DJ_Dark Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Utdrag rett frå msn nå nettopp: Ho.... sier: heyh hey* Eg sier: halla Ho.... sier: heh.. Gjer? Eg sier: spillar å snakkar mæ ei dame der? Ho.... sier: Okei haha, dame ja Les på teorien Meg sier: jepp Ho.... sier: haha.. Va kji måte på hell x) Meg sier: ? Ho.... sier: kji nøke Meg sier: haha, ok? Åsne.... sier: mm Javell? For en grusom dialekt. 9 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Stavanger-område, helt forferdelig. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Blander man dialekt med komma- og punktumfeil så blir det bortimot umulig å lese rett frem. Den positive siden er jo at du er den fødte scammeren. Endret 5. august 2010 av cuadro Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Ok, homsebyfolk Det er i allefall slik me snakker i området der eg bur, og du er faen meg langt frå Flimres. Bur i Bø, Telemark, you do the math. Endret 4. august 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
danielch Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Nuff said: "Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. " Så venligst snakk Norsk. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Koss hadd d vyrri hvis all hadd snakka trøndersk da? grusomt det også. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Nuff said: "Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. " Så venligst snakk Norsk. Snakkar ikkje norsk så lenge ein skriv. Då heiter det å skrive. Òg som eg sa, så var det eit direkte utsnitt av ein msn samtale. Klarar du ikkje å lese det, så gjer de meg ingenting. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Altså, å snakke og skrive blir på mange måter det samme på internett. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Ble denne og egen nå. Sånn som i førsteposten der så er det jo et eksempel, men når dialekta er som den er burde den "fikses" litt på. Med det mener jeg å skrive om til litt mer forståelig norsk. Da slipper man å bruke 5 min på å tyde teksten og poenget nesten forsvinner. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er greit at folk snakker dialekt, men å skrive på dialekt virker useriøst. Man får inntrykk av at vedkommende verken behersker bokmål eller nynorsk og prøver å skjule det ved å skrive på dialekt. Her er et innlegg i en pågående debatt i glomdalen.no om bjørnejakt: Nå er je, sjøl om je er født på Vinger, og har vøksi opp i Odarn, en utav dom som bor i bin, mæn je har lesi såpass, at je veit at mange jaktbikkjer har vørti tiin ta ulven, og je trur det at skær vi kåmmå noen plass med dænna diskusjon, så får vi alle samma væra ærlige og innrømme di problema som finnes, å løse dom deretter. Slik som det har vørti nå, med hat før og imot rovdira, blir det bære grøftegræving, og det kommer vi ingen stan med. Selv om jeg er enig i mye av det fyren skriver, får jeg aversjon mot å lese innleggene hans. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Det skjønner jeg godt. Synes dialekt er en uting når man skriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå