Puster Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei, Ja, jeg lager en plass vorr admins kan poste nyheter, å for å få det til å vere litt bedre sikkret vil jeg ha en plass vor dem må skriv inn et svar å det må vere rett for at admins skal poste nyheter. Hvordan lager man det slik? takker for svar Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det er jo bare en enkel if()-setning. Men hvorfor vil du egentlig ha det? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Ett spørsmål? Hvorfor ikke lage forskjellige grupper/tilganger de enkelte brukerne kan få til forskjellige områder? Lenke til kommentar
Puster Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Tenkt å skulle lære meg det:P Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det er en ok grunn. De fleste andre grunner er dårlige grunner. Du bruker if() for å sammenligne en $_POST[]-variabel sendt fra formen med en string som inneholder svaret. Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Som MikkelRev skriver, er en ok grunn å ville lære. Men, ingen vits å finne opp hjulet to ganger, så jeg ville nok gått for reCAPTCHA f.eks, om du skal bruke noe sikkerhet som det. Spambots begynner å bli utrolig flinke til å komme forbi simple sjekker Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Egentlig genialt! Hvis man har en database med spørsmål, og man skriver spørsmål på norsk, vil ikke spambotene ha en sjanse! Uansett: <?php if ($_POST['svar']==$svar) echo "Rett svar!"; else echo "Feil svar!"; ?> <form action=""> <input type="text" name="svar"> <input type="submit" value="Legg inn post"> </form> Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Egentlig genialt! Hvis man har en database med spørsmål, og man skriver spørsmål på norsk, vil ikke spambotene ha en sjanse! Det er vel strengt tatt slik reCAPTCHA fungerer, ord-db, bare på engelsk. Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hater captcha Noen ganger er det helt umulig å lese hva som står, og man bruker evigheter på å gjøre noe som helst. Men ja, er enig i at CAPTCHA er sikrere og bedre i mange sammenhenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå