Gå til innhold

Heroes III -Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, takker. Jeg setter alltid pris på å bli elsket, Erased :)

 

Heros III er fantastisk ja. Men la oss ikke diskutere det her i tråden, da det er ekstremt Off-Topic. (Jeg synes dog det er veldig koselig og en smule fantastisk at vi gutter har kommet sammen og diskuterer gode tider med et klassisk spill etter å ha sukket ut om kvinnene i livene våre. Det virker så... fornuftig. Dette burde alle gjøre hele tiden, istedenfor å klage og krangle om alt.)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

ojojoj! Nå skal det spilles, gitt! :D

 

Jeg liker best inferno og undead(hva het den borgen?).. eller jeg trivest egentlig ganske godt i alle borgene :p

 

Har et lite minne å dele: Jeg og en fetter var komt godt i gang med et spill, da min fetter plutselig bestemte seg for å finne ut alle snarveiene. Han trykket en og en tast da hero-en hans plutselig forsvant. Den snarveien er jeg ganske sikker på at han husker enda :wee:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Se her fikk vi til og med en egen tråd! Artig!

 

Jeg rundet i alle fall endelig alle campainsene for et par uker siden. Vet ikke hvor mange ganger jeg har prøvd meg på det uten å lykkes, men det gikk til slutt. Har nok noe med at jeg bruker en helt annen taktikk enn før. En taktikk som enkelt og greit kommer av at jeg ble eldre og smartere i spillingen. Hehe. :D

Lenke til kommentar

På Restoration of Erathia og Armageddon's Blade kan du jo ikke velge vanskelighetsgrad, så der er det naturlig. På Shadow of Death kan du velge, men det betyr ikke at jeg setter den på bunn av den grunn. Hadde vel enten på hard eller nivået over der da jeg spilte. Usikker på om jeg spilte noen campains på impossible.

Jeg er vel kanskje en av de få som synes H4 er artig, men likevel er 3'ern bedre. H3 er nok det spillet i serien jeg har spilt mest. H5 kjøpte jeg forrige uke på billigsalg, så driver med første Haven-campain der nå.

Lenke til kommentar

Enig med Pingas. Er dessverre litt for ung til å ha spilt noe særlig H1 og H2, men har såvidt prøvd 2'ern. Det er HOMM3 som står mitt hjerte nærmest. Avataren er jo fra hovedmenyen derfra (som sikkert alle i tråden kan se :)).

 

Kult at vi har en slik "mimretråd" da. Jeg har egentlig alltid spilt på normal (100%), men i senere tid har jeg prøvd meg på litt mer krevende vanskelighetsgrader. Det som skjer er at man begynner med mindre ressurser, så man blir tvunget til å velge gull fremfor erfaring i skattekistene, og ja, det blir et herk å bygge hus og krigere. I tillegg vil kanskje fienden angripe deg tidlig, noe som så klart vil stikke enorme kjepper i hjulene. Det som skjedde med meg en gang var at jeg mistet borgen min, og så vandret jeg ut for å ta fiendens borg (ettersom hans styrker var i min gamle), men jeg fant den ikke, og så var de syv dagene gått ut :(

 

Mitt aller største problem, om vi snakker store maps osv, er at jeg stort sett har én eller kanskje to gode helter, og jeg klarer ikke å dekke et stort nok område med disse to. Spells som "fly" og "Dimension door" og den kanskje aller beste "Town portal" hjelper jo så klart, men likevel.

 

Noe som er utrolig artig er å ha noen enheter med creatures som er immun mot flammer, f.eks. black dragon eller Efreet fra Inferno, Expert fire magic og en spell som heter "Armaggedon". Da vil man kaste flammehav over alle creatures i kampen, og ens egne enheter vil ikke ta skade av det. Sinnsykt mye damage gjør det også.

 

Noe annet som kan være en god taktikk, er å velge Castle som hovedby, skaffe en en drøss med Royal Griffins, sende den inn bak murene under angrep på andre borger, og oppdage at nesten hele fiendearméen forsvinner ettersom de angriper, pga den har "unlimited retaliation". En veldig enkel måte å ta borger på, men er viktig med en hel drøss. Tips: Angrip skyteren først, eller sett den ved siden av en av skyterne, slik at han ikke kan bruke sitt ranged attack.

Lenke til kommentar

Før var jeg veldig glad i å ha alle mulige spells samt expert på alle magicene. Der har jeg rett og slett droppet. Eneste jeg velger er Air og Earth magic, for det er de mest effektive. Da kan man på mass haste og mass slow, samt at man etterhvert får expert town portal, noe som er ekstremt viktig. I steden for magic har jeg ofte begynt med armory og offense. Ekstremt viktig. Logistics er som kjent alltid viktig. En annen ting som er veldig effektivt er faktisk artillery, spesielt på en fyr som vokter borgen. Artillery gjør at du kan bestemme hvor tårnene i borgen din skal skyte, noe som gjør at du kan bestemme mer i kampen. Effektivt som bare det. I tillegg er en hero med god attack skill samt expert artillery dødelig effektiv. Tar temmelig grei damage.

Spells som Armageddom bruker jeg nesten aldri, for det gjør at man må fokusere så ekstremt på kun fire resist-units.

Jeg spiller også sjelden maps på H3, da jeg har spilt nesten alle sammen. Eneste gleden er campains, men har jo rundet de nå og. Skal likevel ikke se bort ifra at jeg sletter saves og gjør de om igjen etterhvert, selv om noen er latterlig vanskelige.

Lenke til kommentar

Hero med Expert Artillery, Triple Ballista og Flaming Arrows på HOMM5 er livsfarlig. Siste borga ein skulle ta på eit campaign brett hadde ein sånn fyr, Inferno borg, som er den beste i HOMM5. Inferno har nokre spells som er ekstremt effektive. Første gang eg møtte det i den kampen. Trudde eg skulle være overlegen, men måtte bruke alle knep for å vinne. "Gating"-magien gjer at du kan summone (elsker speluttrykk som blir fornorska) ein masse units.

 

Fekk litt lyst å spele HOMM5 igjen når eg les denne tråden. :love:

 

Einaste som er litt dumt med HOMM-spel er at det tar så lang tid. Spesielt om ein skal spele i lag med andre. Der kom riktignok HOMM5 med ein nyvinning der begge kunne spele samtidig, begrensa til dei områder ein kan nå utan at dei andre lagene er innanfor rekkevidde til å påvirke dine handlingar. Gjekk ein del kjappare då.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ja, Heroes III er et magisk spill. Husker fra anmeldelsen i spillbladet PC Player at det fikk 10/10 på holdbarhet - det er en sannhet uten modifikasjoner.

 

Lillebroren min spiller det daglig og det har han gjort siden det kom ut i 1999 (?). Selv har jeg også tilbrakt utallige timer med dette spillet. Og det skader jo heller ikke at det har super-flott musikk heller:

 

http://www.youtube.com/watch?v=M0ObS62Js-4

 

Min personlige favoritt. :w00t:

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar

Eg og ein kamerat spelte HOMM3 for lenge sidan på ein litt treig PC. Det gjekk på fram, men ikkje i full hastighet og med litt lag. Fant etter litt eksperimentering ut at det gjekk glatt om me slo av lyd og musikk. Gav ikkje like god opplevelse, men det funka.

 

Har prøvd HOMM1 og, kjøpte ein pakke med HOMM1-2. Var ikkje heilt det same nei. :p

Lenke til kommentar

Heroes 2 er selvfølgelig overlegent alt (ikke testa 1ern), kampanjen er enestående legendarisk og hele feelen er helt riktig. Det er mye bra i 3ern og 4ern "funker" til hotseat som jeg har spilt særdeles mye, men mangler sjarmen til 2ern. Nr. 5 synes jeg rett og slett ikke var særlig heroes lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...