Gabey Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Forsøker å organisere alle mine digitale bilder på denne måten: 2010 (mappe) > 2010-01 Nyttårsaften (mappe) 001 Nyttårsaften (bildefil) 002 Nyttårsaften (bildefil) 003 Nyttårsaften (bildefil) ... I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å "Gi nytt navn" til alle bildefilene på måten som vist, altså 001, 002, 003 osv, i stedet for Nyttårsaften (1), Nyttårsaften (2) osv, slik Windows gjør det. Jeg kjører Windows Vista. Setter stor pris på all hjelp! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Du kan bruke et bildeprogram f.eks ACDsee, det koster litt. mulig det finnes en demoversion du kan teste det i først. Jeg bruker det selv, og da kan jeg gi navn til alle filene samtidig som du beskriver. Anbefales. Endret 23. august 2010 av ZanZel Lenke til kommentar
compus Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Forsøk FastStone. Du finner programmet ved å google. Der har du mulighet for "batch rename" e.l. Lenke til kommentar
Gabey Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Vil først og fremst beklage at jeg startet to tråder. Fikk error da jeg startet den første tråden. Takker så mye for svar, til stor hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå