Maefteda Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) VS Tippeligaen Lerkendal Stadion, Trondheim 3. Oktober kl. 20.00 Da er det ikke lenge igjen til høydepunktet hittil i TL-sesongen. Rosenborg-Vålerenga på Lerkendal i det som kan sees på som en seriefinale. Sekspoengskamp i større grad enn noen gang som så og si kan avgjøre seriegullet fordel Rosenborg. For å hindre dette må Vålerenga stoppe Rosenborgs rekke med kamper uten tap. Bare seier er godt nok for Vålerenga i denne kampen mellom Norges to største lag. Tap har ikke RBK gått på siden den kontroversielle 3-2 kampen i 27 serierunde 2009. Det var forøvrig den eneste gangen Rosenborg har tapt de siste 2 sesongene. Rosenborg Rosenborg har fått møte motgang for første gang på en stund i det siste. Det vil altså si en seier de siste fem kampene med to tap mot Follo i cupen og Bayer Leverkusen i EL. På torsdag derimot snudde det litt for Rosenborg som slo Aris hjemme på Lerkendal i EL. Rosenborg har vært gjennom et tøft kampprogram med 2 kamper i uken i lang tid. Laget begynner å merke det med fallende resultater og skadete spillere. Forventet lagoppstilling: Örlund Lustig - Bjärsmyr - Demidov - Dorsin Henriksen - Annan - Skjelbred Moldskred - Prica - Iversen Vålerenga Vålerenga på en annen side har vært på opptur i det siste. Etter tap borte mot Haugesund og salg av Moa har de neste 5 kampene blitt seier, hvorav 4/5 var med 1 mål. Avstanden opp til Rosenborg som bare for 3 runder siden var på 9 poeng, er nå nede i 5 og vil gå ned til 2 dersom VIF klarer som første lag i TL i år å slå RBK. I media har man gått fra "Gullet er avgjort" til "VIF kan ta gull". For at den siste påstanden skal bestå er det nødvendig med seier i årets tøffeste kamp. Forventet lagoppstilling: Hirschfeld Dos Santos - Muri - Strandberg - Nordvik Singh - Hæstad Fellah Berre - Shelton - Bojan Tips: 2-1 Endret 2. oktober 2010 av Maefteda 1 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Eggen: RBK har overprestert Begynner han å merke presset den gamle Nils Arne? Høres ikke ut som et veldig smart statement før en toppkamp. Kanskje er det noe i det han sier? - "Hadde Vålerenga vært så gode som de selv sier, hadde de ledet Tippeligaen suverent", sier Vadim Demidov "Og hadde de hatt samme dommertekke som Rosenborg, ville gullet vært deres for lenge siden!", sier Davy Wathne. Han kan få sagt det han Davy Demidov er seriøst den ekleste spilleren jeg vet om, og det at vi er så kjepphøye er sterkt overdrevet. Martin svarte bare "Ja. Det tror jeg vi kan" på et spørsmål om det var mulig å rundspille Rosenborg, noe det så klart er en mulighet for, på samme måte som at RBK kan utspille oss.. Men RBK blåser det ut av proposjoner for å motivere spillerne. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 VIF vinner denne. RBK fremstår som en gjeng hodeløse kyllinger ute på banen. Mitt tips: 1-3. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Noen stjal kamptråd fra meg. Hæhæ. 3-1. Rosenborg snur trenden (I wish). Laget du har først opp på Rosenborg er uansett feil. Jamtfall opp som spiss og Iversen ned som off. midtbane Endret 28. september 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Laget du har først opp på Rosenborg er uansett feil. Jamtfall opp som spiss og Iversen ned som off. midtbane Hæ? Selv tror jeg denne kampen er umulig å spå omtrent, den lever sitt eget liv, og tilfeldighetene vil avgjøre. Med så mange grunner til det ene og det andre tror jeg det ikke kommer til å være en enkel forklaring på hvorfor VIF eller Rosenborg stikker av med seieren i denne kampen. Uansett hvor mye de kommer til å spekulere i det etter kampen. Kan like gjerne være "Vålerenga fikk høy selvtillit før kampen", som om det skulle være "Vålerenga fikk alt for høy selvtillit før kampen" tror jeg. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Gull til Oslo hadde vært fantastisk, så jeg håper helt klart at VIF vinner denne. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Iversen og Eggen snakker om kommende uke. Fy f... for en forferdelig lyd Eggen lager med tunga Lurer på om du kommer deg gjennom intervjuet Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Da er det klart at Hauge dømmer "seriefinalen". Da kan du i alle fall være sikker på at dere ikke får noe straffe mot dere. Samtidig større sjanse for at vi taper. Terje Hauge - SVIN 100 prosent - SØPPEL! Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Var vel han som dømte i 2004 på Lerkendal, husker det godt Da ga han jo dere frispark framfor straffe, men så scorte dere på den likevel. Men det var før Super-Berre satte inn 2-1 på typisk vis, og resten er historie Endret 29. september 2010 av Maefteda 1 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Da er det klart at Hauge dømmer "seriefinalen". Da kan du i alle fall være sikker på at dere ikke får noe straffe mot dere. Terje Hauge dømte 3(!) straffer idag til Tottenham og de spiller i hvitt akkurat som dere... Hauge pekte på straffemerket etter at et langskudd fra Pavljutsjenko traff albuen til Peter Wisgerhof som hadde armen inntil kroppen. Haha. Får håpe han har fått slått litt fra seg før kampen Endret 29. september 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Terje Hauge hadde straffetrening i dag ja. To, eller nesten alle tre, var en jævla dårlig spøk. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Vålerenga inn i kampen om Iversen Make it happen! Ingenting hadde digget meg mer nesten Flotte kommentarer og klassiske bilder i videoen også. "Rosenborg er ræva!" Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Det skjer ikke. Han blir drept om det skjer. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 På trolig lag kan du bytte ut Jamtfeil med Moldscorer. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Jeg er allerede sykt nervøs før denne kampen, det kan bli en krevende helg. Håper så idelig vi tar seieren hjem til Oslo. Edit: Hadde ikke gjort noe med en reprise på kampen i 2004. http://www.vif-fotball.no/article2868337.ece Endret 1. oktober 2010 av PatSharpX Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg var i utgangspunktet supernegativ foran denne kampen (tippet 1-3 til gjestene), men etter å ha sett et revitalisert RBK mot Aris, så kan det faktisk hende at RBK snur den dårlige trenden i serien i seriefinalen mot VIF. Det eneste jeg er skikkelig nervøs for er RBKs evne til å slippe inn mål på samtlige halvsjanser de får imot (Dorsin/Bjärsmyr). Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jevla Martin Andresen. Kan du tenkte deg at han mente at alle 3 straffene Tottenham fikk mot Twente var feildømt. Heia Rosenborg! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Var i likhet med flere ganske sikker på tap for RBK her, men var såpass fornøyd med kampen mot Aris at jeg tror trenden er iferd med å snu. Tror og håper at Rosenborg tar denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå