Gå til innhold

Førstegangsbygger, trenger hjelp med oppsett! Maks 12500kr.

Anbefalte innlegg

Hei, er en gut på 14 år som har en stor interesse for data og har hjulpet mange personer her på forumet. Nå er det da min tur til å få hjelp. Sitter nå på denne og skriver dette innlegget.

Har foreløbig laget dette oppsettet.

Budsjett er MAKS 12,5k. Bruksområde er spilling, surfing osv. lekser.... Spillene er foreløbig cs:s, mw2 og snart bc2.

Trenger hjelp til valg av skjermkort, ram og hovedkort. Forslag tas godt i mot. :D

Edit: Oppdatert oppsett :D

Endret av Matseng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lagde et veldig bra oppsett til deg matseng, hvis du ikke vil ha de delene jeg valgte så burde du kanskje få en liten ide om hva som er bra.

Skjønner igjen hvorfor du ikke synes det jeg satte opp er bra, hvsi kabinettet ikke falt i smak er det bare å bytte det.

Lenke til kommentar

Jeg lagde et veldig bra oppsett til deg matseng, hvis du ikke vil ha de delene jeg valgte så burde du kanskje få en liten ide om hva som er bra.

Skjønner igjen hvorfor du ikke synes det jeg satte opp er bra, hvsi kabinettet ikke falt i smak er det bare å bytte det.

Jeg likte det veldig godt men 930 er unødvendig til mitt bruk. Og HDDen er en green disk som spinner på en lav hastighet.

Edit: Her er det oppsettet du lagde til.

Endret av Matseng
Lenke til kommentar

i5 750, GTX 460 1GB og 4gb ram som alt er forslått er veien du absolutt bør gå. Er vel det mest balanserte som er å bygge nå til dags. Evt gå opp til HD5850 hvis man er villig til å betale noen hundrelapper ekstra for litt mer ytelse (kommer an på hvilke spill du skal spille?)

Angående hovedkort så er jeg usikker på om UD4 støtter SLI? Husker hvertfall jeg slet med å finne et billig gigabyte hovedkort som støtter SLI når jeg skulle velge, ettersom jeg også har GTX 460. Jeg endte opp med Asus P7P55D PRO, har alle funksjonene jeg trenger, klokker ufattelig bra (fint opp til 4GHZ med 750) og layouten er stilig.

Lenke til kommentar

UD4 støtter SLI og Crossfire, det er nettopp derfor jeg valgte det mtp 460 GTX i SLi gjør det svært bra.

Jeg har allerede laget 3 setups til deg Matseng på PM, samt det her. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, når det tydeligvis er flere som har gjort det.

Her har du et knallbra oppsett - https://prisguiden.no/profil/lister/117319

Det kommer på under 10k, men du må jo tenke på frakt o.l

Det eneste du trenger her for å være klar til party er et tastatur/mus, men det får du bestemme selv hva du vil ha.

Hvis du føler du vil bruke resten kan du gå for et 460GTX til for gaming ytelse, eller en SSD, eller en dyrere skjerm som du vil kunne ha stor glede av.

Lenke til kommentar

ville gått for de nye hybriddiskene til Seagate, de er mye raskere enn vanelig HDD og prisen er ikke til å gråte av; omtale. Greendiskene har mye dårligere ytelse og er kun bedre på strømbruk. YojimboVII, ditt forslag har jo ikke en gang PSU ?

Det er jeg fullt klar over og med en psu blir prisen alt for høy for meg...

Lenke til kommentar

ville gått for de nye hybriddiskene til Seagate, de er mye raskere enn vanelig HDD og prisen er ikke til å gråte av; omtale. Greendiskene har mye dårligere ytelse og er kun bedre på strømbruk. YojimboVII, ditt forslag har jo ikke en gang PSU ?

Jeg vet, jeg glemte det men sendte han en seperat link til en corsair PSU. Det ble da litt over budsjettet hans men det er bare å velge noe mindre raskere ram osv så hadde det gått fint.

Men du har vel fått noen gode tips nå Matseng, bare å sette sammen et oppsett selv også poste her så kan vi se på det.

Jeg voter fortsatt for å bestille alt fra Dustin.no siden frakt er bare på 99kr så lenge det er under 20 kg.

Lenke til kommentar

bortsett fra rammet ser det fint ut :)

Ville vel sett etter noe 1600 Mhz ram nå for tiden med et sånnt budsjett :) og CL8 eller lavere

Vil du finne en god og billig ram på dustin til meg??

Takker for alle svar så langt. :thumbup:

Endret av Matseng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...