Gå til innhold

Kamptråd - Rosenborg Ballklub vs Viking FK 12/9


MartinF

Anbefalte innlegg

rosenborglogo.png VS nor-viking.gif

 

Tippeligaen

Lerkendal Stadion, Trondheim

12. september 2010 kl. 18.00

TV2 Sport/TV2 Sumo

tv2sport.jpg

 

img650x367.jpg

 

Kampen

 

Rosenborg tar imot Åge Hareide og hans Viking hjemme på Lerkendal. Forrige oppgjør i Stavanger ble en thriller uten like, og Rosenborg tok med seg tre poeng etter scoringer av Lustig og Iversen (på straffe på overtid). Det gjorde at resultatet endte 1-2 til Trønderne. Dagens oppgjør blir et tøft oppgjør, hvor Rosenborg kommer fra en 2-3 seier borte mot Start, mens Viking spilte 3-3 borte mot Brann i forrige serierunde. Hvilket lag er best etter landslagspausen?

 

Tips: 2-1

 

Rosenborg

 

Rosenborg har mistet blant annet danske Kris Stadsgaard, men inn kommer svenske Mattias Bjärsmyr som har spilt i gresk fotball, og på det svenske landslaget. Michael Jamtfall er hentet tilbake fra Ranhiem, i tillegg er Bakary Saré hentet inn på lån fra Anderlecht. Nils Arne Eggen har valgt å starte med følgende elleve idag:

 

Daniel Örlund

Mikael Lustig, Mattias Bjärsmyr, Vadim Demidov, Mikael Dorsin

Anthony Annan

Per Ciljan Skjelbred, Markus Henriksen

Roar Strand

Steffen Iversen, Michael Jamtfall

 

Benken:

Even Barli, Simen Wangberg, Bakary Saré, Fredrik Winsnes, Trond Olsen, Rade Prica, Mushaga Bakenga

 

Steffen_Iversen_duel_71867a.jpg

 

Viking

 

Sakset fra RBK.no

 

En forsvarsspiller, to midtbanespillere og en spiss er ute uaktuelle for Hareides mannskap før søndagens kamp.

 

Både en solid midtbanespiller og toppscoreren til Viking må se resten av sesongen fra sidelinja på grunn av skader. Tomasz Sokolowski pådro seg en kraftig lyskeskade i starten av august, og den svenske spissen Patrik Ingelsten fikk kneskålen ute av ledd mot Start vil sannsynligvis ikke være tilbake før våren 2011.

 

To spillere må også stå over kampen mot RBK på grunn av kort. Midtbanestrategen Martin Fillo har karantene for gule kort, mens nyinnkjøpte Toni Kallio ble utvist i sin første kamp for Vikings rekruttlag og må derfor også stå over.

 

Skadene og karantenene kan gjøre at det blir et nytt gjensyn med Alexander Ødegaard som var i Rosenborg i 2005.

 

960x.jpg

Endret av MartinF
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som så kampen på tv kunne se meg flere ganger i løpet av kampen. Blir filmet flere ganger med bare meg i bildet. Mens jeg hadde et stort flagg i hendene og mens jeg stod på gjerdet og bannet og kjeftet og så generelt drittsur ut. :p

Da vet jeg hvordan du ser ut og :)

 

Roar Strand hadde også en elendig kamp igår synes jeg. Men han løper i hvertfall mye. Mest av alle etter 1.omg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...