IdaElg1 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Hei! Jeg har fått i oppgave å analysere denne reklamen. Jeg tenker at Freia prøver å vise at det er en slags "overklasse" ved denne sjokoladen, og tydeliggjøre at det ikke er sjokolade, men kakao, noe som er "bedre" enn vanlig sjokolade. Filonisten og skulpturen i bakgrunnen er et klart forsøk på å gi denne sjokoladen et overklasse preg. Jeg synes egentlig ikke denne reklamen appellerer til nye kjøpere, men den henviser seg heller til de som allerede kjøper mørk sjokolade fra før av. Og hva betyr den teksten oppe i venstre hjørnet? Hva tenker dere? Det gyllene snitt, blikkfang osv. Reklamen sto i KK, og hva er målgruppen deres? Jeg mener det er kvinner mellom 25-45år, men hvordan når denne reklamen frem til KKs lesere? Er den relevant for KKs målgruppe? Alle innspill tas i mot med takk! Endret 10. november 2010 av IdaElg1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg ville nok ikke brukt begrepet "overklasse". Heller en eksklusiv sjokolade. I om med at hun "er" blindehundinstruktør, fremstår hun som en gjennomsnittlig innbygger. Fargene er ikke så lyse, helt sikkert fordi de reklamerer for mørk sjokolade. Kroppsspråket hennes er viktig å merke seg. Jeg synes at posituren hennes gir et inntrykk av at hun er litt defensiv og vil ha sjokoladen for seg selv. Dette tror jeg forsterkes av teksten nede som sier "Litt bitter, litt søt, veldig, veldig god". Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tittelen sier jo nettopp det sjokoladen er. Hun er bitter fordi hun er forbigått, søt fordi hun ringer bestemor og veldig, veldig god fordi hun er blindehundinstruktør? Lenke til kommentar
IdaElg1 Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Ja, det høres bra ut! Er veldig enig i det dere begge sier, tusen takk. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå