Gå til innhold

Kamptråd - F.C. København vs. Rosenborg Ballklub 25/08-10 (1-0)


Armageddon

Anbefalte innlegg

116px-UEFA_Champions_League_logo_2.svg.png

150px-FC_K%C3%B8benhavn.svg.png VS rosenborglogo.png

 

 

Champions League kvalikk

4. kvalifiseringsrunde, andre kamp

Parken, København 25. august 2010 kl. 2045

Viasat 4

viasat4.gif

 

Årets viktigste kamp.

 

Uten tvil. Vinneren av denne kampen får ikke bare den uoffisielle tittelen som Nordens beste, men også Champions League-gruppespill og 120 millioner på bok. Etter 2-1 resultatet på Lerkendal er dette oppgjøret fortsatt vid åpent.

 

100817_fck13.jpg

Fornøyd Markus etter en heldig scoring mot FCK.

 

Tips: db.no: FCK spilte en svak kamp i Trondheim, men med Grønkjærs redusering mot slutten er det rimelig åpent om hvilket lag som går videre. I den danske Superligaen har vertene 5-1-0 etter 3-0-seier her over Lyngby lørdag ettermiddag. RBK spilte 29 timer senere hjemme mot Molde, og med 3-1-seieren på Lerkendal kan ikke seriegullet være i fare. At Annan (mb) soner er en klar svekkelse. Demidov overtar hans rolle, mens Wangberg spiller i forsvar fra start. Ellers er det få fravær i lagene.

 

Odds: NT: H 1,65 U 3,35 B 4,10

unibet: H 1,78 U 3,60 B 4,30

 

 

 

Lagene:

RBK

 

Daniel Örlund

 

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Simen Wangberg - Mikael Dorsin

 

Markus Henriksen - Vadim Demidov - Per Ciljan Skjelbred

Steffen Iversen

 

Trond Olsen - Rade Prica

 

Se opp for: Steffen Iversen.

 

Steffen elsker kamper som dette. Han har vist scoringsform i denne sesongen og viste seg fram med scoring mot Molde på søndag og toppet det med landslagsuttak. Personlig er jeg nesten sikker på at han scorer i kveld.

 

100817_fck5.jpg

Volley fra Ivers mot FCK på tirsdag.

 

 

FCK

 

Ikke kjent.

 

Se opp for: Jesper Grønkjær.

 

Den danske 32 åringen har rutine som få andre. Han scoret reduseringen på Lerkendal og har også vist seg frem i den danske ligaen. Sammen med N'Doye trengs det konsentrasjon fra RBK sitt forsvar for å holde unna.

 

JGronkjar071.JPG

 

 

 

Media: (rbk.no)

Pressekonferanse med Eggen.

Simen Wangberg om uttaket.

Solbakken om kampen.

 

Bilder hentet fra rbkweb.no

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal følge spent med, men håper dere ryker. Det er allerede vanskelig nok å slå dere i ligaen og med 120 millioner ekstra på bok blir det nok en del vanskeligere å hente Bolanos, Pedersen, Tarik, Helstad og alle de andre gode spillerne i norsk fotball.

 

Kan vanskelig se at dere taper dog. Ser for meg en uavgjort og at dere går videre.

Lenke til kommentar

Rosenborg - Ole Ole Ole,

kjæm fra Trondhjæm by og e jævlig stolt av det

I lang, lang tid - så va vi nummer 1

Og no tar vi sats - atter bli vi suveren!!!!

 

:new_woot:

 

Ekstremt klar for kamp nå :D

 

Skal følge spent med, men håper dere ryker. Det er allerede vanskelig nok å slå dere i ligaen og med 120 millioner ekstra på bok blir det nok en del vanskeligere å hente Bolanos, Pedersen, Tarik, Helstad og alle de andre gode spillerne i norsk fotball.

Du vet vi ikke sitter igjen med 120 mill å handle for? Vi har en enorm gjeld som skal betales ned, og masse innad i systemet som det skal investeres i.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Skal følge spent med, men håper dere ryker. Det er allerede vanskelig nok å slå dere i ligaen og med 120 millioner ekstra på bok blir det nok en del vanskeligere å hente Bolanos, Pedersen, Tarik, Helstad og alle de andre gode spillerne i norsk fotball.

Der tar du, som mange, veldig feil. Se egen tråd i Rosenborg-delen der jeg har et svar.

Lenke til kommentar

Spillerkjøp eller ikke, det vil utvilsomt gjøre RBK mye bedre og hjelpe dem på god vei tilbake til det de var på 90-tallet. Da gikk Carew til Rosenborg, mens nå gikk Moa til Hannover istedenfor.

 

Jeg ønsker ikke at det blir Vålerenga->Rosenborg->Stor liga som det var før, og ønsker heller at det skal bli slik det er nå hvor Rosenborg må ligge på en likere linje med alle andre lag i TL istedenfor at man swooper opp alle de beste talentene i TL som før.

 

Når det er sagt sier jeg ingenting imot at Rosenborg har fortjent å være der de er og det er det ikke noen tvil om heller. Man har skapt en vinnerkultur og kommet så langt man har gjort på egenhånd og det tror jeg ingen bestrider. Men dette gjør ikke at man håpe på at dere lykkes i Europa og bidrar til et enda større skille i Tippeligaen.

 

Jeg heier på Vålerenga og ønsker at de skal lykkes. Så kan noen av dere si med hånden på hjertet at Vålerenga har større sjans til å lykkes om RBK kommer til CL? Nei, dere kan ikke det. For fakta er at med Rosenborg i CL blir det enda vanskeligere for oss å vinne TL, kvalifisere oss til CL og bli en like stor suksess som dere var på 90-tallet.

 

Og om nå det siste skulle skje, så tviler jeg veldig veldig sterkt på at dere håper vi tar oss lengst mulig i Champions League. Og det forventer jeg alldeles ikke heller.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jeg heier på Vålerenga og ønsker at de skal lykkes. Så kan noen av dere si med hånden på hjertet at Vålerenga har større sjans til å lykkes om RBK kommer til CL? Nei, dere kan ikke det. For fakta er at med Rosenborg i CL blir det enda vanskeligere for oss å vinne TL, kvalifisere oss til CL og bli en like stor suksess som dere var på 90-tallet.

 

Og om nå det siste skulle skje, så tviler jeg veldig veldig sterkt på at dere håper vi tar oss lengst mulig i Champions League. Og det forventer jeg alldeles ikke heller.

Definèr lykkes. Om lykkes betyr å vinne tippeligaen slik VIF gjorde i 2006 (47 poeng) og bli sendt på hodet ut av Europa, så er jeg enig i at FCK seier ville være det beste. Fordelen for RBK vil nok i første omgang være at de kan (som nå) holde på spillere i klubben, fordi de ikke er økonomisk avheninge av å selge. Mens andre klubber budsjetterer med spillersalg, budsjetterer RBK med spill i Europa, der ligger forskjellen. Derfor ser jeg ikke hvordan andre klubber skal nå RBKs dagsnivå. Ønsker vi svenske tendenser, noe vi allerede har, der en klubb vinner ett år for deretter å måtte selge en haug av nøkkelspillere å begynner på nytt i superettan? Eller ønsker vi å klatre på rankingen som i Danmark, der de med god innsats i år kan komme til å få seriemesteren automatisk kvalifisert til CL og toeren til 3 kvalikkrunde til CL? Det er ikke bare å vinne serien og kvalifisere seg til CL, man må være god nok for å klare det. Det gjør det ikke lettere å komme til CL for Vålerenga om RBK blir dårligere, VIF må bli bedre. Man kommer ikke til CL uten å vinne kvalifiseringene.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Det å få 2 lag fra TL kommer til å ta et par år, mens det å kunne sloss med dere og kanskje vinne serien kan skje allerede neste år. Dessuten vil slik suksess fra dere bidra til enda mer ujevnhet i Tippeligaen. Tenk om vi hadde vært kjempegode neste år igjen, men så bidrar deres suksess at dere kan kjøpe f.eks Singh og Fellah, så bli vi mye dårligere neste sesong igjen før dere skaffer dere to gode spillere fra det neste gode laget.

 

Med suksess i CL blir Rosenborg en enda mer ubestridt mester i Tippeligaen som gjør at det blir vanskeligere for Vålerenga å bli det, det tror jeg du er enig med meg om også.

 

Jeg håper dere taper i CL på samme måte som jeg håper dere taper deres neste kamper i TL slik at vi har en mulighet til å ta dere igjen.

 

bruno: Lykkes betyr å vinne det man går inn for å vinne, og selv om jeg vet at det ikke vil skje i nærmeste fremtid, så vil det være mye mer gunstig å komme nærmest mulig målet om å vinne alt.

 

Hva er det som tilsier at Vålerenga skal ryke på hodet ut av CL? Vi var millimetere ifra CL i 05/06 i en sesong vi tross alt vant serien og dere kom på 7. plass.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Andre lag enn bare Rosenborg må prestere for at flere skal komme ut i Europa ja. For øyeblikket skjer ikke dette. Andre norske lag klarer ikke kvalifisere seg. Vålerenga var nære, men greide det likevel ikke. Molde greide det, men klarte ikke følge opp videre etter de kom seg dit slik Rosenborg greide.

 

Vi kommer ikke til å kjøpe alle spillerne i Norge som folk sier. Dessuten har vi flere juniorer som kommer opp og.

Lenke til kommentar

Vi skal prøve å gjøre så godt vi kan for å gjøre det bra neste år i Europa, men det er vanskelig, og selv ikke O store Rosenborg er feilfrie på dette punktet og har røket mot Qarabaqh.

