Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Ole_Gunnar - Sigma 50/1.4

Anbefalte innlegg

Bruker: Ole_Gunnar

Utstyr: 5D II + Sigma 50mm f/1.4

Deltakernivå: Pingle

Tilleggsutfordring: Svart/hvit og square-crop. Kan ikke garatnere at jeg blir å følge siste hver dag though.

Tviler som vanlig på at jeg kommer til å greie å gjennomføre, men må vel prøve meg. Kommer sikkert til å bli en del candids av folkehøyskolefolk, men det får dere tåle. ;)

1. oktober

5043323011_9a9a965dec_z.jpg

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilleggsutfordringen høres tøff nok ut. Meeget konsentrert student. Fin balanse i bildet, men noen har visst tatt en bit av eplet hans.

Takk. :) Blir nok noen bilder som ikke er 1:1, men s/h tror jeg skal gå fint.

Ikke mange bilde passer i 1:1 format (i mitt hode), men det over her var velkomponert og da fungerer det fint.

:thumbup:

Hehe, takk. Enig i at mye ikke passer som 1:1, og jeg er ikke noe særlig flink til å utnytte formatet selv - men når det virkelig sitter er det også virkelig pent. Derfor jeg har lyst til å bli bedre på det.

2. oktober

5045211439_a5710efd29_z.jpg

Har vært en bra slapp dag i dag - fire timer søvn er ikke nok etter ei natt på byen. Var ikke veeeldig artig å sitte i to timer og høre på den tørreste foreleseren ever snakke om oppveksten til Alf Prøysen. Fikk dog tatt et par bilder i løpet av dagen, synes dette fungerte best.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

3. oktober

5048805690_ae99403940_z.jpg

Er i Oslo i kveld, siden jeg og en kompis må rekke fotovideo i morra, før vi tar tog til Gøteborg på klassetur. Kan hende det ikke blir oppdateringer her før uti uka, om det er dårlig med nettforbindelse der vi skal bo.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

4. oktober

5053265359_750180f406_z.jpg

Filma stortsett i går, og brukte derfor stortsett 24-70en, men fikk tatt litt bilder med 50mmen også. Her er et av pressefotolærern vår.

Har såvidt hatt tid til å se gjennom de andre utfordringene, mye bra! Må ta meg tid til å kommentere litt en annen gang - når jeg har bedre internett, og litt mer tid. :)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Mener å huske at den regelen ikke finnes lenger? Kan hende jeg tar feil. Viser seg uansett at static-urlen på 1-3. oktober har endra seg, av en eller annen grunn. Skal være fiksa nå. Om det kuker seg til mer, går jeg bort fra å bruke flickr, men burde egentlig ikke endre seg.

Lenke til kommentar

En konsentrert lærer.

Trodde ett av kravene at bildene måtte være på akam. Ser ikke bildene fra 1-3. oktober.

Regelen gjelder kun bildekritikken. Bortsett fra det, så seg heller ikke jeg alle bildene. edit: nå virker det.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

5. oktober

5057986706_76f667027e_z.jpg

Fant han her på en bar her i Gøteborg. Han var vist lydmannen til Motorhead, i følge han selv. Spurte om han kunne fikse intervju med de for oss, men det var vist bare opptattsignal da han prøvde å ringe de. :roll:

Har forøvrig funnet ut hvorfor bildene ble utilgjengelige, hver gang jeg legger til et bilde til Oktoberfest 2010-setet via Aperture, oppdaterers metainformasjonen til alle bildene, selv om de ikke har blitt endra. Dermed endrer Flickr på static-urlen. Får bare laste opp oktoberfestbildene via nettleseren. oO

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Takk, han lydmannen hadde faktisk kunnskaper om lyd, disktuerte lenge mikrofonalternativer til 5Den - men at han kjente Motorhead personlig, tviler jeg litt på.

Fikk forøvrig ikke brukt 50mmen verken onsdag eller torsdag - men kommer sikkert noe fra i dag i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...