Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med en intern portal og skal i den forbindelse lage noen linker som har automatisk innlogging til andre systemer. Flere av systemene har heldigvis enkle innlogginger ved hjelp av <form>, og de er jo safe. Men andre systemer har autoriseringsboks for innlogging. Noen som vet hvordan jeg klarer å få automatisk innlogging til disse sidene? Ble ikke så mye klokere på Google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ja, en slik link kan man bruke f.eks. til FTP, så kjenner til den. Problemet er at den fungerer utfattelig dårlig i IE8. De gangene nettleseren prøver å gå på en webside da, får man opp DNS feilmelding, og andre ganger vil nettleseren ikke gjøre noe som helst.

Får teste videre.

Lenke til kommentar

Da gjør du sannsynligvis noe annet feil... http://brukernavn:[email protected] er en allment brukt og gyldig autentiseringsmetode...

-C-

Ja, jeg er klar over det, men det har ikke fungert på de maskinene jeg har tilrådighet, både i konsernets nett, og mine private maskiner. Og, nei, jeg har ikke skrevet feil. Det fungerer på noen sider, på FF, men når jeg bruker samme link på IE, får jeg DNS feil. Dessuten må dette fungere primært på IE, men helst også på FF.

Endret av drtveit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...