Gå til innhold

PL: 07.11.10 Arsenal v Newcastle United, Ashburton Grove

Xanman

Anbefalte innlegg

07. 11. 2010

Arsenal - Newcastle United

Premier League

14:30 @ Ashburton Grove

zp_12_Walcott_2nd_goal_1_101027PAFC_4840.jpg?ic=25519fT

Årets 11. Premier League-runde er godt i gang, og Arsenal gjester Newcastle United, som absolutt har overbevist så langt denne sesongen og ligger noe overraskende på øverste halvdel av tabellen. Arsenal har også imponert stort. Tre strake PL-seiere og en sterk 2. plass bekrefter dette. Newcastle har vist at de ikke kan undervurderes, og har mange sterke resultat å vise til, blant annet en 6-0-seier mot Aston Villa og en 4-3-seier mot Chelsea i ligacupen. Lagene har allerede møtt hverandre en gang denne sesongen. Da endte det 4-0 til Arsenal i en strålende ligacupkamp. Selv om det hovedsaklig var reserver som figurerte i denne kampen, er nok Newcastle hevnlystne.

-----------------------------------------

Arsenal news:

Cesc Fábregas, Alex Song, Denílson og Andrei Arshavin er tilbake igjen, etter å ha måttet stå over mot Shakhtar Donetsk i midtuken. Aaron Ramsey, Robin van Persie, Abou Diaby, Manuel Almunia, Emmanuel Frimpong, Kieran Gibbs og Thomas Vermaelen er fortsatt ute.

Forventet startoppstilling:

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Sebastién Squillaci - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Jack Wilshere

Theo Walcott - Marouane Chamakh - Samir Nasri

Man to watch: Theo Walcott

-----------------------------------------

Newcastle news:

Sol Campbell får ikke muligheten til å møte sine gamle lagkamerater, da han fortsatt behandler en lårskade. Ellers er Steve Harper, Dan Gosling og Hatem Ben Arfa ute.

Forventet startoppstilling:

Tim Krul

Danny Simpson - Fabricio Coloccini - Mike Williamson - Jose Enrique

Joey Barton - Cheick Tioté - Kevin Nolan - Jonás Gutiérrez

Shola Ameobi - Andy Carroll.

Man to watch: Andy Carroll

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lært å ikke være så veldig selvsikker foran lag-vi-skal-slå-uten-problemer kampene. Vi slet sist mot West Ham, og vi ble trilla rundt med i CL på onsdag. Vil gjerne se et Arsenal-lag med masse sprut og vilje offensivt. Endelig er Wilshere tilbake fra karantene!

Newcastle er på den andre siden ikke et lag som skal undervurderes, selv om vi som tittelutfordrer skal slå dem. Gleder meg som en unge til kampen, og litt mot mine egne ord satser jeg på målkalas!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk trua på at vi kan kapre en seier denne gangen. Ihvertfall om vi starter med laget nevnt over her, samme som spilte mot mackems nå sist, selv om Barton og Nolan skal bytte plass over her :p

Tiote er en fantastisk signering, og jeg kan ikke huske sist vi hadde en så sterk, god og sikker defensiv midtbanespiller. Han har faktisk potensiale til å bli årets signering i Premier League om han fortsetter slik han har startet. Han er som en blanding av Terminator og en kenguru. Spretter her og der og er overalt, samt at fyren er sterk, sikker og god.

Carroll er i form, og fyren kan være en plage for de fleste. Barton er i form, og presterer sinnsykt. Fortsetter de slik så er de landslaget neste.

Kampen blir vanskelig, Arsenal er tross alt et lag som skal slå oss, men jeg har trua. Virkelig trua.

Lenke til kommentar

Godt å se at skadelista begynner å bli mindre. Får håpe det varer en stund og at RvP holder seg skadefri.

Synes det er spesielt digg at Walcott er tilbake. Gutten har en bra fremtid tror jeg. Håper litt på å få se Rosicky idag også jeg. Kunne egentlig tenkt meg dette laget:

Fabianski

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

Song

Wilshere - Cesc

Nasri - Walcott - Rosicky

Med lynraske Walcott som midtspiss og Rosicky, Cesc og Wilshere som alle er gode pasningsleggere, vil dette være livsfarlig med Walcott på løp bak forsvarsfireren.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Morsom tanke - litt uenig. Hadde vært en spennende lagoppstilling absolutt, og vil også se Rosicky fra start, synes han er mye bedre enn hva han får i spilletid. Mener Walcott er best på løpene mellom back og stopper. Ender derfor opp slik:

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Sebastien Squilacci - Laurent Koscielny - Gael Clichy

Cesc Fabregas - Alex Song - Jack Wilshere

Theo Walcott - Marouane Chamakh - Tomas Rosicky

Resultattips: 4-2

Håper Shava får smake på benken, tror det kan heve både han og Rosicky som får tillit fra start i en viktig kamp.

Endret av Elastico
Lenke til kommentar

Er enig at Walcott er best på vingen,på løp mellom back og stopper, men å sette ut Nasri fra laget nå er ingen god idé. Han er tross alt vår beste formspiller om dagen, og har stått for mange av våre mål den siste tiden. Chamakh synes jeg har dabbet litt av de siste kampene(Så han ikke forrige match i uka), og må skjerpe seg for å få plass. Jeg synes faktisk Walcott fortjener og er farligere en Chamakh midtspiss eller ei. Alltid godt å ha en god hodespiller i midten, men tross alt er vi kanskje det laget som spiller mest på bakken i PL, og i tillegg er innleggene til Clichy/Sagna elendige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...