Khaffner Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Denne tråden er for å snakke om Android App Inventor. Her kan dere dele programmer, tips og nyheter, og be om hjelp til programmeringen. Endret 10. november 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Selv har jeg hatt tilgang et par uker, og har lagd en enkel hello world, counter med lagring i internminnet, "Notepad", og nå jobber jeg med en counter som teller antall rist. Jeg trenger hjelp med sistnevnte program. Nå teller counteren VELDIG fort oppover når mobilen ristes. Jeg ønsker at den teller maksimalt 1 opp for hvert rist, uansett hvor lenge man rister. Forslag? Endret 7. november 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 *prøve få tilgang* Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Registrerte meg nettopp. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg ønsker at den teller maksimalt 1 opp for hvert rist, uansett hvor lenge man rister. Forslag? Du må måle tiden og filtere bort de uønskede ristningene i programmet ditt. Problemet er analogt med elektriske brytere. De fleste gir en masse av/på verdier i det de trykkes ned eller slippes. Søk på «software debounce» så vil du finne referanser til algoritmer. På norsk kalles vel dette prelling, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Jeg ønsker at den teller maksimalt 1 opp for hvert rist, uansett hvor lenge man rister. Forslag? Du må måle tiden og filtere bort de uønskede ristningene i programmet ditt. Problemet er analogt med elektriske brytere. De fleste gir en masse av/på verdier i det de trykkes ned eller slippes. Søk på «software debounce» så vil du finne referanser til algoritmer. På norsk kalles vel dette prelling, hvis jeg ikke husker feil. Problemet er at det ikke finnes noen "delay" av noe slag. Gjort litt research, det viser seg at en sånn delay-byggekloss er høyt etterspurt og vil antakeligvis komme etterhvert. Hva kan jeg gjøre inntil da? Tror Timer bare kan la noe skje ved angitte tider Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva trenger du delay til? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Er kanskje "wait" jeg mente Tenkte å la programmet telle maks 1 opp, så vente f. eks. 1 sekund før den tillater videre telling. Eller aller helst la den maks telle én gang for hver gang den ristes, uansett hvor lenge den ristes (>1.1G?) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Ah skjønner. Er det ikke mulig å fryse tråden? java.lang.Thread.Sleep tror jeg kan brukes, men den er kanskje ikke med i App Inventor. Men du kan vel telle systemklokka? Litt omvei kanskje, men det er ihvertfall en løsning. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Dette er ikke tradisjonell programmering, man kan ikke skrive linjer med kode her. Er kun puslebiter Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Vil apps laget i App Inventor fungere fint i Android-systemer med høy oppløsning? Si Galaxy tab for eksempel? Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Denne tråden er for å snakke om Android App Inventor. Her kan dere dele programmer, tips og nyheter, og be om hjelp til "programmeringen". Kan moderator vennligst stenge denne tråden? Jeg har tittet litt på dette App Inventor, og det har ingenting, så langt jeg kan se, med programmering å gjøre. --- BalleB Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Ingen grunn til å stenge tråden, den har absolutt livets rett. I verste fall må den flyttes til rett kategori Edit: Har rapportert tråden, slik at en moderator/veileder ser på tråden og om den trenger å flyttes. Endret 9. november 2010 av JohnRichard Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Bare fordi en ikke skriver tekst, så betyr ikke det at App Inventor ikke er programmering. .NET har et lignende system hvor en tegner opp flytdiagrammer for hvordan et program skal oppføre seg, og jeg vil fortsatt kalle det programmering selv om en ikke skriver noe kode. Men når det gjelder spørsmål om delay: Det er vel en måte å kunne lese ut tiden på systemet? Det bør da være en mulighet for å lage en løkke som sjekker om det har gått X antall millisekunder siden løkken startet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Kan moderator vennligst stenge denne tråden? Jeg har tittet litt på dette App Inventor, og det har ingenting, så langt jeg kan se, med programmering å gjøre. BalleB Sist jeg sjekket er programmering å få en elektronisk enhet til å utføre kommandoer (på egen hånd), samme hvordan grensesnittet er. Tekst, hullkort, puslebiter, spiller ingen rolle. Endret 9. november 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
laurell Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Enig i at denne posten må leve, så Balle, ta deg en bolle Venter i spenning på å få tilgang til det. 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Det har kommet en etterlengtet oppdatering til App Inventor! We've released an updated version of App Inventor. You can verify that your browser is running the latest version by looking in the lower right hand corner and if you see a string like "Build: Mon Nov 8 13:15:39 2010 (1289250939) -- 18057094" then you are using the latest version. If you don't see that string then please reload your browser page. This is another juicy update including a fix for the most-starred issue on the issues list: - It is now possible to change the icon for your app! The Screen1 component has an Icon property that can be set to an uploaded image file. - Startup of the Blocks Editor should be faster for programs with large numbers of components. We are continuing to investigate other performance issues with the Blocks Editor. - Orientation changes in both connected and non-connected modes should now be handled properly and not cause the app to crash. There is no need to disable orientation changes on the phone now. Similarly, it should be possible to use the physical keyboard with App Inventor apps (on phones that have one). - The Connect to phone button in the Blocks Editor is now only enabled when the blocks editor has a project loaded and there is a connected phone or emulator detected. - Added a NumbersOnly property to TextBox, which restricts keyboard input to just numbers. - Remember the collapsed state of blocks when saving/restoring a project. Also, added two additional items (below "Organize all blocks") to the menu that you get by right-clicking (ctrl-clicking on Mac) on the Blocks Editor workspace: collapse all blocks, and expand all blocks. - Fixed a bug related to program initialization. - Fixed bug in OrientationSensor.Angle. - Fixed a bug in handling of division by zero. Enjoy! The App Inventor Team Endret 10. november 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Har hatt tilgang en god stund, og har laget et veldig enkelt lite spill der, men det er allerede på grensen av hva app inventor takler. To ting jeg virkelig håper på: Flere enn en screen, og mulighet å hente data / lage list fra en tekst fil (som gjerne kan legges inn likt som bilder / lyder) Edit: For å gi et lite inblikk i systemet Hovedskjermen ser slik ut: Og blocks editoren ser slikt ut: (Logikken for når brukeren trykker healer knapp) Og programmet : http://dl.dropbox.com/u/2401158/StupidAdventures.apk Endret 13. november 2010 av Terrasque Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Venter på godkjenning til at jeg kan leke meg jeg og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå