Gå til innhold

Formelredigering - Pages

Natrich

Anbefalte innlegg

Hei :)

Sitter nå å skriver en rapport fra fysikken, men jeg støter på et problem.Etter en bønn fra læreren om å få pene og ordentlige formeler i dokumentet må vi bruke noe som kalles formelredigering, men jeg får ikke dette til å fungere for meg :hm:

Jeg har funnet ut formelen må settes inn i en tabell, men hvordan jeg får lagd min egen formel får jeg ikke til :(

Noen som vet?

Formelen jeg vil ha inn er denne: s=vo*t + 1/2 * at^2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir for tungvindt da jeg muligens vil endre formelen osv osv.

Har sett litt rundt på mac1 forumet, det er ikke mulig å få formelredigering i Pages uten å kjøpe programvare som fungerer som plugins.

Funnet ut at jeg kjøper Office pakken til Mac imorgen, der har jeg alt. :)

Takk for forslag =)

Lenke til kommentar

Skal du bruke formler en del etter hvert sparer du ufattelig mye tid og energi (samt en del cash) på å lære deg LaTeX. MacTeX er en finfin pakke som gir deg alt du trenger for å komme i gang.

Lærekurven er nokså bratt, men om du har noen år igjen med utdannelse er det mildt sagt verdt innsatsen.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Hvis du ser for deg at du skal gå en eller annen utdannelse som er i nærheten av teknisk (ingeniør, økonomi, matte, omtrent alt av teknologi + mye annet!) får du fantastisk god nytte av det. I litteratur- og sosiologimiljøer er det kanskje ikke fullt så verdifull kunnskap. Men det er noe herk inntil du kommer over første kneik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...