9ls1 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Jeg har lite peiling på anlegg, men her er en liste over det jeg har: 2 stk Magnater En kenwood cd-spiller Dette er koblet opp i båten å spiller kjempe bra! Men så har jeg kjøpt en sub: Almani 12" Jeg vet ikke helt åssen jeg skal ha det enda, men vis jeg skal koble den opp i båten må jeg ha en forsterke. Hvordan forsterker, kan noen forklare forskellen på de? skjønner ikke det med Watt og Ohm... Vil ha muligheten til å kjøpe 2 magnater senere (kopbles i CD-spiller?) Er dette en bra forsterker til 700kr?: ADS P410.2 - 2 Channel Bridgeable - 2 Ohm Stabile and Tri-Mode Connection Possible - Variable Low Pass and High Pass Crossover - Thermal/Short-Circutit/Overloading Protection - High Effeciency Mosfet Power Supply - Variable Bass Booster - Power On and Protection Led Indicators - Ekstra Heavy Heat Sink For Better Heat Disspation Spesifikasjoner: - 2-kanaler - 1200 Watt Max Output - 160 Watt RMS x 1 Brokoblet - 80 Watt RMS x 2 Kanaler i 2 Ohm - 60 Watt RMS x 2 kanaler i 4 Ohm - High Pass Filter 120 - 3KHz - Bass Boost 0-12dB - Separation >60dB - Input sensitivity 0.2-8V - THD 90dB - Sensitivity 250mV - Fuse 30Ampere (15 Ampere x 2) - Dimensjoner 280mm x 237mm x 56mm Kampanjepris 499,- inkl mva Takk på forhånd Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Du skal ha en MONOforsterker til suben, og A/D/S bør du holde deg lang unna for det er bare møkk. Har du kjøpt den suben? Åssen kasse har du tenkt til å ha til den? Spilleren din har bare 1 linjeutgang og det kan by på problemer hvis du skal inn med flere forsterkere. Men siden du er fornøyd med det magnatene leverer nå, så får du fortsette å kjøre dem på spilleren, og klare deg med forsterker til suben. Du vil ikke kunne spille for fullt på suben, for da vil du overdøve magnatene. Det var lite info om den suben, men den krever nok en ganske sprek forsterker, som igjen vil kreve en god del strøm, så du må sjekke hvor mye du har til rådighet. Jeg ville kjøpt en annen sub med matchende forsterker, som ikke krever like mye, feks herts 12" og herts monoforsterker fra netonnet.no Endret 9. september 2010 av cossiemk1 Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Du skal ha en MONOforsterker til suben, og A/D/S bør du holde deg lang unna for det er bare møkk. Har du kjøpt den suben? Åssen kasse har du tenkt til å ha til den? Spilleren din har bare 1 linjeutgang og det kan by på problemer hvis du skal inn med flere forsterkere. Men siden du er fornøyd med det magnatene leverer nå, så får du fortsette å kjøre dem på spilleren, og klare deg med forsterker til suben. Du vil ikke kunne spille for fullt på suben, for da vil du overdøve magnatene. Det var lite info om den suben, men den krever nok en ganske sprek forsterker, som igjen vil kreve en god del strøm, så du må sjekke hvor mye du har til rådighet. Jeg ville kjøpt en annen sub med matchende forsterker, som ikke krever like mye, feks herts 12" og herts monoforsterker fra netonnet.no Jeg har kjøpt suben, ga 500kr - den har kosta 1900kr Hvor mange watts forsterker trenger jeg? tror jeg lager en kasse som passer bra i båten, men vet ikke hvor stort volum jeg trenger. det er mye penger å legge i en monoforsterker... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har suben 1 eller 2 spoler? hvor mange ohm pr. spole? Du bør nok minst opp i noe slikt: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=1829 Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Hva mener du med spoler? Er det der man kobler ledningene i subben? i så fall er det to + og 2 minus. Du kan se det på bildet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Ja, og hvis de spolene er 2x2ohm da, så må du kjøre 1 eller 4ohm, og skal du kjøre 1ohm så må forsterkeren være stabil i 1ohm Du kan vel til nød bruke zacry 1200w monoforsterkeren som ljudia selger, men noe under det ville jeg ikke kjøpt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå