Gå til innhold

Det beste fra Ovi Store (Symbian^3)


Olannon

Anbefalte innlegg

Da N8 tråden fylles til randen av -alt- relatert til telefonen og lignende tråder som denne finnes for andre OS tenkte jeg det kunne være greit med en egen for Symbian^3. Ofte er det vanskelig å finne de gode appsene du trenger i havet av ukjente programmer.

 

 

 

 

Jeg regner med å oppdatere listen her etterhvert. Om det er ønskelig kan jeg også sortere den i henhold til Ovis kategorier. Hvis dere legger til applikasjoner som svar i denne tråden, vennligst link dem i Ovi Store og gi en kort beskrivelse. Fortell gjerne hvorfor akkurat denne applikasjonen er viktig for deg!

 


Det beste fra Ovi Store


 

 

 

.: Generelle applikasjoner :.


 

NRK Mobil-TV - tilgang til nyheter og utvalgte klipp fra NRK

 

Nokia Situations - konfigurer og bestem hvordan telefonen din skal oppføre seg i forskjellige forhåndsbestemte miljøer. For eksempel kan mobilen stilles inn til å automatisk gå i møtemodus når du kommer på jobb

 

Spotify - uvurderlig for min del. Uavhengig av mobil er dette eneste kilden jeg bruker for å spille av musikk. Ingen merkbar forskjell på denne kontra androids versjon

 

Opera Mobile 10 - hendig og light nettleser som har større brukervennlighet enn Nokias innebygde. Støtter dessverre ikke flash

 

Best Timer - savnet fælt tidsur og stoppeklokke. Denne lille applikasjonen bidrar med akkurat dette samt preinnstilbare tidsintervaller!

 

Wikipedia Reader - applikasjon som leser direkte fra wikipedia uten at du behøver å gå via nettleseren

 

Nimbuzz - god lynmeldingsklient, bruker native UI (dvs anvendelse av nokias theme elementer), støtter en rekke protokoller og "simultaninlogging" i live messenger

 

Symbian World - følg med på alt av Symbiannyheter i forhold til applikasjoner og guider

 

Sports Tracker - genial motivator og/eller verktøy for den som trener, eller har ambisjoner om å trene

 

Nokia Panorama - program som lar deg ta høyoppløselige panoramabilder med kameraet

 

Pixelpipe - program som lar deg laste opp bilder til sosiale tjenester med høyere kvalitet enn standardprogrammene

 

Converter Touch - program som oversetter mellom diverse enheter som celsius til fahrenheit, meter til inches osv

 

Skype - link til beskrivelse av Skypeapplikasjon for Symbian^3. Uvurderlig!

 

Xenozu - YouTubeapplikasjon til Symbian^3. Fungerer veldig godt og er lett å bruke.

 

 

 

.: Spill :.


 

Galaxy on Fire - et særdeles stort og spennende spill som lar deg styre en mengde romskip i 3D.

 

NFS Shift HD - et av de beste spillene, om ikke det beste, jeg har prøvd på en mobiltelefon!

 

Angry Birds - kan jo selvfølgelig ikke glemme fuglene! Dette er et utrolig morsomt og vanedannende spill. Skal vi tro utvikleren er dette bare starten på en ny hit

 

Hero of Sparta HD - et særdeles spennende 1-player RPG spill som lett er verdt 30kr hvis dette er din type sjanger

 

Avatar - filmen Avatar var banebrytende med sine 3D-effekter. Gjenopplev magien i dette spillet!

 

 

 

.: Grafisk :.


 

SPB Black Theme - svart tema for knapper, menyer etc fra SPB. Fungerer utmerket uten SPB Shell eller lignende installert og er en velkommen forandring til Nokias blåfarge.

 

 

 

.: Widgets :.


 

Nokia Battery Monitor - denne widgeten gir deg en overraskende nøyaktig visning av gjenværende batteritid. Den baserer målingen på tidligere bruk og ved å gå inn på applikasjonen kan man velge gjenstående batteritid ved diverse aktiviteter.

 

 


 

 

Håper alle eiere av N8 (og fremtidige Symbian^3 telefoner!) fant denne tråden nyttig!

Endret av Olannon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avatar er ett genialt spill til N8.. koster 30 kr, men er definitivt verdt det. http://store.ovi.com/content/22646?clickSource=search

Symbian World kjekk app for å følge med på siste nytt til Symbian :)http://store.ovi.com/content/34948?clickSource=search

Wikipedia app hvor man kan søke direkte i Wikipedia http://store.ovi.com/content/33358?clickSource=search

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Update:

 

Har slått sammen deler av Nokia N8 tråden, mer nøyaktig: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224639&view=findpost&p=16419066

 

med forslagene til Stig-Arne, samt lagt til et spill jeg har blitt veldig glad i ;) Har ikke funnet et gratis alternativ til Best Timer men denne fungerer utmerket og 20kr er ikke all verden!

Endret av Olannon
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye å tilføye akkurat nå, siden du har tatt med mine favoritter fra den andre tråden :tease: men jeg hiver meg med så fort jeg finner nye gullkorn. :thumbup:

 

Kan vi nevne apps som ikke er på ovi. Som at det nå er mulig å laste ned nyeste beta av både opera mini og opera mobile.

