Mata- Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Hei! Er sikker på at det er mange som er i samme situasjon som meg, og ønsker å gå over til ett av disse kameraene. Etter å ha hatt 450D siden det ble utgitt føler jeg at tiden er inne for å oppgradere huset. Har egentlig bare ventet på 60D, men så ble ikke det helt slik jeg hadde håpet. Har tittet litt på 50D som du får forholdsvis rimelig om dagen. Da kan jeg heller bruke litt ekstra penger på optikk. Er det noe negativt med 50D, noen funksjoner som mangler el.l? Skulle gjerne hatt videomuligheter, men siden det er et speilreflekskamera klarer jeg meg uten. Det siste alternativet er 7D som på en måte sprenger budsjettet litt, men som er et knall hus. Jeg har egentlig satt meg en ramme rundt 10 lapper og det er ingen tvil om at alle de husene er mer enn gode nok for meg, men det jeg er redd for er å kjøpe et halvt utdatert kamerahus... Men 50D er bra nok eller? Takk for svar Endret 30. august 2010 av Mata- Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Hva har du av optikk fra før av? (litt relevant føler jeg). Endret 30. august 2010 av Doffeo Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg er kjempefornøyd med mitt 50D.... Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Hva har du av optikk fra før av? (litt relevant føler jeg). Har 18-55 IS + 70-200 F:4 + at jeg har lånt en del optikk Tanken er å ha litt penger igjen til å oppgradere spesielt 18-55 IS mot noe nytt Endret 30. august 2010 av Mata- Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Dette er bare meg. Men jeg oppgraderte ikke fra 350D før jeg hadde: - kitobjektiv - 50 mm - 70-200 mm - 100 mm macro - 10-22 mm - ekstern blitz Men dette kommer jo selvfølgelig veldig ann på hva du bruker kameraet til. Tar du f.eks mye sport, kan det være lurt å oppgradere huset for litt flere bilder i sekundet. Utifra det jeg ser er 50 D raskere enn 60D. 50D: 6,3 60d: 5,3 7D: 8 Hva bruker du kameraet til? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Skal du ha 50D, så må du nok forte deg - den er ikke lett å få tak i ny lenger. Hvis du ikke er opptatt av video, så er 50D det beste valget. Og det er lurt å ha penger nok til en trivelig normal-zoom ved siden av. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Hva bruker du kameraet til? Vil påstå at kameraet brukes til praktisk talt alt. Men det går en del i sport. Angående objektivparken så kan jeg være enig i at den er litt tynn, men jeg er veldig fornøyd med bildene jeg får og har egentlig ingen kjempe trang til å utvide den så mye foreløpig selv om jeg har begynt å tenke en del på det nå... Bla. macro Men om det skulle bli vanskelig å få tak i 50D nytt, går det vel alltids ann å finne en fin brukt en Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Men om det skulle bli vanskelig å få tak i 50D nytt, går det vel alltids ann å finne en fin brukt en Det gjør det Lenke til kommentar
cpy Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Siden du har hatt 450D, som er et kjempebra kamera enda.... Blir 50D ikke store forskjeller, ville gått for 7D, som er bra i pris, selv om jeg er kjempefornøyd med mine 2 50D'er.... Lenke til kommentar
oldis Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men jeg ventet også på 60D før jeg bestemte meg. For meg sto nok valget mer mellom 7D og 5DmkII, men etter å ha prøvd begge i en butikk fant jeg at 5DmkII ble for svær, mens 7D føltes akkurat passe... Balansen i kameraet er veldig mye bedre enn 350D, det tenker jeg du vil kunne merke med 70-200 objektivet ditt. For meg var sånn sett video også litt utslagsgivende, og der er vel 7D ennå kongen på haugen så vidt jeg har forstått. Min gamle 350D har jeg egentlig vært veldig fornøyd med, men spesielt størrelsen på 7D passet bedre i hendene. Og 7Ds søker er jo fantastisk mye bedre enn 350D'ens. Støv/regn-tettingen gjorde også utslag for meg. Og lyden av 7D på hurtig serie er bare helt rå, selv om man nok ikke bør kjøpe kameraet basert på ørene 50D har jeg ikke noen erfaring med ... Jeg vil anbefale deg å få prøvd alternativene, for å "kjenne" hva som er "ditt" kamera... Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Takk for gode utfyllende svar 7D frister, men da må det dukke opp et svært godt tilbud... Det er ikke no foto/elektro-messe snart da? Må vel også se ann hvor 60D legger seg i pris. Det er jo ikke noe dårlig hus! Men det går kanskje mest mot 50D om jeg finner et ok eksemplar. Lenke til kommentar
mundsen Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei! Kjøpte eit 50D hjå interfoto.no for vel ei veke sidan. Fikk splitte eit kitt med 17-55 f/2.8 og fikk huset for 4500 inkl mva noko som eg trur var eit røvarkjøp. Dei hadde tre stk inne når eg kjøpte - veit ikkje om dei har fleire på lager no Har eit 40D frå før som madammen har teke over. 50D var ei fin oppgradering frå 40D, kan absolutt anbefale 50D om ikkje video er viktig. Vil som andre har anbefalt anbefale å legge ein del pengar i objetiv då det er bedre å ha eit rimelig kamera med god optikk en eit dyrt kamera med dårlig optikk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei! Kjøpte eit 50D hjå interfoto.no for vel ei veke sidan. Fikk splitte eit kitt med 17-55 f/2.8 og fikk huset for 4500 inkl mva noko som eg trur var eit røvarkjøp. Det høres ut som et meget godt kjøp ja...du blir nok veldig fornøyd med 50D tror jeg... Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Det hørtes ut som et svært godt kjøp! Har sendt dem en mail og spurt om de har noen fler på lager, men tviler. Si ifra om du skulle komme over et annet tilbud til en lignende pris Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Hei, Har et 50D hus for salg, jeg har kjøpt nytt og vil derfor selge. Huset er kjøpt i mai `09, meget pent brukt - uten riper eller andre skader. Det du gjør her er ikke helt lovlig,skal du absolutt gjøre det på denne måten burde du "kamuflere" annonsen eller så kommer moderatorene og tar deg.Du må også tenke på at du har vært medlem her i snaue halvtimen og ikke en kjent bruker,flere vil nok karakterisere denne "annonsen" som tvilsom. Bruk heller bruktmarkedet her,det er helt gratis og du blir kvitt kameraet like fort og ingen blir sur på deg og alt foregår i et mer "seriøst medium" Endret 25. september 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå