Gå til innhold

Bestille klær fra USA.


Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte jeg skulle bestille noen klær fra usa, først tenkte jeg og kjøpe noen klær fra ralph lauren via et mellomledd. Men så kom jeg på at søstra mi skal bo i USA et halvt år, kan jeg da sende klærne til hennes adresse, også få henne til og sende det til meg som en pakke? Vil jeg spare mye på dette? :hmm:

 

Vil jeg da slippe moms og toll?

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være lurt og dele opp forsendelsen ja. Men vis klærne er pakket opp og ikke har noen merkelapper med pris osv med så burde jo ikke tollerne ha noe de skulle ha sakt? Er vel ikke ulovlig og sende en pakke med klær? Jeg vet ikke altså.

 

Tror jeg i første omgangen skal ha 1 jakke, 2 skjorter, 2 bukser og 2 overdeler. Fra forskjellige merker, tror dere det går bra?

Lenke til kommentar

Nei, men tollere er ikke idioter. De skjønner verdier av varer, og hvis det langt overskrider 1000,- vil de selvsagt gjøre noe med det. Er det så vanskelig å forstå? Hvis du har 30 PRL gensere inn for under 1000 spenn forsøker du enten å lure de med verdien, eller så smugler du inn falske varer, og begge deler er straffbart. Og selvsagt har de mulighet til å gi deg en del slingringsmonn pga lavere priser og gode sesongtilbud over nettet, men uansett, bruk hodet.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Det bør gå bra. De har jo ikke noe med hva søsteren din sender deg i gave uansett, så lenge hun ikke sender en container.

 

Jo selvfølgelig har de noe med det å gjøre. Koster gaven over 1000 kr er den tollpliktig.

 

Men du trenger ikke nødvendigvis å oppføre det til over 1000 kroner, gjør du?

 

Som Thrice sier, bruk hodet ditt litt, plz. Tollerne har selvfølgelig anledning til å sjekke markedspriser på ting. De er ikke tilbakestående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...