Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Bykatt - Panasonic Lumix 20mm f/1.7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemningsbilde en tilfeldig valg lørdag formiddag i det bykattske hjem.

Helt tilfeldig har det sneket seg inn en katt i bakgrunnen ser jeg. Jeg aner også en viss sammenheng mellom 1. og 2. oktober. Men med dette bildet kan man nesten lure på hvem som egentlig tømte flaska.

1. oktober ble jo nærmest en lekker cyanotypi.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger. :D

Helt tilfeldig har det sneket seg inn en katt i bakgrunnen ser jeg. Jeg aner også en viss sammenheng mellom 1. og 2. oktober. Men med dette bildet kan man nesten lure på hvem som egentlig tømte flaska.

1. oktober ble jo nærmest en lekker cyanotypi.

Takk. Må innrømme at jeg plasserte flaska der, for å få med katten i bakgrunnen, siden jeg ikke fikk bildet av en tom flaske alene til å bli noe annet enn en tom kjedelig flaske.

Bilde nr 2, har en slik sen og rolig lørdag morgen stemning - liker det.

For bilde nr 1, fant jeg det ble litt for mange forskjellige skygger.

Skyggene er et resultat av mange improviserte lyskilder i høstmørket. Ser at de kan virke forstyrrende også.

Jasså, det er den du bruker som vin-vokteren...

Vin er katter generelt uinteressert i -- egentlig. Men White Russian påstår den ene katten at hun bare må ha. Jeg vet ikke om hun faktisk hadde drukket det, tror spriten hadde overdøvet smaken av fløte. Til noens skuffelse og andres glede.

Redskapen gjorde nytte for seg og nå er alt nytt. Var den god? Fint morgenstemningsbilde!

Bildet var arrangert. :D Begge vinene var gode. Men har i grunnen ikke peil på vin...

Fin oppdragelse i første der - men du skal være forsiktig med tømte flasker - man blir lett pus'a!

Fin morgenstemning - er det vin fra i går eller en formiddagsdranker?

Så vidt jeg har fått med meg så var dette oktoberfestens første ordspill. Endelig! Og i min tråd. :love:

Gårsdagens bilde var altså arrangert, det var en annen tomflaske jeg ikke har resirkulert enda. Fredagens flaske levde litt lenger. :yes:

Lenke til kommentar

Takk, Arnold. Enig i at croppingen er for tett på 2. oktober, men måtte ta bort noen andre forstyrrende elementer. :)

3. Regnfull søndag

post-138696-1286104556,582_thumb.jpg

Møkkavær i dag. Hva passer bedre enn å benke seg foran TV-en i godstolen med litt snacks?

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Ikke meningen å være overlegen, men har vært bortreist. Så koselig å komme hjem til masse kommentarer. :)

Veldig god vinkling på den der....likte også fargetonene. :yes:

Takk!

En skikkelig gråblå dag ser jeg. Maten også på plass foran Kim Il Samsung. Jeg skjønte visst ikke at det var innevær i dag, og fikk meg noen våte timer. Trøsten er at jeg fikk lurt ut noen andre i regnet også.

...Og ikke ser det ut til å være noe bedre i dag... :no:

Fin start! Liker best bild 1, pga. skyggene, men nr 2 er også stilig. Pen etterbehandling. Hva bruker du for et program?

Takk. :) Adobe Lightroom bruker jeg. Veldig enkelt og praktisk.

Nei-nei-nei. Det heter tv-mat, men det betyr ikke at du skal gi det til tv'n! laugh.gif

Hehe -- tok maten selv, jeg.

Møkkavær i dag. Hva passer bedre enn å benke seg foran TV-en i godstolen med litt snacks?

Helt klart det mest fornuftige å finne på i det været. Men det ser ut som pus er også interessert i litt snacks?

Bildet av vinopptrekkeren ble meget bra.

Takk! Observant at du så pusen. La henne inn litt diskret, og var egentlig spent på om noen kom til å se henne... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...