Gå til innhold

[iPhone 4] Telefonen har brukt over 1GB datatrafikk i løpet av kvelden! Trenger hjelp!


Rampelyset

Anbefalte innlegg

Har en iPhone 4 hvor jeg har datateller installert, samt at jeg følger med på telefonens egen datateller.

 

Da jeg våknet i dag så jeg at jeg hadde oversteget månedens datapakke på 500mb, den stod nå på 1150 mb!

 

Gikk inn på teleoperatørens hjemmesider og fant at det har vært store dataoverføringer i løpet av kvelden, ca. med halvtimes mellomrom. Svært mange på nøyaktig 100mb, mens andre ligger på mellom 60 og 100 mb.

 

Jeg var på jobb i den tiden denne datatrafikken har funnet sted, og har ikke brukt telefonen på en slik måte at dette har kunne skje.

 

Hos teleselskapet forklarte de at dette var trafikk ut fra min telefon.

 

Nå trenger jeg virkelig litt hjelp til å finne ut hva som kan være galt! For dette blir en DYR telefonregning...

 

--

 

Gikk nå inn og så på databruk over det trådløse nettet mitt, og telleren flyr av gårde i full fart... Den tikker flere megebyte i minuttet uten at jeg gjør noen ting.

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jailbreaket iphone ? hvilke programmer installert ?

 

500mb datapakke = telenor ? isåfall blir det vel makspris på 10kr per døgn

 

Ang det trådløse nettet ditt, åpent nettverk ?

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Hvis operatøren sier det er data på vei ut fra din telefon, kan det være at det er en mail eller mms som har hengt seg opp? Eventuelt et program som laster opp bilde/video til nettsamfunn?

 

Ville ikke tro det. For i den tiden dette har skjedd har jeg vært på jobb og kun sjekket telefonen ved jevne mellomrom. Har heller ikke forsøkt å sende mail/mms/bilde/video i dette tidsrommet.

 

Og så ser jeg at de fleste av dataoverføringene er på 100mb blank, mens enkelte ligger på mellom 60 - 100 mb.

 

 

 

jailbreaket iphone ? hvilke programmer installert ?

 

500mb datapakke = telenor ? isåfall blir det vel makspris på 10kr per døgn

 

Ang det trådløse nettet ditt, åpent nettverk ?

 

Telefonen er ikke jailbreaket, helt original. Og har kun installert applikasjoner som har fått gode tilbakemeldinger. Siste jeg lastet inn var "Den norske almanakken".

 

Jeg har Onecall på min telefon med datapakke på 500 mb, så heldigvis er ikke dataprisen per mb avskrekkende utover dette, men blir jo fort en del hundrelapper.

 

Hjemmenettet mitt er forholdsvis bra sikret.

 

Nå restartet jeg telefonen, og kan se ut som datatelleren har roet seg litt nå. Men er jo ikke forsvarlig å ha datatrafikk fast på slik jeg har hatt til nå hvis det sånn helt plutselig tar helt av med dataoverføring jeg ikke har kontroll på.

 

Nå restartet jeg telefonen, og kan se ut som datatelleren har roet seg litt nå. Men er jo ikke forsvarlig å ha datatrafikk fast på slik jeg har hatt til nå hvis det sånn helt plutselig tar helt av med dataoverføring jeg ikke har kontroll på.

Lenke til kommentar

Tja, når var sist gang du prøvde å laste opp store filer ? enten i form av mail eller video/mms?

 

Jeg videresendte en innkommende e-post på dagen i går, men denne var uten vedlegg og ble bekreftet mottatt etter kort tid.

 

Ellers var jeg raskt innom NRK nett-tv et par sekunder på dagen.

 

Men det stemmer ikke med at det er telefonen som har sendt ut data...

 

Ellers har jeg ikke lastet (bevisst) opp noe annet. Og spesielt ikke i dette aktuelle tidsrommet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvis det er en syklus som har gjentatt seg ca hver halvtime med opplastning av mye data, så høres det ut som det er et program som har gått amok.

 

Nøyaktig hvilke program har du installert ?

Lenke til kommentar

Hvis det er en syklus som har gjentatt seg ca hver halvtime med opplastning av mye data, så høres det ut som det er et program som har gått amok.

 

Nøyaktig hvilke program har du installert ?

 

Har blitt en del programmer, så vet ikke om jeg skal liste opp alle.

 

Men av de siste er det "Den norske almanakken", Truecaller (oppdaterer telefonbooken), WorldView (webcam) og 1881.

 

Eneste er to applikasjoner som heter iWallpapers Free og HD. De har ligget på telefonen en stund, så ser ikke helt for meg at de kan ha noe med dette å gjøre. Men har uansett slettet de.

 

Ellers er det program som MSN, Spotify (offlinemodus) og andre nytteprogrammer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg tror ikke det eksisterer noe slikt program til iphone.

 

Jeg anbefaler å finne ut hva programmene du har installert gjør, for det kan ikke være så mange programmer som genererer stor trafikk ut fra telefonen.

Lenke til kommentar

 

Nøyaktig hvilke program har du installert ?

 

Jeg lister like gjerne opp alle applikasjonene jeg. I tilfelle noen har opplevd noe tilsvarende med noen av appl.

 

- AppShopper

- iBooks

- IMDB

- Yr.no

- iTranslate

- Facebook

- Mobilbank (Sparebank 1)

- TV2 Nyhetene

- Aftenposten

- Sleep Cycle

- DownloadMeter

- Matprat

- Gilde kokebok

- IKEA-katalogen

- 7-Eleven

- Frukt.no

- Endomondo (treningsassistent)

- iMarka

- iFitness

- P5

- NRK P3

- NRK Radio

- P4

- Radio 1

- NRK Nett-Tv

- Kronespillet

- Angry Birds

- Tetris

- Monkey Island 2

- Flight Controll

- MSN

- Gule sider

- 1881

- Norsk luftambulanse

- Skype

- TrueCaller

- Førstehjelp

- Autostich

- Shazam

- Nearby

- World View

 

Ble en lang liste, men om noen utifra den listen kan finne ut hva som kan ha startet all utlastningen av data er jeg svært takknemlig.

Endret av Rampelyset
Lenke til kommentar

Skummelt om man har ett abbonement som ikke har en maks pris om dagen!

 

Selv har jeg noe merkelig data trafikk.

10-09-2010 16:23 GPRS trafikk 0,050MB 0,25

10-09-2010 15:44 GPRS trafikk 0,050MB 0,25

10-09-2010 14:24 GPRS trafikk 0,050MB 0,25

10-09-2010 11:51 GPRS trafikk 0,050MB 0,25

10-09-2010 07:53 GPRS trafikk 0,050MB 0,25

etc etc

Noen som skjønner hva kommer av? Har skrudd av push.

Blir jo noen kroner i mnd når denne tar 25 øre mange mange ganger i løpet av dagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...