T.O.E Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Hei! Nettopp bygd en pc for første gang, men får ved oppstart denne feilmeldingen; "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected bot device and press a key". Jeg har ikke fått installert noe eller engang kommet inn på bios, den meldingen er det eneste jeg får. What to do? Endret 14. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvorfor kan du ikke komme inn i biosen? Fungerer ikke tastaturet? Ellers det er DVD rom og en plate med OS og kun EN harddisk du trenger. USB stick kan med fordel brukes og isted for DVD-rom. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Dette er jo ikke en feilmelding. Hvis PCn er nybygget så HAR jo ikke PCn noe operativsystem. Du må boote fra CD/DVD/USB og installere Windows. Bios kommer du gjerne inn i nesten med en gang du slår på PCn. Når du ser meldingen du skriver ovenfor er det "for sent", så du må restarte en gang til. Gjerne DEL/F1 eller noe annet, men det skal stå på skjermen din. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Tastaturet fungerer, men samme hvilken knapp jeg trykker på, så kommer den samme feilmeldingen med en gang. Det må ha vært en koblingsfeil jeg har gjort, men jeg finner ikke ut hva! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Meldingen du skriver er som sagt ikke en feilmelding. En nybygget PC er (og skal være) helt uten operativsystem. Hva skjer hvis du setter inn Windows-CDn og trykker Enter? Har du noen minnepenn eller annen USB tilkoblet? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) okey, kommet meg inn på bios nå, hva skal jeg endre? Og så antar jeg at HDD: er det sammen som SATA:, så jeg satte den som 1.prioritet, men når jeg skal prøve å installere OS, så får jeg bare den samme feilmeldingen. Hva skal jeg gjøre? Btw, så er OS'et ikke kjøpt, men nedlastet og brent. Endret 15. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Du har satt HDD som 1. prioritet? Det er jo lite logisk, siden HDD tydeligvis ikke har installert noe OS, da kan den jo ikke boote. Du må nødvendigvis ha CD/DVD som 1.prioritet. Og så får vi tro det er Linux du har lastet ned og brent. Endret 15. oktober 2010 av Hårek Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Du har satt HDD som 1. prioritet? Det er jo lite logisk, siden HDD tydeligvis ikke har installert noe OS, da kan den jo ikke boote. Du må nødvendigvis ha CD/DVD som 1.prioritet. Og så får vi tro det er Linux du har lastet ned og brent. Jeg har nå prøvd begge deler, men får samme feilmelding. Hva skal jeg gjøre? Hva kan jeg sjekke av koblinger og slikt som er normale feil? Det er Windows 7, ikke linux jeg har lastet ned Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Da er vel problemet klart, og løsningen er ganske enkelt å kjøpe en Windows DVD. Diskusjon av piratkopiert Windows er ikke gangbart her på forumet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg