Meitaiaz Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Her om dagen ble jeg stoppet av politiet, som kjørte bak meg i sivil bil. Selv kjører jeg moped. Jeg blir fortalt at jeg har kjørt fortere enn fartsgrensen, og han (politimannen) fortsetter med at han ikke kan la meg kjøre videre og sier han må ta skiltene mine. Dette var rundt 2-3 på natten så jeg var trøtt som fy og var ikke helt kjapp i tankene. Nå sitter jeg her og undrer meg, hadde han virkelig lovt til å ta skiltene mine, og hadde han virkelig et grunnlag til å si at jeg hadde kjørt over fartsgrensen. Teknisk sett har politiet null bevis på meg, så jeg prøver å samle tankene på hva og hvordan jeg skal få tilbake skiltene mine. Sitter her med en skikkelig sur følelse og tenker at jeg har blitt snytt å nesten lurt inn i situasjonen å er rimelig forbannet på alle de sleipe idiotene i politiet som faktisk følger etter en mopedist sent på natta en lørdag. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Kor fort køyrde du? Dersom du kjørte over plomberingsgrensa køyrar du ein moped som ikkje er godkjent for bruk på norske vegar, mao har politiet all rett til å avskilte deg. Lenke til kommentar
GabriellH Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Må være fordi du kjørte fortere enn tillatt på en moped ja. Man tar jo ikke skiltene på en bil selv om man kjører for fort. Du har vel fått et brev fra politiet som forteller hvorfor? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Her om dagen ble jeg stoppet av politiet, som kjørte bak meg i sivil bil. Selv kjører jeg moped. Jeg blir fortalt at jeg har kjørt fortere enn fartsgrensen, og han (politimannen) fortsetter med at han ikke kan la meg kjøre videre og sier han må ta skiltene mine. Dette var rundt 2-3 på natten så jeg var trøtt som fy og var ikke helt kjapp i tankene. Nå sitter jeg her og undrer meg, hadde han virkelig lovt til å ta skiltene mine, og hadde han virkelig et grunnlag til å si at jeg hadde kjørt over fartsgrensen. Teknisk sett har politiet null bevis på meg, så jeg prøver å samle tankene på hva og hvordan jeg skal få tilbake skiltene mine. Sitter her med en skikkelig sur følelse og tenker at jeg har blitt snytt å nesten lurt inn i situasjonen å er rimelig forbannet på alle de sleipe idiotene i politiet som faktisk følger etter en mopedist sent på natta en lørdag. Hvordan vet du hva slags bevis de sitter på? Hvordan ble du lurt? Hvorfor skal ikke politiet følge etter noen de ser bryte loven? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Nå sitter jeg her og undrer meg, hadde han virkelig lovt til å ta skiltene mine, og hadde han virkelig et grunnlag til å si at jeg hadde kjørt over fartsgrensen. Teknisk sett har politiet null bevis på meg, så jeg prøver å samle tankene på hva og hvordan jeg skal få tilbake skiltene mine. Sitter her med en skikkelig sur følelse og tenker at jeg har blitt snytt å nesten lurt inn i situasjonen å er rimelig forbannet på alle de sleipe idiotene i politiet som faktisk følger etter en mopedist sent på natta en lørdag. "Teknisk sett" har politiet nok bevis for å inndra både skilter og førerkort. 2 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) De har som regel filmkamera i vinduet i tillegg til fartsmålere og lignende. Bevis har de etter all sannsynlighet mer enn nok av. Du burde selv vite om du brøyt loven eller ikke. Altså hvor fort du kjørte og hvor fort du har lov til å kjøre (i det aktuelle området med moped). Endret 8. september 2010 av Ninjahamster 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gaidaros Skrevet 8. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2010 er rimelig forbannet på alle de sleipe idiotene i politiet som faktisk følger etter en mopedist sent på natta en lørdag. Jeg synes det er helt topp at politiet, som jo aldri er der når du virkelig trenger dem, faktisk gjør en kjempejobb og klarer å fakke idioter som deg som hensynsløst kjører på fri eksos i gnedrende fart inne i boligområdene midt på natta. Hvis du kan sende meg navn på politimannen, gjerne på PM, så skal jeg sende blomster til ham. G 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 8. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2010 Videresender du, G? Jeg har noe god vin og litt sveitsisk sjokolade... 10 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Da setter vi strek. Eller.. vent litt.. bedre forslag! Vi stenger tråden og fjerner alle tulleinnleggene! Som sagt, så gjort. Hold dere til emnet, jenter! Reaksjon på moderering skal som vanlig tas på PM og ikke her i tråden. Endret 8. september 2010 av Runar Lenke til kommentar
