seg alt det der på en gang er jo helt sinnsyk! du spiste vel bare ett måltid den dagen eller? Jeg spiste også litt på skolen (for blant annet å bryte fasten), og litt før trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå