Gå til innhold

Diskusjonstråd rundt ledelsen av SKB

Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Etter å ha kommet over tråden i VGD, så skjønner jeg at Brann ikke kommer til å vinne serien sålenge de samme evneveike personene sitter i styret og omrokkerer uten mål og mening. Har ikke fulgt Brann like tett i år, etter at Haugesund rykka opp og det er nok flere enn meg som blir overrasket over hvordan ledelsen skifter ansikt. Ta deg fem minutter til å lese igjennom, om ikke annet for en god latter.

Det har skjedd såpass mye i Branns sportslige og administrative apparat dette året at jeg synes det hele fortjener en aldri så liten oppsummering.

Brann startet sesongen med følgende sportslige og administrative apparat:

Hovedtrener: Steinar Nilsen

Assistentrener: Rune Skarsfjord

Sportsdirektør: Roald Bruun-Hanssen

Daglig leder: Bjørn Dahl

Styreleder: Hans Brandtun

Styrets nestleder: Lars Moldestad

Allerede i starten av juni var samtlige av de seks overnevnte forsvunnet fra stillingene sine. To av de forlot klubben, mens de fire andre gikk over i andre stillinger.

La oss ta det hele kronologisk:

25. februar: Brann avholder årsmøte. Styreleder i Hardball, Bjarne Berg tilbyr Brann 40 millioner mot at styret trekker seg. Styret ville ikke trekke seg.

17. mars: Fire dager etter seriestart skriver BT at Steinar Nilsen føler seg lurt av styret og at det er minimal kommunikasjon mellom styret og hovedtreneren.

12. april: Etter svake resultater forsikrer Branns styre at de har en plan.

- Vi har en plan, ja. Vi har kontakter flere steder. Men planen er hemmelig, den kan jeg ikke si noe mer om, sier Brandtun

14. april: Bjørn Dahl trekker seg som daglig leder etter klubbens dårligste Tippeligastart på 12 år. Han fortsetter i klubben og skal jobbe med prosjekter innenfor inntektsbringende arbeid.

- Klubben er viktigere enn personene, uttaler Dahl.

14. april: Lars Moldestad overtar jobben til Dahl som daglig leder, konstituert sådan. Samtidig fortsetter han sitt verv som nestleder i styret.

- Vi må gjennopprette tillitten, sier Moldestad.

17. april: Lars Moldestad innkaller til supportermøte.

- Jeg håper alle som var til stede fikk utbytte av det, at signalene vi fikk slår rot og at de som sendte signalene føler de ble tatt alvorlig, sier Moldestad.

3. mai: Roald Bruun-Hansen er ferdig som sportssjef og går inn i den nye stillingen med det fantastiske navnet "Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen".

- Jeg føler meg overhodet ikke vingleklippet, uttaler Bruun-Hanssen.

3. mai: Hovedtrener Steinar Nilsen overtar Bruun-Hanssen sin stilling og innehar dermed all sportslig makt. Det er nyansatt daglig leder og nestleder i styret, Lars Moldestad som står bak det han kaller en justering av mannskapet.

- Det er ikke et sololøp. Jeg skal ha rått fokus på spillerstall og logistikk, sier Nilsen.

- Roald har kvaliteter som går ut over det rent sportslige som vil være veldig nyttig for organisasjonen i Brann, sier Moldestad.

7. mai: Brann starter jakten på en ny permanent daglig leder. Rekruteringsfirmaet Adecco har fått oppgaven.

- Vi trenger en leder som setter langsiktige mål med tålmodighet som rettesnor, men likevel evner å gå nye veier, står det å lese i stillingsannonsen.

20. mai: Dagen etter Brann ryker ut for 3. divisjonsslaget Fyllingen, uttaler Moldestad at de har ubetinget tillit til hovedtrener og sportslig leder Steinar Nilsen.

- Det har ikke vært noe tema å sparke Nilsen, sier daglig leder og styrenestleder Moldestad.

- Jeg springer ingen vei. Det har jeg aldri gjort, og kommer aldri til å gjøre, sier Nilsen.

21. mai: Steinar Nilsen og hans rådgiver sitter i møte med klubben. Flere medier skriver at Nilsen er ferdig i klubben. Ingenting bekreftes fra offisielt hold.

- Jeg har ikke trukket meg, skriver Nilsen i SMS til BT og NRK, og skaper mer usikkerhet.

22. mai: Brann melder at de er enig med hovedtrener og sportslig leder Steinar Nilsen om at arbeidsforholdet avsluttes.

- Steinar Nilsen er et fantastisk emne som fotballtrener. Jeg ønsker ham lykke til videre, sier Moldestad.

- Brann trenger sultne spillere som vil noe, sier Nilsen.

22. mai: Samtidig som Nilsen trekker seg blir det klart at assistenttreneren som nylig rundet 40, Rune Skarsfjord, starter sin 40 års-krise med å overta Nilsens arbeidsoppgaver som hovedtrener og sportslig leder. Oppgaver han skal ha frem til Aalesund-kampen 6. juni, blir det sagt. Skarsfjord håper han har en fremtid i Brann.

- Jeg har opplevd det meste av nivå og konflikter, uttaler han.

22. mai: Patrik Hansson blir Rune Skarsfjords assistent. Hansson var tidligere også en del av trenerapparatet som "vanlig" trener.

25. mai: Nestleder i styret og konstituert daglig leder, Lars Moldestad, innkaller til nok et supportermøte.

- Når spillerne kommer hjem fra ferie 20. juni, skal vi ha nye trener på plass, uttaler han.

2. juni: Styreleder Hans Brandtun trekker seg. Konstituert daglig leder og nestformann i styret, Lars Moldestad overtar Brandtun sitt verv som styrelder. Det opplyses ingenting om en av de andre styremedlemmene rykker opp som nestleder, eller om Moldestad skal være styrets leder, styrets nestleder og konstituert daglig leder på en gang.

- Jeg fått tydelige signaler fra kroppen på at det er uforsvarlig å fortsette på samme måte, sier Brandtun.

- Vi har forståelse for Hans sin beslutning, sier mannen med tre (i alle fall to) jobber Moldestad.

7. juni: Dagen etter Aafk-kampen annonseres det at Rune Skarsfjord sitt engasjement som hovedtrener og sportslig leder har blitt utvidet med hele tre dager.

- I første omgang fikk jeg spørsmål om jeg kunne lede treningene denne uken, sier Skarsfjord.

- Lars Moldestad og Roald Bruun-Hanssen trenger nok litt tid på å finne en ny trener, sier han.

9. juni: Det blir klart at Rune Skarsfjord fortsetter som hovedtrener og sportslig leder ut året.

- Nå får vi se hvordan dette går, uttaler Skarsfjord.

1. juli: BT mener å vite at Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen, Roald Bruun-Hanssen, er favoritt til den jobben som daglig leder. Hverken Bruun-Hanssen eller konstituert daglig leder, styrelder og muligens styrets nestleder (ingenting har blitt sagt om dette vervet etter Moldestad ble styrelder), Lars Moldestad, vil kommentere dette.

20. august: Etter en rolig sommer blir det klart at Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen, Roald Bruun-Hanssen blir ny daglig leder. Lars Moldestad var altså konstituert daglig leder etter at Bjørn Dahl trakk seg 14. april. Moldestad fortsetter sitt verv som styrelder. Det er grunn til å tro at stillingen Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen opphører.

- Jeg tror at min bakgrunn og erfaring gjør meg egnet til å bidra til at klubben kan være en ledende klubb i Norge, sier Bruun-Hanssen.

- Hans bakgrunn, erfaring og personlige egenskaper gjør at styret er sikre på at han er den rette til å styre Sportsklubben Brann, uttaler styrelder Lars Moldestad.

21. august: I BT står det å lese at sportsdirektørstillingen fremover vil bli delt mellom Rune Skarsfjord, Lars Moldestad og Roald Bruun-Hanssen.

- Oppgavene er for omfattende til at kun én person i klubben kan ha dem. Jeg sitter med ansvaret, uttaler Roald Bruun-Hanssen.

Oppsummering og statistikk:

Hovedtrener:

Steinar Nilsen: Seriestart - 22. mai.

Rune Skarsfjord: 22. mai - d.d.

Assistentrener:

Rune Skarsfjord: Seriestart - 22. mai.

Patrik Hansson: 22. mai - d.d.

"Vanlig" Trener:

Patrik Hansson: Seriestart - 22. mai.

Sportsdirektør:

Roald Bruun-Hanssen: Seriestart - 3. mai.

Steinar Nilsen: 3. mai - 22. mai.

Rune Skarsfjord: 22. mai - d.d.

Roald Bruun-Hanssen: 20. august - d.d.

Lars Moldestad: 20. august - d.d.

Daglig leder:

Bjørn Dahl: Seriestart - 14. april.

Lars Moldestad: 14. april - 20. august.

Roald Bruun-Hanssen: 20. august - d.d.

Styreleder:

Hans Brandtun: Seriestart - 2. juni.

Lars Moldestad: 2. juni - d.d.

Styrets nestleder:

Lars Moldestad: Seriestart - 2. juni.

?: 2. juni - d.d. Dette har ikke blitt nevnt, men Moldestad har vel neppe den tittelen etter at han tok over som styreleder.

Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen:

Roald Bruun-Hanssen: 3. mai - 20. august.

Inntektsbringende arbeid:

Bjørn Dahl: 14. april - d.d (?, har ikke hørt noe fra han.)

Jobber sortert på personer:

Steinar Nilsen:

Hovedtrener: Seriestart - 22. mai.

Sportsdirektør: 3. mai - 22. mai.

Rune Skarsfjord:

Assistentrener: Seriestart - 22. mai.

Hovedtrener: 22. mai - d.d.

Sportsdirektør: 22. mai - d.d.

Patrik Hansson:

Trener: Seriestart - 22. mai.

Assistentrener: 22. mai - d.d.

Roald Bruun-Hanssen:

Sportsdirektør: Seriestart - 3. mai.

Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen: 3. mai - 20. august.

Daglig leder: 20. august - d.d.

Sportsdirektør: 20. august - d.d.

Bjørn Dahl:

Daglig leder: Seriestart - 14. april.

Inntektsbringende arbeid: 14. april - d.d (?, har ikke hørt noe fra han.)

Hans Brandtun:

Styreleder: Seriestart - 2. juni.

Lars Moldestad:

Styrets nestleder: Seriestart - 2. juni.

Daglig leder: 14. april - 20. august.

Styreleder: 2. juni - d.d.

Sportsdirektør: 20. august - d.d.

Jobber sortert etter antall:

Roald Bruun-Hanssen: 4

Lars Moldestad: 4

Rune Skarsfjord: 3

Steinar Nilsen: 2

Patrik Hansson: 2

Bjørn Dahl: 2

Hans Brandtun: 1

- De åtte omtalte stillingene har altså vært besatt 17 ganger i løpet av de fire månedene mellom april - august. To av disse stillingene har vært nyopprettede stillinger. Trenerapparatet har også en mann mindre enn det startet med.

- Steinar Nilsen, Rune Skarsfjord, Lars Moldestad og Roald Bruun-Hanssen har alle hatt to jobber samtidig. Rune Skarsfjord, Lars Moldestad og Roald Bruun-Hanssen har det fortsatt.

- Ni ganger har en person forlatt sin stilling i Brann i perioden april - august. I null av tilfellene har Brann hentet erstattere eksternt. I syv av tilfellene har Brann hentet erstattere internt. I ett av tilfellene (Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen) har ingen erstattere blitt hentet inn, mens i et annet tilfelle er det usikkert hva som har skjedd (Nestleder i styret)

Det ser ut som kabalen fortsatt er et stykke fra å gå opp på Kniksens plass. Jeg ønsker uansett Brann lykke til videre i arbeidet.

Direkte sakset fra VGD og brukeren 6347 http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1592379/tittel/historien-om-stolleken-i-brann

Desktop Background (2).bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

Tenkte på det samme når jeg leste noen av step_ups kommentarer i en av trådene hans. Naivt å fortsatt ha full tiltro til ledelsen bare fordi de skifter stillinger.

Lenke til kommentar

ja det har vært en uryddig prosess. hva så? Selv om det har tatt litt tid, så begynner de endelig å vise hva de er gode for.

Og kanskje er det AKKURAT disse grepene som gjør det...

1.  
  2. De har fått bedre orden på økonomien
  3. talentsatsingen begynner å ta form
  4. spillerkjøpene har de siste par årene vært mer fornuftig
  5. vi har ett mye bedre utgangspunkt på trenerfronten. Nemlig en klar plan i spillet, og som faktisk får med seg hvilke feil som blir gjort på banen og klarer å gjøre noe med det.
  6. Faktisk ser det ut som at investorene begynner å gi Brann tillit igjen
  7. de er fremtidsrettet og har en klar plan for fremtiden
  8. De har omrokkert skikkelig og dette er i mine øyne like bra som den andre metoden...

Jeg er spent på hva Skarsfjord kan gjøre med laget med forsterkninger spesialtilpasset sin taktikk. Si at vi har disse spillerne:

Mål:Opdal,Udjus,Mohus

Backer:Sævarsson,Fakiri,Kalvenes,Holmvik(som har vært solid defensivt i år.)

Stoppere:Amankwah,Korcsmar(mest sannsynlig), Dure(etter sesongen)

Vinger:PVM,Mjelde,Solli, Haugsdal

Sentral midtbane:Austin, Jaiteh, Haugen(etter sesongen)

Spiss:Huseklepp(Hardball erstatter hvis han drar),Guastavino(bare han blir mer stabil)

Og basert på Skarsfjord sin taktikk, så kan flere av disse spille i andre posisjoner. Jeg tror dette er ett veldig bra grunnlag for å kunne kjempe om medaljer og E-cup i årene som kommer med ett par forsterkninger. Bra gj.snittsalder og.

Kall meg naiv, men jeg har troen på at styret kommer til å gjøre en kjempejobb i tiden som kommer. Kanskje vi snakker om Alex Ferguson comeback?

Jeg synes at alt for mange fokuserer på fortiden istedenfor fremtiden. Slutt å dvele på fortiden og gled dere til neste sesong! :thumbup:

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Beklager sent svar :)

Det har vært (og er?) en uryddig prosess. Det er ikke noe å forsvare, og viser at de som sitter der oppe ikke helt vet hva de driver med.

1. Det vet jeg ingenting om, egentlig. Bevis på at økonomien er bedre?

2. Hvilken talentsatsing, og hvor? Om noe, så ødelegger Brann talent. Hvor ofte ser du Brann bytte innpå unge spillere, og matche dem i eliteserien? Strømsgodset er svært flinke, det er også Rosenborg osv.

3. Nielsen i bytte mot Demba og 8m var jo et scoop av dimensjoner (og det har ikke noe med kvalitetene til Nielsen å gjøre). Ganske få spillerkjøp i vinter, når denne ekstremrokkeringa begynte.

4. Er Rune Skarsfjord en bedre trener enn Steinar Nilsen?

5. Hvor har du dette ifra?

6. Utdyp.

7. Syns du det er bedre å ha 3-4 mann som dekker stillinger langt utenfor deres kompetansefelt? "Den andre metoden" = bytte ut folk som ikke får det til (Bruun-Hansen)? Isåfall påstår jeg at det er MYE bedre.

Det er absolutt ikke fortid. De som sitter i styret pdd har meget å si for fremtiden til klubben.

Lenke til kommentar

TomHel:

1.Har kuttet 11 millioner ;)

2.vi har mange som er aktuelle for yngre landslag og som og har fått cupkamper...Nå ser vi jo hvor dyrt det er å gi de kontrakter. Dette tror jeg snur snart.

3.Holmvik har vært solid defensivt i år og Nielsen hadde jo scoret 10 mål for Godset sesongen før og vi fikk attpåtil godt med penger for Demba :!: . Ellers så har vel ganske mange vært fornøyd med kjøpene som har kommet fra før 09-sesongen startet og etter det...

Zsolt og Kalvenes er jo to klassesigneringer! Og Haugen har enormt potensiale...

4.Ja, uten tvil. Ett bra eksempel på det er å se hvor drastisk spillet, o.l har endret seg etter at Nilsen dro. Stiller du virkelig spørsmålstegn ved dette?

ikke bare har Skarsfjord en plan i det han gjør, han bruker en taktikk som faktisk fungerer og klarer å få noe ut av spillerne. Han klarer å plukke ut feil som ble gjort i kampen og gjøre noe med det! Ett annet bra poeng er at han ikke har brukt Gylfi på flere kamper noe som beviser at han er mye bedre i seg selv.

For å illustrere Nilsen som trener så kan jeg sitere en fra Vgd:Brannsupporterne står og river seg i håret og Nilsen sier at han er fornøyd med det han har sett

5.enklere å hente penger

6.Styrets plan

7.At de har kompetanse til det er jo bevist ved at de har fått stillingene. Om RBH får det til, vet vi ingenting om. Han er jo helt ny i stillingen ;) . Jeg tror at de som er i styret kommer til å gjøre en kjempejobb :thumbup: .

Det de kommer til å gjøre er fremtid, hva de har gjort er fortid...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

1. 65m hørtes fremdels høyt ut versus andre tippeligaklubber (kan ikke bekrefte atm), men de kutter, det skal de ha. Mange overbetalte spillere i klubben, det er det ingen tvil om. f.eks El-Fakiri fortjener ikke mer enn garderoben han låner. Noe av det som sitter best igjen så langt er et forsøk på sålevending som endte med at han tuppa ballen rett ut til kast, noe som har oppsummert sesongen hans greit.

2.Det skulle vel ikke være noe dyrere for Brann enn andre lag å gi yngre spillere kontrakt på 1 år for å se om de har noe å fare med i den øverste divisjonen. Brann er for dårlige til å gi talenter sjansen, og det ser vel du også?

3. Noen greie signeringer er gjort ja, men stallen er ikke god nok til å kjempe med de beste. Og for å få orden på økonnomien så er vel et salg av Huseklepp aktuelt, og erstatter blir Bernt Hulsker. Så går det ned i en ny spiral som etter Helstad-salget.

4. At Skarsfjord har hatt bedre resultater sålang er det liten tvil om, men Nilsen har noe å vise til i Tromsø. Håper dog du har rett.

5. Får ikke noe ut av den artikkelen, tar lite for god fisk lenger. Håper også her at jeg tar feil. Men hva gjør RBH så forbaska bra i den nye stillingen kontra den gamle? *Sukk*

6. For å trekke ut et par punkt "gi spillerne arbeidsro". Høres ut som at hele styret henger over skuldera deres hver eneste trening. Uansett, har spillerne fått arbeidsro? Og i så tilfelle, hjelper det? Ikke tabellmessig ihvertfall. "Vi håper at vi kan være aktiv i vinduet som kommer, og skal se på alle muligheter som finnes og gripe de som er fornuftig. Men dette skal være innenfor de vedtatte økonomiske rammer. " Greit at det er økonomisk riktig, men så ufattelig traust at alle muligheter som finnes for å stokke om en håndfull med personer som nekter å legge fra seg den døde babyen (som Brann vil være til noen rydder opp i styret). Ikke at artikkelen var ifra sist uke heller. Men de holder nok godt kjeft om denne mesterplanen nå...

7. Nei så absolutt ikke. Hvem er det som har sagt at RBH har kompetanse til å gjøre en god nok jobb? Det vi vet derimot, er at han ikke fikk til en dritt tidligere, og da burde det normalt byttes personell og ikke skifte navn på stillinger. Eksempel: Et firma gjør det dårlig, og går konk. Alternativ a: la noe innovativt ta over, og starte bygginga mot toppen av næringa. Alternativ b: Skift navn på firmaet og prøv det som ikke funka igjen og igjen.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så skjønner jeg egentlig ingenting av hva de forsjellige i styret gjør. Kontordamen kanskje.

Uansett så har jeg forsatt liten tro på styret. De må iallefall få inn noen nye! Alt for mange arbeidsoppgaver som skal dekkes av alt for lite folk. "Jeg tror det ikke før jeg får se det" med styret.

Lenke til kommentar

TomHel:

1.Fakiri har da vært brukbar i år? men ja, har vært mange tilfeller hvor han har vært feilplassert/blir tatt på farten. En ting er sikkert. På venstreback kan han ikke spille.

2.I 2009 vil jeg si at talentarbeidet våknet for fullt. Det er jo den jævla økonomien som gjør at det blir vanskelig å gi de spilletid i det hele tatt i år...

3.hvordan du tror at det kommer til å bli skal du få tro i fred.

Men stallen er ikke god nok til å kjempe med de beste? i mine øyne trenger vi bare en sentrallinje, så er vi komplett mtp å kjempe om medaljer i cup og serie og for å kunne kjempe om E-cup i årene som kommer. Stallen vil bli seendes omtrent slik ut:

Stoppere:Amankwah,Korcsmar(mest sannsynlig), Så får vi håpe at f.eks Dure blir hentet etter sesongen, eller en annen stopper.

Spiss:Huseklepp(Hardball erstatter hvis han drar),Guastavino(bare han blir mer stabil)

Får vi inn en god sentrallinje, så ser det bra ut. Selv om det ser jo ganske bra ut etter sesongen og...

4.En bronsemedalje gjør ikke en trener stor...

5.Det har vi ikke peiling på siden han blir ansatt i en ny stilling vi ikke har erfaring med å ha han i. Men spennende blir det.

6.Så pessimistisk du er da...

7.Hva han har gjort som sportssjef har da ingenting å si om hvordan han kommer til å gjøre det som daglig leder. Ut fra 2009 og 2010-vinduet og talentsatsingen han har satt til verks, så synes jeg at han ikke har gjort så verst jobb de to siste sesongene. Men hva han har gjort som sportssjef har ingenting å si for jobben som daglig leder. Han kan gjøre en kjempejobb for alt vi vet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

TomHel:

1.Fakiri har da vært brukbar i år? men ja, har vært mange tilfeller hvor han har vært feilplassert/blir tatt på farten. En ting er sikkert. På venstreback kan han ikke spille.

2.I 2009 vil jeg si at talentarbeidet våknet for fullt. Det er jo den jævla økonomien som gjør at det blir vanskelig å gi de spilletid i det hele tatt i år...

3.hvordan du tror at det kommer til å bli skal du få tro i fred.

Men stallen er ikke god nok til å kjempe med de beste? i mine øyne trenger vi bare en sentrallinje, så er vi komplett mtp å kjempe om medaljer i cup og serie og for å kunne kjempe om E-cup i årene som kommer. Stallen vil bli seendes omtrent slik ut:

Stoppere:Amankwah,Korcsmar(mest sannsynlig), Så får vi håpe at f.eks Dure blir hentet etter sesongen, eller en annen stopper.

Får vi inn en god sentrallinje, så ser det bra ut. Selv om det ser jo ganske bra ut etter sesongen og...

4.En bronsemedalje gjør ikke en trener stor...

5.Det har vi ikke peiling på siden han blir ansatt i en ny stilling vi ikke har erfaring med å ha han i. Men spennende blir det.

6.Så pessimistisk du er da...

7.Hva han har gjort som sportssjef har da ingenting å si om hvordan han kommer til å gjøre det som daglig leder. Ut fra 2009 og 2010-vinduet og talentsatsingen han har satt til verks, så synes jeg at han ikke har gjort så verst jobb de to siste sesongene. Men hva han har gjort som sportssjef har ingenting å si for jobben som daglig leder. Han kan gjøre en kjempejobb for alt vi vet...

1. Fakiri er ræva og må¨gå om Brann skal bli et topplag.

2. Hvor lenge har RBH vært i toppen av Brann egentlig? Litt sent å begynne med talentsatsing i 2009 i hvertfall. Ikke det at jeg har noe spesielt tro på det heller.

3. Hvem skal hardball erstatte han med? Austin er grei, men Jaiteh er ikke god nok. Haugen vet jeg ikke så mye om lenger, er vel motoren han alltid har vært, men blir isåfall for lik Austin. Det er syltynt på stopperplass.

4. Steinar Nilsen hadde en lederskikkelse som gjorde at jeg hadde stor tro på han. Dessverre tok jeg feil. Alle passer ikke inn overalt.

5. Jeg har en viss peiling ettersom jeg kjenner han ifra tidligere posisjoner...

6. En kommer ikke langt med å se alt slik en ønsker at det skal være.

Lenke til kommentar

1. Synes han har vært grei i år, selv om han har vært litt rufsete til tider. Han er ikke venstreback, så det er ikke hans feil. Skarsfjord er så oppegående som trener at Gylfi ikke spiller, regner med at han vil se det og...

2.RBH er vel den som har satt talentsatsingen på kartet i Brann igjen. At ikke trenerne har sluppet til talentene så mye skal ikke legges på han.

3.De får vi se hvis han blir solgt. Jaiteh er lovende. Ja han er litt ustabil, men er han noenlunde i form så er han en klassespiller i TL a'la Annan. Haugen er playmaker og ganske lovende og. landslagsspiller og er etter rapportene dominerende i Adecco...Vil nok gjøre en bra figur i sin første TL-sesong.

Ja det er ikke backup der. Er jo derfor jeg skriver at med en sentrallinje inn, så er vi i toppen neste sesong. Med en annen trener enn Nilsen, så ville vi ganske sikkert vært på andre siden av tabellen. På litt lengre sikt, så er vi selvforsynt på stopperplass...

5.Hvilke tidligere posisjoner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Hassan og Gylfi :!: Ingen av de er gode nok for et "skikkelig" Brann. Dessverre avdanka.

Satt det på kartet igjen? Det har ikke jeg fått med meg. Og hvorfor var det egentlig av kartet?

Jaiteh type Annan, gi deg. At han har potensiale er fair enough, men Annan blir jo fulgt av mange store klubber, spiller VM for Ghana osv. Selvforsynt høres bra ut, men tror det ikke før jeg ser det. Hvorfor er dette et tidspunkt å få troa på styret?

RBH ihvertfall sportsdirektør som jeg kommer på. Også operativ leder elns, bare humbug.

Lenke til kommentar

Hassan synes jeg har vært grei, selv om han har hatt noen feil i noen kamper, men de har ikke vært avgjørende. Er det noen som har påstått at Gylfi er god nok for Brann? Hvor?

Tja, lenge siden det så så bra ut med U-landslagsspillere som attpåtil er aktuelle for A-landslaget.

Jeg skrev at Jaiteh måtte være i form for å få det til. kanskje prestere litt over tid og.

Muligens på ett par plasser. Grønner er jo kaptein på G-16 landslaget og tidligere i år ble Kristoffer Kvam tatt med på en trening for de mest talentfulle vi har. Ståle Tveit spilte som guttespiller for andrelaget allerede i fjor, noe som kan tyde på at han har kommet langt på vei i sin utvikling. Er vel blitt genske fast på andrelaget og har blitt trukket frem ett par ganger både i år og i fjor. Men når jeg tenker på at Branns mål er 1 egenutviklet pr år, så tror jeg at de to sistnevnte blir lånt ut.

Grønner tror jeg blir 94-spilleren på A-laget, Finne tror jeg blir 95-spilleren hvis det er sånn man tenker på en spiller pr. år opplegget.

Dette er tiden for de har jo omrokkert og er nye i stillingene. Og mtp kuttene, bedre forhold til Hardball og det fine talentarbeidet som pågår, så tror jeg dette blir alle tiders :thumbup: .

Jeg sa tidligere at RBH er ny i stillingen og at vi ikke har den fjerneste ide om hvordan resultatene blir. For alt vi vet kan de bli kjempebra! Snakk om å dømme folk på forhånd...meningsløst er min mening, men kan ikke hindre deg i å mene slikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...