 

Beta av opera mini finner du på http://m.opera.com/ og beta av opera mobile på http://m.opera.com/next

 

Jeg vet at det er litt forvirrende at beta 5.1 skal være nyere enn full 5.1 men beta er 5.1(22xxx) mens den andre er 5.1(20xxx) eller noe, jeg fant ut av det etter mye graving og fundering. :hmm::ph34r:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye å tilføye akkurat nå, siden du har tatt med mine favoritter fra den andre tråden :tease: men jeg hiver meg med så fort jeg finner nye gullkorn. :thumbup:

 

Kan vi nevne apps som ikke er på ovi. Som at det nå er mulig å laste ned nyeste beta av både opera mini og opera mobile.

 

Beta av opera mini finner du på http://m.opera.com/ og beta av opera mobile på http://m.opera.com/next

 

Jeg vet at det er litt forvirrende at beta 5.1 skal være nyere enn full 5.1 men beta er 5.1(22xxx) mens den andre er 5.1(20xxx) eller noe, jeg fant ut av det etter mye graving og fundering. :hmm::ph34r:

 

Jeg stusset også veldig på denne navn givningen.

Lurer på om Opera Mobile 10.1 beta 2 fungerer?

Lenke til kommentar

 

Jeg stusset også veldig på denne navn givningen.

Lurer på om Opera Mobile 10.1 beta 2 fungerer?

 

Begge beta'ene fungerer hos meg. De er litt bedre integrert med os'et med tanke på valg av tilkobling etc. (Jeg fikk ikke tidligere versjoner til å gi meg valget mellom wap og wlan) og opera mini har endelig riktig ikon størrelse både på homescreen og i menyen. :)

 

Jeg har opplevd et par crash når jeg har prøvd ett eller annet rart på en side, eller hvis jeg skifter mye mellom landskap og portrett. men generelt fungerer de like bra som non-beta.

Lenke til kommentar

Ny version av nimbuzz ute: (v. 3.0)

 

http://blog.nimbuzz.com/

 

Here are the useful new features you will enjoy in this version:

  • Customizable tabs: select which tabs you want to see and in what order.
  • NimbuzzOut call rates are displayed in real time below the number before placing the call.
  • Recent calls tab: see all your received, missed and outgoing calls.
  • 2 new chat styles: with avatars and without.
  • 3 options to view the Contact List.
  • Sort contacts by status.
  • My info tab: gives you quick access to your profile, NimbuzzOut credits, accounts, suggested friends and friend invites.
  • Facebook Connect: removes the 400 contacts limit and connectivity issues.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden men har ingen egne forslag, vil bare høre hva dere sier :)

 

I den offisielle n8 tråden ble det tipset om pixelpipe, et program for å laste opp bilder til facebook og andre steder.

 

Virker svært avansert og man må lage konto etc. Men når man har gjort dette er det egentlig bare å gå i bildemappa og finne bilde, også trykke valg og send->via pixelpipe. Så åpner man pixelpipe og velger å starte opplastingen. Dette kan sikkert gjøres mer automatisk men jeg liker å ha kontroll.

 

Kvaliteten på bildene blir mye bedre enn social sin facebook-opplastingsting også.

Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden men har ingen egne forslag, vil bare høre hva dere sier :)

 

I den offisielle n8 tråden ble det tipset om pixelpipe, et program for å laste opp bilder til facebook og andre steder.

 

Virker svært avansert og man må lage konto etc. Men når man har gjort dette er det egentlig bare å gå i bildemappa og finne bilde, også trykke valg og send->via pixelpipe. Så åpner man pixelpipe og velger å starte opplastingen. Dette kan sikkert gjøres mer automatisk men jeg liker å ha kontroll.

 

Kvaliteten på bildene blir mye bedre enn social sin facebook-opplastingsting også.

 

Har du førstehåndserfaring med denne appen? Link til ovi store så skal jeg putte den opp i den opprinnelige posten

Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden men har ingen egne forslag, vil bare høre hva dere sier :)

 

I den offisielle n8 tråden ble det tipset om pixelpipe, et program for å laste opp bilder til facebook og andre steder.

 

Virker svært avansert og man må lage konto etc. Men når man har gjort dette er det egentlig bare å gå i bildemappa og finne bilde, også trykke valg og send->via pixelpipe. Så åpner man pixelpipe og velger å starte opplastingen. Dette kan sikkert gjøres mer automatisk men jeg liker å ha kontroll.

 

Kvaliteten på bildene blir mye bedre enn social sin facebook-opplastingsting også.

 

Har du førstehåndserfaring med denne appen? Link til ovi store så skal jeg putte den opp i den opprinnelige posten

 

 

Jeg testa bildekvaliteten mellom sosial appen og pixelpipe og pixelpipe vant den duellen soleklart. Veldig enkelt å bruke også ja. Last i vei:)

Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden men har ingen egne forslag, vil bare høre hva dere sier :)

 

I den offisielle n8 tråden ble det tipset om pixelpipe, et program for å laste opp bilder til facebook og andre steder.

 

Virker svært avansert og man må lage konto etc. Men når man har gjort dette er det egentlig bare å gå i bildemappa og finne bilde, også trykke valg og send->via pixelpipe. Så åpner man pixelpipe og velger å starte opplastingen. Dette kan sikkert gjøres mer automatisk men jeg liker å ha kontroll.

 

Kvaliteten på bildene blir mye bedre enn social sin facebook-opplastingsting også.

 

Har du førstehåndserfaring med denne appen? Link til ovi store så skal jeg putte den opp i den opprinnelige posten

 

http://store.ovi.com/content/51490?clickSource=related%2Bcontent&contentArea=applications

 

Har fått litt fartstid med denne appen og den virker veldig grei, har ikke testa mot andre bildetjenester enn Facebook så jeg aner ikke noe om bildekvaliteten til feks flikr eller lignende. Men anbefalt som foreløpig erstatning for opplasting av FB bilder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...