Gå til innhold

Diskusjon.no Starcraft 2 Turnering #2

Anbefalte innlegg

Etter stor suksess med forrige turnering er vi klare på ny.

Det vil bli en 1v1 turnering åpen for alle som vil.

Påmelding skjer i denne tråden.

Eneste dere trenger å gjøre er å svare her med forumnick, nickname + charcode på dette formatet:

Forumnavn: Toggy

Ingame nick: Gauda.585

Reglene vil være samme som forrige turnering (med mindre noen har innvendinger).

Må være litt strengere på tidsfrister though, nå sier vi det sånn at en frist er en frist, prøve å kjøre en match i uken. Hvis noen ikke kan pga jobb eller hva det enn skulle være så taper de på walkover.

Siden det er dobbelt så mange runder i losersbracket, så må vi ha litt raskere tempo der.

Oddetallsrunder i losersbracket må spilles innen torsdag, partallsrunder må spilles innen søndag.

Regler

Første map for hver runde står definert lenger nede.

Neste map velges av taperen.

Kun maps som er i 1v1-ladderpoolen kan spilles.

Chat

Enkelte turneringer har regler mot å chate siden det lett kan distrahere. Selv om det ikke er en direkte regel mot chating i denne turneringen, respekter den du spiller mot. Hvis du ikke får svar så slutter du. Hvis noen stiller deg et spørsmål trenger du ikke svare. Vi er her for å spille Starcraft ikke prate tull.

Resultater

Når du har spilt alle kampene dine så må du rapportere resultatet i egen gruppetråd.

Alle i gruppen spiller en kamp mot alle de andre. Avtal selv når dere vil spille. Vinneren av en bo3 får 1 poeng.

For de av dere som ikke var med sist, så kan dere likevel få sett finalen fra forrige turnering her!

Liste over påmeldte:

Forumnavn: Toggy

Ingame nick: Gauda.585

forumnavn: gnurk(homesmasher)

Inngamenavn: Gnurk.785

Forumnavn: Ajaco

Ingame nick: TopCore.561

Forumnavn: Detectable

Ingame nick: Detectable.542

Forumnavn: GrandMa

Ingame nick: GrandMaPwnZ.797

Forumnavn: KristofferAG

Ingame nick: KristofferAG.274

Forumnavn: Spido

Ingamenick: Speedo.552

Forumnavn: spidx

Ingamenick: Speedx.292

Forumnavn: Barroy

Ingamenick: Bårrøy.973

Forumnavn: arnbju

Ingame nick: OracX.322

Forumnavn: Kleshenger

Ingame: Twish #975

Forum: stelar7

Ingame: stelar.463

Forumnavn: amir90

Ingame nick: amir 323

forumnick: fizzwidget

charcode: fizzwidget.688

Forumnick: karl-wilhelm

Ingame: onthegrass#379

Forumnavn: Cheshire Cat/-Nikken

Ingame: Nikken#230

forumnick: wall-e

in-game: wallE#647

forumnavn: Killer_DT

Ingame nick: MrManaMode.142

Forum: PSV

Ingame: Perano, 144

Forum: Pingas

Ingame: Pingas.845

Forumnavn: Hr kotelett

Ingame: LlyD.985

Forumnavn: sarsi9

Ingame: Sarsi, 382.

Trakk 12 tall mellom 1 og 22 på random.org. De som må spille kvalifisering er:

Forumnavn: Spido

Ingamenick: Speedo.552

vs

Forumnavn: spidx

Ingamenick: Speedx.292

Forumnavn: Kleshenger

Ingame: Twish #975

vs

Forumnavn: amir90

Ingame nick: amir 323

Forumnavn: GrandMa

Ingame nick: GrandMaPwnZ.797

vs

forumnick: fizzwidget

charcode: fizzwidget.688

Forumnavn: Cheshire Cat/-Nikken

Ingame: Nikken#230

vs

Forum: PSV

Ingame: Perano, 144

Forumnavn: Hr kotelett

Ingame: LlyD.985

vs

forumnavn: gnurk(homesmasher)

Forumnick: karl-wilhelm

Ingame: onthegrass#379

vs

forumnavn: Killer_DT

Ingame nick: MrManaMode.142

EDIT: Da har jeg laget bracket: http://challonge.com/diskusjon2

diskusjon2.png

Frist for hver runde er 1 uke. Første runde skal være ferdigspilt innen 12/12 kl 23.59

Resultater rapporteres i denne tråden.

Winner brackets:

Første map runde 1: Xel'Naga Caverns

Runde 2: Metalopolis

Runde 3: Steppes of war

Runde 4: Shakuras Plateau

Finalerunde: Blistering Sands

Finalerunde b (hvis loser bracket vinner første finale): Jungle Basin

Loser brackets:

Runde 1 + 2: Metalopolis

Runde 3 + 4: Steppes of war

Runde 5 + 6: Shakuras Plateau

Finalerunde: Blistering Sands

Finalerunde b (hvis loser bracket vinner første finale): Jungle Basin

Endret av Toggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har innvendinger mot reglene, syntes poengsystemet i gruppespillet forige turnering var fælt, foreslår 1poeng for seier og BO3 (altså vist det er 8 i en gruppe kan man da maks få 8 poeng), poengsystemet som ble brukt sist gang var tåpelig og fælt :p

ellers bryr jeg meg ikke så mye om map pool i gruppespillet, men senere håper jeg vi kan ha en god variasjon :)

her kommer påmeldingen min: forumnavn: gnurk(homesmasher)

race: zerg/random

For øvrig så har jeg ingen erfaring med å kommentere, men har spilt spillet veldig mye og har sett mange kommenterte matches så kan gjerne joine som co-caster til noen :) (mest fordi d hørtes gøy ut)

- dette blir da når jeg er blitt slått ut, som utifra vor lite seriøst jeg har spilt i d siste blir tidlig :p

Lenke til kommentar

Ajaco prøver seg igjen. Forrige turnering var jeg litt for slack, det skal jeg ikke denne gangen.

TopCore.561 // [email protected]

Edit: Forøvrig også stor motstander av Lost Temple som first map. Det er svææært terran-vennlig, noe som vil gi alle terrans en stor fordel. Bør ha et mer nøytralt startmap. Xelnaga feks.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Ja enig i lost temple kritikken. Er zerg selv :p Jeg pasta bare det som sto fra forrige gang

Også mer oversiktlig med 1 poeng per kamp.

Stemmer for Xel'Naga Caverns. Metalopolis er muligens litt zerg-favored?

1 poeng per set right? (ikke kamp som sist), regner med d var d du mente (håper) :p

offer ikke bare starte med noe ekstremt nøytralt som f.eks delta quadrant ? aldri hørt whining om map imbalance der

Lenke til kommentar

Indeed. La oss si det er PvT.. der zergen spawner top left (004), og terranen top right(003).. zerg sin expand vil da vært VELDIG utsatt, mens terranen sin er ganske langt unna. Det er dessuten en kant han plassere siegetanks på der.

terrain004l.jpg

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

crosspositions er ganske ok. Men å begynne rett ved, særlig når du som Zerg har din inbase expo mot motstanderen er helt forferdelig

Edit: Ajaco vant

nå har jeg ingenting imot xel'naga eller metalopolis, siden zerg er min sterkeste race så føles det egentlig helt flott :) (føler de egentli er litt zerg-favoured) men å si at delta quadrant er imba for TvZ blir jo feil? vilken idiot zerg tar inbase expoen på den mappen? aldri møtt en zerg over gold league som gjør noe slikt :\, men som sagt jeg er egentlig bare mer glad til med xel'naga eller meta så la oss ikke lage en diskusjon av dette :D (ironisk med navnet på forumet)

Lenke til kommentar

Nei, hvilken idiotzerg gjør det? Helt enig. Men det gjør da ikke mappet noe mer balansert? Terranen er fri til å ta den, og får derfor en gratis expo som er lett å defende, mens zergen gjerne har 1-2 andre expos før han tør å ta den. Disse 1-2 andre er mye mer utsatt enn terran sin "inbase"-expo.

Det er en ulempe som biter deg i rævva, og du kan ikke si noe på det.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Nei, hvilken idiotzerg gjør det? Helt enig. Men det gjør da ikke mappet noe mer balansert? Terranen er fri til å ta den, og får derfor en gratis expo som er lett å defende, mens zergen gjerne har 1-2 andre expos før han tør å ta den. Disse 1-2 andre er mye mer utsatt enn terran sin "inbase"-expo.

Det er en ulempe som biter deg i rævva, og du kan ikke si noe på det.

selv på close possistion så får zergen en 3rd som er gold, og superenkel å defende, mens tar terranen denne golden sliter han veldig med å defende, noe som tipper balansen opp igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...