Gå til innhold

Oppgradering Nikon

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ca tre år siden mitt første speilreflekskamera. Jeg valgte D40 som min inngangsbillett til digital fotografering og er godt fornøyd med det. Begynner dog å merke at jeg er i ferd med å vokse fra kameraet.

I hovedsak savner jeg direkte tilgang til viktige innstillingsmuligheter på kamerahuset. Av andre ting jeg ønsker meg er bedre billedkvalitet ved høy ISO og kompatibilitet med objektiver uten innebygget autofokusmotor.

Siden jeg kjøpte kameraet har jeg supplert utstyrsarsenalet med stativ, ekstern blits (SB-600), vidvinkelzoom (Sigma 10-20 f/4-5.6), telezoom (Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G)og en fast normal (Nikon 35mm f1.8G).

Det jeg lurer på nå er om jeg skal oppgradere til et mer avansert kamerahus. Det jeg har vurdert er følgende: D90, vente på arvtageren etter D90 eller å fleske til med D300s (tar mye bilder i forbindelse med utøvelse av diverse villmarksaktiviteter så værtetting er intet minus).

Tenkte å legge ut en post her for å se om det finnes råd og erfaringer å høste fra andre Nikon-brukere som kan ha vært i lignende situasjon, eller bare andre som har meninger om disse kameraene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Fortsatt litt usikker, og det har jeg kanskje god grunn til med tanke på en viss uenighet blandt dere som har svart.

Alternativet til å handle nå er jo ikke å ikke få ta bilder, jeg har fortsatt et fungerende kamera. Slik sett er det ikke noe stort problem å vente på en eventuell lansering. Jeg er bare i tvil om den teknologiske utviklingen er så rask at det ville være å foretrekke. Har aldri prøvd hverken D90, D300 eller D300S. Er derfor usikker på hvor stor forskjellen mellom disse (og eventuelt artageren til D90) vil oppleves. Noen som kan si noe om det?

Nevnte jo at værtettingen til D300/D300S ikke ville være noe minus. Det ryktes jo at også arvtageren etter D90 vil ha magnesiumhus og værtetting. Dermed kan kanskje redusert vekt (?) hos denne være et argument for?

Tar gjerne imot flere innspill om noen har flere interessante poenger å bidra med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...