sinnaelgen Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 jeg har 12 utvidelser . Og 14 programtillegg om jeg trenger alle vet jeg ikke. de fleste har likevel blir installert automatisk hele listen: - Adobe DLM - Adobe acrobat - getplusplus for adobe - AVG security toolbar - device doctor - flag fox - forecastfox -IE tab ( 2 tilegg) - java console 6.0.21 og 6.0.20 -norsk bokmål olrdliste - zonealarm ( 2 tilegg) - google update - java( 2 ) - media player plugg inn - mozila default pluggin ( hva nå den er godt for ) - npFFApi ( hva nå det er for noe) - shockwave flash - silverlight - windows genuine advatage - windows live photo gallery - canon image gateway album plugin utility Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 De fleste er strengt tatt ikke "utvidelser". DLM er for å "oppgradere" Flash og Reader. AVG og PCdoctor shiten er shit. Det samme er zonealarm. Java er en gyldig utvidelse. Media plugin er utvidelse. npFFApi er en bakdør MS la inn. Flash er gyldig plugin. Men: Hva gjør WinGenAdvan, en canon plugin, diverse ting fra mange forskjellige antivirus, 2 versioner av java console på den lista? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg ville kanskje ikke bekymret meg for hvor stor plass alle disse utvidelsene tar. Du har vel et par GB å ta av allikevel ? Jeg ville vært mer bekymret for hvor tung, treig, og resurskrevende nettleseren ville blitt med alle disse utvidelsene påslått Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 for meg virker den ikke treg ( det er snakk om firefox og Windows 7 ). hvis jeg vet hva det forskeligge tilleggene gjør og om jeg ikke trenger dem kan jeg fjerne dem. Canon tillegget er noe som kom helt av deg selv ( jeg har en Canon printer) hvilke tillegg er det du mener er fra forskjellige antivirus ( jeg bruker bare AVG) ? WGA bruker Microsoft til sjekke om man har en gyldig versjon av operativsystemet . Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Virkelig? hele listen:- Adobe DLM - Adobe acrobat - getplusplus for adobe - AVG security toolbar - device doctor - flag fox - forecastfox -IE tab ( 2 tilegg) - java console 6.0.21 og 6.0.20 -norsk bokmål olrdliste - zonealarm ( 2 tilegg) - google update - java( 2 ) - media player plugg inn - mozila default pluggin ( hva nå den er godt for ) - npFFApi ( hva nå det er for noe) - shockwave flash - silverlight - windows genuine advatage - windows live photo gallery - canon image gateway album plugin utility Elg, jeg ser 4 som ikke har noe som helst der og gjøre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Virkelig? hele listen:- Adobe DLM - Adobe acrobat - getplusplus for adobe - AVG security toolbar - device doctor - flag fox - forecastfox -IE tab ( 2 tilegg) - java console 6.0.21 og 6.0.20 -norsk bokmål olrdliste - zonealarm ( 2 tilegg) - google update - java( 2 ) - media player plugg inn - mozila default pluggin ( hva nå den er godt for ) - npFFApi ( hva nå det er for noe) - shockwave flash - silverlight - windows genuine advatage - windows live photo gallery - canon image gateway album plugin utility Elg, jeg ser 4 som ikke har noe som helst der og gjøre. kanskje du kan forklare meg hvorfor de ikke har noen der å gjøre ? A fjerne device doctor er greit nok . jeg har bare teste det programmet for å se om det var i stand til å finne de beste/nyeste driverne til enhetene. hvorfor skal ikke AVG security toolbar være der? det er det programmet jeg bruker som antivirus hvorfor skal ikke zonealarm security egine og zonealarm toolbar være der ? jeg bruker zonealarm som brannmur. toolbarene må da være høyst frivillig ? jeg er klar over at dette blir veldig OT så hvis ingen gidder å svære så er det greit. nå hadde det likevel vær kjekt å vite hvorfor tilegne nevnt oven for ikke har noe med firefgox nettleseren å gjøre det er uansett snak om programtillegg og utvidelser ( hver sin mappe) Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg ble litt forvirret av 1'ste posten. Er det utvidelser til Firefox du tenker på ? Zone Alarm er ikke tett i det hele tatt. Den får strykkarakter i matousec sin omfattende test. Comodo er langt bedre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Jeg ble litt forvirret av 1'ste posten. Er det utvidelser til Firefox du tenker på ? Zone Alarm er ikke tett i det hele tatt. Den får strykkarakter i matousec sin omfattende test. Comodo er langt bedre. det er ikke rart. denne posten er opprettet p.g.a. en annen diskusjon som holdt på komme bort fra temaet . diskusjon var opprinnelig om diktaturet til Apple. ( hvis du leser den posten så blir det litt lettere å forstå) jeg stilte spørmålet hvorfor man har alle disse utvidelsene til nettleseren da mente jeg at hvis man skulle lage en nettleser som ikke kom til trenge utvidelser så måtte den nødvendigvis ta mye plass for å dekke alles behov. Det ente med at jeg liste alle utvidelsene jeg har til min utgave av firefox. diskusjonen blir litt rar når del_diablo menr at det er 4 av disse utvidelsene jeg ikke trenger. en av dem kan jeg ta bort de tre andre hører under antivirus og brannmur programmene jeg bruker. 2 av dem er en toolbar og den siste virker å ha noe med sikkerheten til zonealarm å gjøre utvidelser Adobe DLM AVG security toolbar device doctor flag fox forecastfox IE tab pluss java console 6.0.21 og 6.0.20 norsk bokmål olrdliste zonealarm securiti enegine zonealarm toolbar programm tilegg Adobe acrobat canon image gateway album plugin utility getplusplus for adobe google update IE tab plugin java deploment toolkit 6.0.210.7 java ™ platform SE 6 u21 media player plugg inn mozila default pluggin ( hva nå den er godt for ) npFFApi ( hva nå det er for noe) shockwave flash silverlight plug-in windows genuine advatage windows live photo gallery Endret 29. august 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå