Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sliter med rettslære.. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg går på allmenn påbyggning, og har rettslære som programfag. Jeg føler at jeg ligger langt bak de andre, da jeg tidligere hadde sosiologi, men bytta over til rettsære i går. Så har nok gått glipp av en del.

Faget sier seg selv, det er jo tørt fag som noen sier.. Jeg kan si at jeg ikke trives noe særlig i faget, ettersom jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal drøfte en problemstilling tilknyttet til en oppgave. Sliter veldig med å løse en oppgave, må ofte vente til at læreren skal gå gjennom oppgaven.

Det blir en prøve etter høstferien, og jeg er redd for å få stryk på prøven.. Prøver så godt jeg kan, men fortsatt skjønner jeg ikke noe da jeg er ny i det faget.

Jeg er veldig forvirret og frustrert over faget! Jeg kan heller ikke bytte programfag, da jeg allerede har byttet en gang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så veldig mye å gjøre annet enn å arbeide med faget. Jeg hoppet inn i rettslære i tredje klasse på VGS - altså, jeg hadde ikke hatt det fra før, og alle andre kunne av den grunn mer enn meg, men med litt innsats (eller, ikke så enomt mye innsats) var det ikke noe problem.

Følte egentlig ikke at jeg gikk glipp av så veldig mye, og jeg vil anta at læreren vil være åpen for å veilede deg dersom du spør ham/henne.

Hvordan man drøfter er jo noe du må lære deg - og da får du bruke tid på det. Forvirret og frustrert kommer du til å fortsette å være dersom du ikke tar tak.

Fins en god del ting jeg har nå (universitet) som jeg er usikker på i starten - og da handler det jo om å benytte seg av andre hoder, og veiledes når man har mulighet til det. Er jo slik ting blir klarere for en, og da ser man gjerne løsningene selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...