Gå til innhold

Lønn på Narvesen?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flyttet nylig til Trondheim og har fått meg jobb på en Narvesen-kiosk i byen. Trives veldig godt og synes arbeidsforholdene er knall, men er litt usikker på lønna! Har fra tidligere jobber vært vant til minimum 130 kroner, da jeg er 20 år med generell studiekompetanse samt ett år høyere utdanning på universitet.

I kontrakten jeg har fått nå står det imidlertid at "Lønn ved tiltredelse" er 115 kroner og at "For stillingen for øvrig gjelder: Vanlig tariff iht. Handel og Kontor / Narvesen". Betyr dette at lønnen min pr nå er 115 eller at kiosken følger tariff fra HK? Er det i så fall noen steder jeg kan finne ut hvilket lønnstrinn jeg er på og dermed hvilken tarifflønn jeg har krav på? :)

Noen andre som har erfaringer fra bransjen og har noen eksempler på lønninger? Synes 115 kroner er litt i minste laget når man har er over 20 med høyere utdanning..

Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har høyere utdanning eller ei er jo helt irrelevant iforhold til jobben du er blitt ansatt i. Hva med å forhøre deg med sjefen om kontrakten? Det er gjerne slik at det er blitt "tabu" å mase på hvor mye man tjener og slikt, men det er det absolutt enkleste.

Det er da vel ikke helt irrelevant dersom arbeidsgiver følger tariffsatser? Eller tar jeg feil? :p Trodde det var slik at ting som studiekompetanse osv. virket inn på hvilket lønnstrinn du får?

Endret av Sondre SS
Lenke til kommentar

Med generell studiekompetanse skal du ha minimum lønnstrinn 3 dersom de følger tariffen til Handel og Kontor, og er per dags dato 131,91 kr i timen. Når de sier at startlønnen ligger på 115 kr, og du etter tariff skal ha 131,91 kr høres det ut som de sier seg selv i mot.

Jeg hadde imidlertid aldri jobbet for 115 kr, uansett hvor.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Heihei, har sjøl jobbet på narvesen siden ungdomsskolen, og begynte på 104,- (før eg ble 18) og steg gradvis. Narvesen er en kjempe fin bedrift å starte karrieren sin på! Og er forsatt i systemet, men har ingen faste vakter, så de ringer no av og til om ikke eg kan stå til litt

Så i dag har eg en timelønn på 162,95,- (170,95,- om eg er vaktleder på min vakt, vaktledertillegg 8,-) + UB-tillegg (har fagbrev, så går rett på trinn 6 + fagbrevtillegg på 8,-)

Her er de satsene min butikk følger:

Her er minstelønnssatsene gjeldene for Landsoverenskomsten HSH/HK.

Disse lønnstrinnene gjelder for medarbeidere som er organisert i Handel og Kontor

og hvor arbeidsgiver er medlem i HSH.

2010

Trinn Pr. time Pr. måned

Ungdom under 16 år Kr 101,- Kr 16.413,-

Ungdom under 18 år Kr 104,- Kr 16.900,-

Lønnstrinn 1 (18 år) Kr 128,98 Kr 20.960,-

Lønnstrinn 2 Kr 129,83 Kr 21.098,-

Lønnstrinn 3 (25 år) Kr 131,91 Kr 21.436,-

Lønnstrinn 4 Kr 135,50 Kr 22.019,-

Lønnstrinn 5 Kr 137,88 Kr 22.406,-

Lønnstrinn 6 Kr 154,95 Kr 25.179,-

Fagbrevtillegget er kr 8,- pr time.

Vaktledertillegg er kr 8,- per time.

UB-tillegg

(gjelder også deltidsansatte som jobber mer enn 12 timer pr uke)

Man-fre fra kl 18 +21,-

Man.fre fra kl 21 +42,-

Lørdag fra kl 13 +42,-

Lørdag fra kl 16 +84,-

Søndag hele døgnet +84,-

Lenke til kommentar

Hei, jeg jobber i HK

kontakt meg på [email protected]

Jeg må vite alder, hva slags butikk erfaring du har før jeg kan svare deg

Hei! Jeg flyttet nylig til Trondheim og har fått meg jobb på en Narvesen-kiosk i byen. Trives veldig godt og synes arbeidsforholdene er knall, men er litt usikker på lønna! Har fra tidligere jobber vært vant til minimum 130 kroner, da jeg er 20 år med generell studiekompetanse samt ett år høyere utdanning på universitet.

I kontrakten jeg har fått nå står det imidlertid at "Lønn ved tiltredelse" er 115 kroner og at "For stillingen for øvrig gjelder: Vanlig tariff iht. Handel og Kontor / Narvesen". Betyr dette at lønnen min pr nå er 115 eller at kiosken følger tariff fra HK? Er det i så fall noen steder jeg kan finne ut hvilket lønnstrinn jeg er på og dermed hvilken tarifflønn jeg har krav på? :)

Noen andre som har erfaringer fra bransjen og har noen eksempler på lønninger? Synes 115 kroner er litt i minste laget når man har er over 20 med høyere utdanning..

Sondre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...