HelenaN Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Bruker: HelenaN Utstyr: Canon 5D + 35L Deltakernivå: Pingle Annet: En farge per uke Min plan är att jag ska hålla mig till en färg en hel vecka, men vilka färger det blir bestämmer jag senare. Det kan dock bli samma färg i mer än en vecka om jag finner mycket intressant att fota. Färgerna är bara temat - hela bilden måste inte vara f.eks. röd. Det får finnas andra färger i bilden, men den jag har valt måste dominera. (Som vanligt skriver jag på ren svenska ibland, og blandet med norsk ibland. ) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Fint at du blir med, Helena...og det var et veldig spennende tema du har valgt, med EN farge. Jeg må se til å bestemme meg for ett av de tre fast-optikk jeg har. Det bør kanskje bli 45'ern, liten å ta med, ikke innøvd enda. Mens 60'n er mye brukt, og 150 er stor å drasse på. Valget burde vel være lett. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Takk Randi! Ja, 45mm höres ut som et bra valg, men ta det objektiv du har mest lust til å bruke. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Fastoptikkfest må da være noe for deg, ja... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 He he, ja det passer bra. Det er vel egentlig ikke noen utfordring (jeg bruker allaredan 35mm til det meste), men jeg har jo laget en ekstrautfordring. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Spennende tema. Tag'er denne for å følge med Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Fikk tatt bilder fredag og lördag, men har ikke hatt tid til å gjöre noe med dom til nå. Jeg er ikke spesielt fornöyd med dag 1 og 2, men det positive er at nå kan det bare bli bedre. Röd er fargen denne uke. Vi får se om jeg fortsetter med röd neste uke eller velger noe annet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Dag 1: Tørst: EXIF: 35mm, f/2, 1/500, ISO 800. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Skarpt bilde, flott farge... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Dag 2: Minimalistisk: EXIF: 35mm, f/1.4, 1/800, ISO 100. Starkare farger: Takk Randi! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 2.Oktober ble jo også bra...likte best det store bildet jeg. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Takk Randi! Det mindre bildet (nr 1 dag 2) passer kanske bedre på sort bakgrunn, ser jeg nå. På hvit bakgrunn blir det litt kjedelig. Jeg har store problemer med bredbandet. Sjekker din og andres tråder når det fungerer bedre igjen. Endret 3. oktober 2010 av HelenaN Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Tror jeg likte spoileren best på 2. oktober. Ser mer detaljer. Jeg synes som alltid du er flink til å ta bilde av "enkle" motiver, og så blir sluttproduktet allikevel delikat og interessant å se på. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg syns at spoiler bildet var litt bedre. Strammere komposisjon, og klarere farger. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Tusen takk Bykatt! LordArild: Ja, er enig nå når jeg har sett bildet på hvit bakgrund. Burte ha sjekket det för jeg postet bildet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Dag 4: Fortsetter med farger röd denne uken også. Dør <-> Rød: EXIF: 35mm, f/4, 1/40, ISO 400. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du finner da stadig motiver.... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Spennende variant med fargeutfordring. Jeg melder meg inn i klubben for de som liker hovedbildet. Her ser det ut som steinblokka truer med å knuse lyngen flat. Men spoileren var jo mer lystig da. Ser at dagens bilde plutselig dukket opp. Morsom variant for utfordringen, det eneste av farge er jo rødt. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Takk til er begge - spesielt k.n.b. for feedback! Jeg liker at "dör" blir "röd" når man vender på ordet. Endret 4. oktober 2010 av HelenaN Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg melder meg inn i klubben for de som liker hovedbildet. Liker også det best, noe med kontraster på mange plan. Imponert over hvordan du stadig klarer å plukke ut rene, ryddige motiver i alt kaoset over alt! Og godt blikk er jo opplagt nyttig for å se og legge merke til rød dør i grått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå