Populært innlegg Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Jeg regner med at de fleste kjenner til den engelske politiske kompass testen politicalcompass.org. PS: skriv hvilket parti du vil assosieres med, så skal jeg endre prikken til en partilogo. Om du har 20-40 minutter til overs, så ta testen her http://www.politicalcompass.org/ Jeg er meget interessert i hvordan forumet ligger an politisk sett, og det hadde vært spennende å se hvor bredt spekteret faktisk er. Når du har tatt testen, legg ved bildet av ditt politiske kompass, eller koordinatene her. Edit (25 sept 2011); Her er de nye bildene: Alle punktene Alle punkter (med politisk parti) Kartlagte partier: Endringer av politisk syn over tid Bare politiske punkter Tall: høyre: 16 Venstre: 11 Frp: 2 Krf: 1 AP: 5 Sv: 5 SP: 2 DLF: 4 MDG: 3 Rødt: 6 Gammelt bilde Endret 25. september 2011 av Notelitten 24 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Dårleg test for min del, den oppgir meg som det motsatte av kva eg er. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Her er min. Virker som om jeg har havnet litt til høyre siden sist. Merkelig. 2012 edit: Jeg er ikke så fornøyd med political compass. Derfor anbefaler jeg denne. http://www.politicaltest.net/ Ikke glem å putt vekt på de spørsmålene som betyr mye for deg. Dette er resultatene mine. Alle tester sier at jeg har flyttet meg til venstre siden 2010. Noe som jeg synes er merkelig, fordi jeg føler at de fleste har flyttet seg enda lengre til venstre siden 2010/2011. Ifølge denne testen har jeg blitt mindre kapitalistisk, jeg bryr meg mindre om miljøet, og er ikke like pasifist som før. Resultat 2012: Endret 20. mai 2012 av Camlon Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Dårleg test for min del, den oppgir meg som det motsatte av kva eg er. Det er vell interessant å se hvor du ligger i forhold til oss andre? 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Denne testen kan ikke fungere på meg, ettersom jeg kan være veldig autoritær og anti-liberal, på saker jeg selv ikke rammes av, og jeg er veldig liberal der jeg ser jeg selv er tjent med det.... EDIT: Ser at testen også lager et sammensurium av holdninger og fakta. Jeg tipper at om jeg ikke krysser "ja" på "det som er bra for multinasjonale, vellykkede firmaer, er til syvende og sist bra for oss ALLE, så blir jeg mer autoritær. Men det er jeg jo ikke, jeg er bare redelig nok til å gjøre innrømmelser som ikke skjønnmaler mitt eget ståsted... Endret 31. oktober 2010 av Nihilist1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Denne testen kan ikke fungere på meg, ettersom jeg kan være veldig autoritær og anti-liberal, på saker jeg selv ikke rammes av, og jeg er veldig liberal der jeg ser jeg selv er tjent med det.... Det samme gjelder for meg, jeg har en generelt meget liberal holdning, men er fortsatt motstander av abort, og havner derfor høyere. Jeg tror testen vil plassere deg på et relativt godt gjennomsnittssted. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Her er min: Nesten på samme sted som Gandhi. I can live with that. Endret 31. oktober 2010 av Tabris 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Ser at testen også lager et sammensurium av holdninger og fakta. Jeg tipper at om jeg ikke krysser "ja" på "det som er bra for multinasjonale, vellykkede firmaer, er til syvende og sist bra for oss ALLE, så blir jeg mer autoritær. Men det er jeg jo ikke, jeg er bare redelig nok til å gjøre innrømmelser som ikke skjønnmaler mitt eget ståsted... Hvis du svarer "ja" på "det som er bra for multinasjonale, vellykkede firmaer, er til syvende og sist bra for oss ALLE så vil du ikke bli mer autoritær, men du vil havne lengre til høyre. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Her er min. Ganske likt det jeg trodde på forhånd. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Her kan man også gjøre en sammenligning fra tidligere via disse trådene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=921712 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508245 Your political compass Economic Left/Right: 1.88 Social Libertarian/Authoritarian: -4.46 Det er noen formuleringer som gjør testen litt dårlig, f.eks så er spørsmålet om en fordel med etpartistat er at ting går langt fortere enn demokratiet noe som vil flytte meg opp og ned, men bare fordi man er enig i den kommentaren, betyr ikke at man er noe mer for etpartistat. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Economic Left/Right: -5.00 Social Libertarian/Authoritarian: -2.21 AKA Gandhi-ish E: Politisk ståsted; AP, (etterdilter det alle andre stemmer mao) Endret 31. oktober 2010 av oletheking Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg vil bli med! Det hadde vært kult om du også skrev i skjemaet hvilket parti testdeltakerne identifiserer seg med. En liten partilogo i stedet for prikk? Det var en god idé, skal legge det ved i førsteposten, og håpe folk skriver det. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Jeg identifiserer meg mest med Venstre på grunn av at de er det mest liberale partiet i sosiale saker, og de har en langt bedre tilnærming til narkotikaproblematikken enn Høyre, selv om de burde bli langt mer radikale på det området også. Endret 31. oktober 2010 av Abnegation Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Når det gjelder hvilket parti jeg vil assosiere meg med, så det MDG/Venstre. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Economic Left/Right: -3.75 Social Libertarian/Authoritarian: -5.90 Omtrent som forventet. Jeg assosierer ikke meg selv med noe parti. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Jeg skal legge til partiet jeg støtter. Og det er Høyre, selv om du vil finne meg i den mer høyrevridde delen av Høyre. Det er noen formuleringer som gjør testen litt dårlig, f.eks så er spørsmålet om en fordel med etpartistat er at ting går langt fortere enn demokratiet noe som vil flytte meg opp og ned, men bare fordi man er enig i den kommentaren, betyr ikke at man er noe mer for etpartistat. Enig at det er noen formuleringer som er dårlige, men de er ikke en av dem. De spør om en significant advantage with a one party system is ... Hvis du ikke synes noe om diktatur, så er ikke det en signifikant fordel. Den spør ikke om du ønsker etpartisystem, men om du mener den har store fordeler som betyr noe. Endret 1. november 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg skal legge til partiet jeg støtter. Og det er Høyre, selv om du vil finne meg i den mer høyrevridde delen av Høyre. Det er noen formuleringer som gjør testen litt dårlig, f.eks så er spørsmålet om en fordel med etpartistat er at ting går langt fortere enn demokratiet noe som vil flytte meg opp og ned, men bare fordi man er enig i den kommentaren, betyr ikke at man er noe mer for etpartistat. Enig at det er noen formuleringer som er dårlige, men de er ikke en av dem. De spør om en significant advantage with a one party system is ... Hvis du ikke synes noe om diktatur, så er ikke det en signifikant fordel. Den spør ikke om du ønsker etpartisystem, men om du mener den har store fordeler som betyr noe. Selvfølgelig betyr det noe, jeg kan anerkjenne at en betydelig fordel med diktatur er at man omgår den demokratiske drakampen, det er faktisk en av de tingene som er en signifikant fordel med diktatur. Det gjør meg ikke noe mer autoritær, fordi det har ingenting med hvor jeg står politisk. 2 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg ville stemt FrP om det var valg i dag. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hver gang jeg tar slike tester så er jeg bekymret for at jeg kanskje oppdager at jeg hadde en helt annen politisk overbevisning enn jeg trodde. Men nok en gang så ligger jeg der jeg pleier: Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) DLF Economic Left/Right: 9.50 Social Libertarian/Authoritarian: -4.41 Endret 1. november 2010 av Warz 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå