Matseng Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hei! No e de altså min tur til å kjøpe en PC. Har laget til to oppsett, et med AMD og et med Intel. Er veldig usikker på ka eg skal velge da det i grunnen er ganske likt mellom dei to oppsetta. Alt skal vere me, SSD er ikkje tatt med p.g.a. at eg rett og slett ikkje treng det og det er egentlig wasted money i forhold til kor mykje plass du får i forhold til pris. Skjermkortet eg har valgt er Vertex sin versjon av HD5850 med custom kjølar. Skal eg velge det eller GTX 460? Trenger ellers hjelp til Hovedkort, RAM, Skjermkort, Psu og alt anna. Er egentli berre å pirke på det som er. Bruksområde er lekser, surfing, gaming og musikk. Har for tiden bare cs:s men kommer til å kjøpe MW2. Budsjett er ca. 12 500 NOK. Skrive på Nynorsk da eg ikkje gidde og sitte og omformulere alle ord og setninga. Det kan bli ei lita blanding mellom NN og bokmål sia eg pleia og skrive bokmål her på forumet. Sei i frå visst det e noke dokke ikkje skjønna. Edit: kan sette opp liste på prisguide.no visst dere ønsker det. Endret 6. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Bump! Det er fullt lovlig å sei si meining og svare/gje en kommentar tilbake! Endret 5. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det hadde kanskje vært en fordel om du satte opp en liste over AMD og Intel oppsettet ditt. Da hadde det jo vært lettere å gi råd/kommentere. Et GTX 460 kort er ikke et dårlig valg, det gir mye for pengene. Når det gjelder PSU, er det er fordel å velge kvalitet, f. eks en Corsair HX PSU, mener at de har en på 750W som er bra. Du kan også lese guiden til Maccan om kjøp av komponenter til ny PC. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Det hadde kanskje vært en fordel om du satte opp en liste over AMD og Intel oppsettet ditt. Da hadde det jo vært lettere å gi råd/kommentere. Et GTX 460 kort er ikke et dårlig valg, det gir mye for pengene. Når det gjelder PSU, er det er fordel å velge kvalitet, f. eks en Corsair HX PSU, mener at de har en på 750W som er bra. Du kan også lese guiden til Maccan om kjøp av komponenter til ny PC. Sjekk nå. Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 enklest hadde vært hvis du hadde satt opp liste på begge oppsettene ellers kan jo du gå for det samme systemet som jeg skal kjøpe? Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Skal ha med alt... veit at eg glømte dvd brennar på intel oppsettet Endret 5. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Du trenger ikke mer enn 500-600W til den PC'en. Om du allikevel vil ha litt å gå på, så velg heller Corsair HX750, som er billigere i innkjøp, billigere i drift og har bedre garanti. Edit: Trådløst tastatur med tvilsomme batterier gir noen leifer i ny og ne. Endret 5. august 2010 av ei57 Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Her ser du forskjellen på dei to PSUane. Må bli en av dei då eg skal oppgradere til CF eller SLI. Kommer an på om eg velger 5850 eller GTX 460. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Dustin har ofte lite presise spesifikasjoner på produktene. Hos Amentio gir de 7 års garanti, det samme vil du finne på corsair.com. Her er imidlertid beskrivelse av driftsutgiftene over tid: http://80plus.org/manu/psu/psu_reports/FRACTAL_FD-PSU-NEWT2-800_ECOS%201566_800W_Report.pdf http://80plus.org/manu/psu/psu_reports/CORSAIR_CMPSU-750HX_ECOS%201463_750W_Report.pdf Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Har da bestemt meg for å gå for dette oppsettet. Bare å kommentere folkens. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ville gått for et annet merke enn Vertex 3D, de lager "billige" versjoner av ting og tang, og skorter ned på komponent kvalitetene. Det resulterer ofte i mye varme og unødvendig støy. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Burde jeg da heller gå for dette eller dette? Edit: Takker for alle svar så langt. Endret 6. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Begge det virker som gode kort. 460 er litt billigere, men 5850 yter litt bedre. Du får selv velge hvor mye penger du er villig til å gi Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Tror jeg går for 5850 og slenger på en slik da jeg forelpøbig ikke har lang nok ledning. Og fordi vennene mine bare har trådløst. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvor mange vifter har du tenkt å ha i kabinettet når maskinen er ferdig? Husk det følger med 2 stk på 120 mm. Jo flere vifter, jo mer støy. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hvor mange vifter har du tenkt å ha i kabinettet når maskinen er ferdig? Husk det følger med 2 stk på 120 mm. Jo flere vifter, jo mer støy. Jeg har tenkt å ha totalt 6 vifter i kabinettet. Dei er lagt til i handlelisten. Hvilken kabel burde jeg kjøpe til nettverkskabel? Fungerer denne? Hvilken CAT skal jeg velge CAT 5 eller CAT 6? Er BTW ikke støyallergiker. Endret 6. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Da ville jeg heller funnet et annet kabinett enn Fractal Design, og slippe å kjøpe så mange vifter. Det hørtes uansett unødvendig mye ut med 6. Se etter et med større vifter som gir med luftgjennomstrømning uten å øke støy merkverdig. Det spørs jo også litt hvor rask internett du har fra før, men CAT 5 skal funke fint det Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Dette er listen jeg har nå: Cpu: AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX HK: GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX Ram: OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD5850 OC UDV 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP PSU: FRACTAL DESIGN NEWTON R2 800W MODULAR Skjerm: BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB DvD brenner/leser: Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL Vifter: FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 120MM 15DB RETAIL FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 140MM 9DBA RETAILx3 OS: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD #OEM #NO Mus: ACE LASER MOUSE GAMING EDGE 3200 USB + MOUSEPAD Tastatur: LOGITECH G110 GAMING KEYBOARD Musmatte: SteelSeries QcK - musematte Antistatisk armbånd: Deltaco ESD Armledsband - antistatisk håndleddbånd Total pris 12 400NOK ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå