Gå til innhold

Ny gamer, 12,5k! Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei!

No e de altså min tur til å kjøpe en PC. Har laget til to oppsett, et med AMD og et med Intel. Er veldig usikker på ka eg skal velge da det i grunnen er ganske likt mellom dei to oppsetta. Alt skal vere me, SSD er ikkje tatt med p.g.a. at eg rett og slett ikkje treng det og det er egentlig wasted money i forhold til kor mykje plass du får i forhold til pris.

Skjermkortet eg har valgt er Vertex sin versjon av HD5850 med custom kjølar. Skal eg velge det eller GTX 460?

Trenger ellers hjelp til Hovedkort, RAM, Skjermkort, Psu og alt anna. Er egentli berre å pirke på det som er.

Bruksområde er lekser, surfing, gaming og musikk. Har for tiden bare cs:s men kommer til å kjøpe MW2. Budsjett er ca. 12 500 NOK.

Skrive på Nynorsk da eg ikkje gidde og sitte og omformulere alle ord og setninga. Det kan bli ei lita blanding mellom NN og bokmål sia eg pleia og skrive bokmål her på forumet. Sei i frå visst det e noke dokke ikkje skjønna. :thumbup:

Edit: kan sette opp liste på prisguide.no visst dere ønsker det.

Endret av Matseng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde kanskje vært en fordel om du satte opp en liste over AMD og Intel oppsettet ditt. Da hadde det jo vært lettere å gi råd/kommentere.

Et GTX 460 kort er ikke et dårlig valg, det gir mye for pengene. Når det gjelder PSU, er det er fordel å velge kvalitet, f. eks en Corsair HX PSU, mener at de har en på 750W som er bra. Du kan også lese guiden til Maccan om kjøp av komponenter til ny PC.

Lenke til kommentar

Det hadde kanskje vært en fordel om du satte opp en liste over AMD og Intel oppsettet ditt. Da hadde det jo vært lettere å gi råd/kommentere.

Et GTX 460 kort er ikke et dårlig valg, det gir mye for pengene. Når det gjelder PSU, er det er fordel å velge kvalitet, f. eks en Corsair HX PSU, mener at de har en på 750W som er bra. Du kan også lese guiden til Maccan om kjøp av komponenter til ny PC.

Sjekk nå.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke mer enn 500-600W til den PC'en. Om du allikevel vil ha litt å gå på, så velg heller Corsair HX750, som er billigere i innkjøp, billigere i drift og har bedre garanti.

Edit:

Trådløst tastatur med tvilsomme batterier gir noen leifer i ny og ne.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Hvor mange vifter har du tenkt å ha i kabinettet når maskinen er ferdig? Husk det følger med 2 stk på 120 mm.

Jo flere vifter, jo mer støy.

Jeg har tenkt å ha totalt 6 vifter i kabinettet. Dei er lagt til i handlelisten. Hvilken kabel burde jeg kjøpe til nettverkskabel? Fungerer denne? Hvilken CAT skal jeg velge CAT 5 eller CAT 6? Er BTW ikke støyallergiker.

Endret av Matseng
Lenke til kommentar

Da ville jeg heller funnet et annet kabinett enn Fractal Design, og slippe å kjøpe så mange vifter. Det hørtes uansett unødvendig mye ut med 6.

Se etter et med større vifter som gir med luftgjennomstrømning uten å øke støy merkverdig.

Det spørs jo også litt hvor rask internett du har fra før, men CAT 5 skal funke fint det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...