 

Dere kommer ikke til å kjøpe hele markedet, men store deler. Akkurat som i storhetstiden da man fikk kjøpt Enerly, Carew, Rushfeldt, Johnsen og Braathen blant annet.

 

Nå forsvinner jeg i en time eller to, så hvis dere kan få overbevist meg om at RBK i CL hjelper VIF, så tar jeg det gjerne imot. Selv om jeg ikke ønsker RBK i CL, trenger ikke det å bety at jeg liker Ståle og FCK der heller...

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Vi skal prøve å gjøre så godt vi kan for å gjøre det bra neste år i Europa, men det er vanskelig, og selv ikke O store Rosenborg er feilfrie på dette punktet og har røket mot Qarabaqh.

Arbeidsuhell kalles det. Det de andre norske lagene driver med i Europa, er udyktighet.

 

Dere kommer ikke til å kjøpe hele markedet, men store deler. Akkurat som på 90-tallet da man fikk kjøpt Enerly, Carew, Rushfeldt, Johnsen og Braathen blant annet.

Kun to av disse spilte på RBK iløpet av 90-tallet.

 

Nå forsvinner jeg i en time eller to, så hvis dere kan få overbevist meg om at RBK i CL hjelper VIF, så tar jeg det gjerne imot. Selv om jeg ikke ønsker RBK i CL, trenger ikke det å bety at jeg liker Ståle og FCK der heller...

Du er like dum som treneren til laget ditt mao.

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvorfor danskene ser på oss i undring. De kvalifiserte seg til VM, og om FCK går videre i kveld mens Brøndby og OB kvalifiserer seg til Europaliga er årets danske vinner sikret fast plass i Champions League neste år. Så istedet for å syte så kan norske lag gjøre en innsats istedet.

Endret av Armageddon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Arbeidsuhell kalles det. Det de andre norske lagene driver med i Europa, er udyktighet.

Vi har tidligere vist at vi kan ha noe i Europa å gjøre og med rett satsning kan vi godt lykkes i Europa. Vil ikke si at å ryke mot Newcastle p.g.a klumsete keeper, ryke på straffer mot Club Brugge og slå PAOK i heksegryte i Hellas er så verst uansett. Men for all del, fortsett å være kjepphøye, for dere har faktisk litt grunn til det.

 

Kun to av disse spilte på RBK iløpet av 90-tallet.

Men før Rosenborg endelig ble beseiret i Tippeligaen. Men dette har jo egentlig fortsatt også. De 4 siste årene har dere jo plukket Iversen, Annan, Olsen og Moldskred etter at de har vært blant TLs beste spillere. Nå ser det ut som om dere kan sikre Bolanos i tillegg i år også.

 

Du er like dum som treneren til laget ditt mao.

Hva er galt med å si at man heier på sitt eget lag og det som er best for sitt eget lag? Jeg ser enda ikke argumentet som viser at Rosenborg i CL er positivt for Vålerenga. Det er dette jeg og Andresen spør om. Framfor å kalle meg en idiot, hva med å gi meg et par grunner som motbeviser meg. Hittil har du kommet med nada.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

og med rett satsning kan vi godt lykkes i Europa. Vil ikke si at å ryke mot Newcastle p.g.a klumsete keeper, ryke på straffer mot Club Brugge og slå PAOK i heksegryte i Hellas er så verst uansett. Men for all del, fortsett å være kjepphøye, for dere har faktisk litt grunn til det.

Hva innebærer rett satsning? Ja, Vålerenga har vært nære noen ganger, men fremdeles ikke klart det, og resultatene i tippeligaen har vært til de grader vært jojo. Man kan fortsette diskutere hvorvidt RBK bør bli dårligere for å gjøre norsk fotball mer spennede... eller hvordan skal de andre lagene skal heve seg? Og da først og fremst lagene VIF, brann, Stabæk og Viking...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Poenget er at det blir vanskeligere for de andre lagene å heve seg i forhold til Rosenborg. Med Rosenborg i CL og masse cash blir det vanskeligere å vinne TL som allerede er veldig vanskelig.

 

Vi fikk 2. Plass, 1. Plass og 3. Plass 3 år på rad, og nå er vi i ferd med å bygge opp noe spennende på nytt igjen, som har tatt oss noen år. Jeg blir veldig skuffet om vi ikke er i toppen igjen neste år, og har veldig tro på at vi kan greie det i tillegg. Men hvis RBK begynner å bygge seg opp igjen kan dere få nok penger til å skaffe våre beste spillere/de spillerne vi har lyst på som så klart vil svekke oss.

 

Jeg sier ikke noe imot at Rosenborg kan ta seg videre i CL, det har dere for all del fortjent og all creds for det. Men det betyr likevel ikke at jeg håper dere greier det, og det skal jeg ha mer enn rett til å håpe på uten å bli kalt idiot eller noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...