LarsLarsLars Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Heisann! stort problem her. Windows utforsker funker ikke. Den bare klikker hver gang når jeg skal starte opp maskinen. Jeg får til slutt kun en svart skjerm med mus-pekeren. Jeg trykker da ctrl+alt+del. Da er lite av prosssesene startet opp i og med at windows ikke er startet opp. Jeg får startet internett exploerer og opera derifra. Så jeg kommer meg på nett. Men selve windows er borte. Jeg har forsøkt å starte windows utforsker herifra også. Men den klikker og lukker seg før det skjer noe i hele tatt. Jeg har forsøkt å starte windows på nytt via windows vista oppstarts cd. Dette fungerte ikke. Jeg har også prøvt å fikse oppstartsproblemet der. Har også prøvt å gjennopprette siste fungerene windows versjon. Det fungerte ikke. Har også kjørt et reparasjonprogram via nettet safety.live.com . Det fungerte heller ikke. Noen som har noe peiling? Kan jeg på en måte få slettet windows utforsker og lagt den inn på nytt? Jeg vil nødig formatere å legge inn windows på nytt. Så vil prøve å fikse det først. Jeg slo av maskinen for første gang på en del uker igårkveld. Og fikk den ikke på idag. Jeg tror den eneste oppdateringen jeg la merke til idet maskinen startet opp igjen var Ad-aware. Jeg har AVG virus prog på maskinen. Håper noen vet noe om dette problemet og kan hjelpe meg. Jeg har ikke vært borti det før. Hilsen Lars Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Prøvd å starte i sikkermodus? Trykk f8 i oppstarten før windows starter, da får du opp en meny med forskjellige valg. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Prøvd å starte i sikkermodus? Trykk f8 i oppstarten før windows starter, da får du opp en meny med forskjellige valg. Det har jeg også gjort. Vanlig sikkerhetsmodus + sikkerhetsmodus med nettverksstøtte. Akkurat det samme skjedde. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 noen som vet om det går an å ringe noen plass evt? windows kundeservice? PC'en er kjøpt på Multicom. Men vet ikke om de kan hjelpe med noe slik. Lenke til kommentar
compus Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det fornuftige er å reinstallere Windows. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Det fornuftige er å reinstallere Windows. Ville helst slippe det. Det er sikkert koslig å innstallere alle programmene, små og store, på nytt. Men vil helst slippe å bruke 3-6 timer på legge inn alt på nytt. Det er jo bare explorer.exe som ikke fungerer. Jeg syns det er veldig rart at det ikke skal gå an å gjøre det veldig enkelt som å legge den inn på nytt. F.eks. bare å kopiere explorer.exe til maskinen på nytt. hmf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå