Skrekkugle Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har hele tiden vært rimelig sikker på et D3100 kjøp, men da jeg plutselig satt med litt mer penger har også D90 blitt en mulighet. Så kommer problemet, hva skal jeg velge? D90 er gammel og støvete, men bilder tatt av kameraet er jo helt konge. D3100 regner jeg med har nyere teknologi, og jeg som er såpass inngrodd i dataland går utifra at nyere er nesten alltid bedre. Derfor blir det på en måte litt "kjipt" og bruke 7k på et kamera man vet er på vei ut. Er det bedre å kjøpe et D3100 og ha litt cash til en god linse, eller skal jeg gå for D90 fordi det er vesentlig bedre? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Tja. Det eneste området hvor D3100 er teknisk bedre enn D90 er videodelen. Ellers er D90 sterkere på stort sett alle områder. Så det at D3100 er nyere hadde jeg ikke prioritert så veldig høyt, men hvis video er viktig så er det et punkt du bør tenke over. At D90 er på vei ut av sortimentet betyr bare at du får et bra kamera til en rimelig pris. Hvorvidt du skal prioritere optikk er en annen sak, men det er vanskelig å komme med noen konkrete råd om. Hvis du vet at fotohobbyen er noe å satse på og du har bestemte oppgaver du ønsker å løse, så kan det være greit å investere i optikk tidlig. Men da kan det også være at du vil sette mer pris på det mer omfattende brukergrensesnittet og den mekaniske konstruksjonen i et mer avansert hus som D90. Hvis du ikke har bestemte ideer om hva du ønsker å drive med innen foto, så kan det være like greit å begynne med ett objektiv og utvide senere når du blir mer erfaren. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 D90 uten tvil. Uten tanke på specs, kun brukervennlighet og "feel". selv om det er gammelt, så er det bra saker. Har testet D5000 og D90 vinner by far. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Det er KUN filming 3100 er bedre på. KUN! Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Filming kan man bruke et videokamera til.. Ser ut som det blir D90, men før jeg kjøper tenkte jeg og spørre om det finnes noe annet i samme prisklasse som kan måle seg eller er like bra, og eventuelt om man da heller burde kjøpe alternativet? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Skal du opp litt i pris er D7000 helt konge - det er D90's etterfølger, og har også gått litt opp i klasse. Både D90 og D7000 har forøvrig innebygd fokusmotor - og så kan du kjøpe og bruke gamle autofokusobjektiver uten innebygd fokusmoter. Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Da har jeg kjøpt D90! Tror jeg blir fornøyd D7000 er nok litt dyr foreløpig så D90 vil nok funke en stund 2 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Som et generelt tips, bruk tid (mye tid) sammen med manualen. Det står mye smart i den... Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Og [?] kanppen fungerer faktisk ganske bra. Er en del funksjoner man ikke husker helt hvordan fungerer alltid. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Da har jeg kjøpt D90! Tror jeg blir fornøyd D7000 er nok litt dyr foreløpig så D90 vil nok funke en stund Gratulerer med D90. Du blir nok fornøyd. Og på http://www.imagingresource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM ser det ikke ut til å være store forskjellen på bildekvaliteten mellon D90 og D7000 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Gratulera med eit fantastisk kamera. Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Takker Gleder meg til jeg får det i morgen! (Linken funka dårlig her rumattso) Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Gratulerer! Hva betalte du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå