Gå til innhold

Stoppet av sivilpoliti.

Meitaiaz

Anbefalte innlegg

Her om dagen ble jeg stoppet av politiet, som kjørte bak meg i sivil bil. Selv kjører jeg moped. Jeg blir fortalt at jeg har kjørt fortere enn fartsgrensen, og han (politimannen) fortsetter med at han ikke kan la meg kjøre videre og sier han må ta skiltene mine. Dette var rundt 2-3 på natten så jeg var trøtt som fy og var ikke helt kjapp i tankene.

Nå sitter jeg her og undrer meg, hadde han virkelig lovt til å ta skiltene mine, og hadde han virkelig et grunnlag til å si at jeg hadde kjørt over fartsgrensen. Teknisk sett har politiet null bevis på meg, så jeg prøver å samle tankene på hva og hvordan jeg skal få tilbake skiltene mine.

Sitter her med en skikkelig sur følelse og tenker at jeg har blitt snytt å nesten lurt inn i situasjonen å er rimelig forbannet på alle de sleipe idiotene i politiet som faktisk følger etter en mopedist sent på natta en lørdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her om dagen ble jeg stoppet av politiet, som kjørte bak meg i sivil bil. Selv kjører jeg moped. Jeg blir fortalt at jeg har kjørt fortere enn fartsgrensen, og han (politimannen) fortsetter med at han ikke kan la meg kjøre videre og sier han må ta skiltene mine. Dette var rundt 2-3 på natten så jeg var trøtt som fy og var ikke helt kjapp i tankene.

Nå sitter jeg her og undrer meg, hadde han virkelig lovt til å ta skiltene mine, og hadde han virkelig et grunnlag til å si at jeg hadde kjørt over fartsgrensen. Teknisk sett har politiet null bevis på meg, så jeg prøver å samle tankene på hva og hvordan jeg skal få tilbake skiltene mine.

Sitter her med en skikkelig sur følelse og tenker at jeg har blitt snytt å nesten lurt inn i situasjonen å er rimelig forbannet på alle de sleipe idiotene i politiet som faktisk følger etter en mopedist sent på natta en lørdag.

Hvordan vet du hva slags bevis de sitter på? Hvordan ble du lurt? Hvorfor skal ikke politiet følge etter noen de ser bryte loven?

Lenke til kommentar

"Teknisk sett" har politiet nok bevis for å inndra både skilter og førerkort.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De har som regel filmkamera i vinduet i tillegg til fartsmålere og lignende. Bevis har de etter all sannsynlighet mer enn nok av. Du burde selv vite om du brøyt loven eller ikke. Altså hvor fort du kjørte og hvor fort du har lov til å kjøre (i det aktuelle området med moped).

Endret av Ninjahamster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da setter vi strek. Eller.. vent litt.. bedre forslag! Vi stenger tråden og fjerner alle tulleinnleggene! :D

Som sagt, så gjort. Hold dere til emnet, jenter!

Reaksjon på moderering skal som vanlig tas på PM og ikke her i tråden.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Videresender du, G? Jeg har noe god vin og litt sveitsisk sjokolade...

Hah, politiet har ikke lov til å ta imot gaver ;)

He,he...

Det har ikke statsrådene heller, men de gjør det likevel.

G :)

Well put :p

Jeg ønsket å takke vaktsjefen i politivakta i forbindelse med tyveri av min bil med en flaske vin men den måtte jeg pent ta med meg flaska derfra.

Han ble dog veldig takknemlig for tanken :)

Til TS: Har du mista skiltene så er det nok ikke uten grunn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...