Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innlegget er rapportert.

Takk for at jeg nå vet hvem jeg i hvertfall IKKE skal forholde meg til.

Ikke ta det så tungt, jeg bare tullet litt. Jeg hadde ikke skrevet det om du hadde brukt litt mer tid på posten din.

 

Men seriøst, bare prøv å komme deg ut i nye sosiale miljøer. Hvis du har problemer med å få deg nye venner, så er det sannsynligvis fordi du ikke blir kjent med noe særlige nye mennesker. Da vil du ikke bare få deg nye venner, men du vil også få mer erfaring sånn at du blir flinkere sosialt.

 

Kjæreste kommer på samme måte. Når du blir kjent med nye mennesker, så blir du også kjent med jenter. Noen av dem vil du få et godt forhold med og kan prate mye med. Da kan du prøve å få litt intimitet, med øyekontakt og berøring på armen, håndflaten og lignende. Etterhvert vl du bli flinkere og få sjangs på damer. Du kan også lese litt om PUA, http://www.becomeaplayer.com/ Du trenger ikke å følge den nøyaktig, men de gir en del gode tips.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om meg:

 

+ = Ingenting

- = Stygg og Asosial

 

Jeg har lest her at folk skal føle de er heldige som får min oppmerksomhet, ja. Så jeg har ventet nå siden starten av 9.-ende (jeg går i 10.-ende nå) på at folk skal komme og ta kontakt. Men ingen kommer til meg.

Det er vel der problemet ligger. Må bli mer aktiv, og ikke forvente at folk skal komme til deg. Spørs vel litt om du er gutt eller jente, men uansett så bør du bli mer aktiv i det sosiale for å få deg venner / kjæreste.

Lenke til kommentar

Den risken må du kanskje ta da...

Det verste blir vel hvis de ler av deg, men det er sjelden du går bort til folk og de bare begynner å le.

Uansett, hvis de begynner å le så vet du at de ikke er folka for deg.

Bare prøv å tenk helheten i situasjonen, bare pust ut og slapp av!

Bare tenk 'Dette går fint' eller 'bare å slappe av, dette er ikke noe stort'(selv om du kanskje er redd)

Lenke til kommentar

Men jeg er jo stygg. Det er derfor jeg ikke tør å ta kontakt. Jeg blir latterliggjort!

Det eneste du kan gjøre er rett og slett bare å bygge opp selvtilitten din. Løsriv deg fra alle negative tanker og hopp rett i det.

 

Tenk: "Hva kan jeg tape?" Hvis du ikke har noen venner, så kan de ikke bli stort verre, annet enn at du vil komme til å bli mobbet, men den sjansen må man nesten ta..

 

Analyser folk i klassen din. Finn ut hva de er interessert i og prøv å komme innpå dem med de interessene. Ofte så fenger det. Det er viktig at du viser at du har selvtilitt og ikke er nervøs når du først tar kontakt. Ha en bestemt stemme, stå rett og hold øyekontakten.

 

Jeg kan ikke komme på mer. Jeg måtte faktisk ikke gå igjennom dette på denne måten. Læreren min tilba seg faktisk å spørre noen folk om jeg kunne få være med dem og det gikk visst bra. Nå er jeg ganske god venn med dem og de er en liten fordomsfri og morsom vennegruppe. Men denne utveien er nok sjeldent at man får sjans på...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...