Populært innlegg Gaidaros Skrevet 10. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2010 Her om dagen ble jeg stoppet av politiet, som kjørte bak meg i sivil bil. Selv kjører jeg moped. Jeg blir fortalt at jeg har kjørt fortere enn fartsgrensen,... Teknisk sett har politiet null bevis på meg, Teknisk sett, hva mener du med det? Du har sett for mye på CSI. Politiet trenger ikke kroppsvæsker, dna eller fingeravtrykk for å få fastslått at du har kjørt for fort, bilens speedometer holder lenge nok. Og hvis du lurer på om én politimanns ord er tilstrekkelig for å bevise at du har kjørt for fort, så er svaret ja. tenker at jeg har blitt snytt å nesten lurt inn i situasjonen Hva er du blitt snytt for da? Har du blitt lovet penger for å kjøre for fort som du ikke har fått? Er du blitt truet eller villedet til det? Eller er det noen som har lokket deg ut på veien for å kjøre for fort, for så å tipse politiet? Og så er du atpåtil lurt inn i situasjonen. No shit, stakkars deg som er så godtroende at noen faktisk har manipulert og overtalt deg, mot din vilje til å sette deg på mopeden og gi full gass. Høres nesten ut som om du er på samme stadiet som lille rødhette. Er du virkelig så lettlurt? Eller er det den metoden du bruker for å prøver å overbevise pappa og mamma, kanskje? Det funker ikke her på jussforumet. Jeg ser jo at du har din egen tilhengerskare, så som din jevnaldrende, Hestekølle som var innom på lynvisitt her forleden og truet meg (he,he..). For så vidt et dekkende navn, så slapp vi å gi ham navnet selv. Men hvis du vil ha råd fra animale forumsbrukere så får du poste på apeforumet og ikke her på jussforumet. Dere er begge barn som beveger dere inn på de voksnes verden. Problemet (for dere) er at dere er rettslig ansvarlige (gradvis), det vil si at i enkelte henseender er det slutt på at man overser deres lovmessige overtramp pga. deres alder. Og heldigvis er det ikke pappa og mamma som stiller dere til ansvar lenger slik dere er vant til. Det er faktisk samfunnet omkring dere som stiller dere til ansvar, dere kan ikke lenger leve i en familieboble som tidligere. Det er slutt på den tiden, og det er konsekvensene av å bli voksen. Dere er nå rettslig ansvarlige for deres handlinger og får nå flere og flere rettigheter frem til myndighetsalderen. Men i det ligger det også at dere får tilsvarende plikter. Vil dere bli voksne, så innebærer det at dere tar styring og ansvar som voksne. Og gjør dere ikke det, så må dere stå annerledes til ansvar enn husarrest eller pc- og tv-nekt slik som tidligere. Gud skal vite at det er nok voksne som ikke ønsker å ta ansvar, men de får også pent stå til ansvar for sine handlinger de også, akkurat som dere, når situasjonen tilsier det. Og i denne alderstilstanden deres er det at oppdragelse hjemmefra og foreldrenes forberedelse til overførsel av ansvar hjemmefra og over til samfunnet vil vise seg om har festet seg i deres bevissthet. Og hvis den ikke har det, så vil man kanskje føle akkurat som deg, i barnslig tankegang at alle er idioter untatt deg selv som faktisk fikk deg selv opp i situasjonen. Og da er sirkelen sluttet og man må trø ett par skritt tilbake og spørre seg selv, Har jeg lært noe av dette? Og hvis man ikke kan svare et ja på dette spørsmålet, så kommer man til å gjøre samme feil, igjen og igjen helt til straffen svir såpass at man unngår situasjonen. G 18 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har ikke så mye å tilføye egentlig, annet en å si meg helt enig i hva G skriver. Grow up. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvor fort kjørte du, trådstarter? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Videresender du, G? Jeg har noe god vin og litt sveitsisk sjokolade... Hah, politiet har ikke lov til å ta imot gaver Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Videresender du, G? Jeg har noe god vin og litt sveitsisk sjokolade... Hah, politiet har ikke lov til å ta imot gaver He,he... Det har ikke statsrådene heller, men de gjør det likevel. G 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Videresender du, G? Jeg har noe god vin og litt sveitsisk sjokolade... Hah, politiet har ikke lov til å ta imot gaver He,he... Det har ikke statsrådene heller, men de gjør det likevel. G Well put Jeg ønsket å takke vaktsjefen i politivakta i forbindelse med tyveri av min bil med en flaske vin men den måtte jeg pent ta med meg flaska derfra. Han ble dog veldig takknemlig for tanken Til TS: Har du mista skiltene så er det nok ikke uten grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå