Swifty^ Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Hei. Etter at jeg slo av PCn for et par dager siden og skulle skru den på igjen, så gir den ikke ut noe bilde lengre. PCn skrur seg på, viftene går og alt slikt, men gir ikke noe signal videre. Det er en stasjonær PC. Har testet skjermen på en annen PC, og fungerer helt fint. Dette har skjedd noen ganger før også, men da løste problemet seg av seg selv, uten noen logisk forklaring. Men nå har det gått to dager, og det begynner å bli litt irriterende. Skjermkortet er ATI Radeon 4870 Hovedkortet er jeg litt usikker på, men mener det Asus Maximus Extreme Har også prøvd å resette bios, noe som ikke løste problemet. Setter stor pris på alle svar. Endret 2. august 2010 av Swifty^ Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Er den selvbygd, eller er den kjøpt ferdig? Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Jeg kjøpte den brukt for omtrent 1,5-2 år siden, av en som hadde bygget selv. Da byttet jeg skjermkort på den. Dette problemet jeg får nå har jeg ikke opplevd før det skjedde første gang for circa 0,5-1 år siden. Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Når jeg skrudde på PCn i dag morres, fikk jeg faktisk opp bilde og kom inn i BIOS. Men etter at jeg gikk ut og måtte starte på nytt, får jeg ikke opp noe bilde lengre. Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) asdasasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
Duppidapp Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Da du starter opp pcen, se på tastaturet om de lampene som indikerer at caps lock osv blinker 1 gang i ca et halvt sekund til et sekund. hvis dette skjer da starter hvertfall POST. Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Nå får jeg startet opp PCen en gang i blandt. Det vil si, jeg prøver å boote opp med Windows CDen men hver gang etter "Press a Key to continue" så fryser PCen seg slik at jeg må starte på nytt. Da skjer samme problemet igjen, bildet kommer ikke opp. Har noen en aning om hva som kan være årsaken til dette? Er det hovedkortet som er ødelagt? Ser vel ut til at jeg bare må skaffe en ny maskin. Lenke til kommentar
Duppidapp Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hadde problemer med en bærbar pc som gjorde det samme da jeg prøvde boote fra cd, det som var problemet med den var at i BIOS så måtte jeg endre instillinger for hdd. for at den i det hele tatt ville boote fra windows cden. så da fikk jeg en driver feil hver gang jeg prøvde å boote. det jeg da gjorde var å gå inn i BIOS , og endre en instilling der. klarer ikke komme på hva det var jeg endret og navn, men det har noe med hdd og gjøre og jeg for min del kunne kun velge mellom 2 forskjellige alternativer. se etter om du kanskje kan finne en sånn instilling. det vil si om du klarer komme inn i bios da :s og har du prøvd en annen windows cd? slik bare for å få det ut av ligningen? Lenke til kommentar
hybel Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg sliter også med et ganske likt problem. Plutselig når jeg satt og spilte på min bærbare data i går klikket skjermen, og ulike farger begynte å oppstå, deretter ble skjermen svart, og det endte med at jeg måtte skru den av. Jeg har skrudd den på flere ganger, og nesten hver gang kommer det bare rare farger på skjermen, men jeg får den også helt inn til skrivebordet noen ganger normalt, men det varer ikke lenge før det "klikker" og skjermen blir svart. Har forsøkt gjennoppretting noen dager tilbake, men ser ikke ut til å fungere noe særlig... Er litt grønn på data...Hva er galt? Virus? Lenke til kommentar
Duppidapp Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg sliter også med et ganske likt problem. Plutselig når jeg satt og spilte på min bærbare data i går klikket skjermen, og ulike farger begynte å oppstå, deretter ble skjermen svart, og det endte med at jeg måtte skru den av. Jeg har skrudd den på flere ganger, og nesten hver gang kommer det bare rare farger på skjermen, men jeg får den også helt inn til skrivebordet noen ganger normalt, men det varer ikke lenge før det "klikker" og skjermen blir svart. Har forsøkt gjennoppretting noen dager tilbake, men ser ikke ut til å fungere noe særlig... Er litt grønn på data...Hva er galt? Virus? dumt spørsmål, men kabelen sitter godt nok i? men det kan høres ut som det er skjermkortet ditt som ikke henger helt med. det du kan gjøre er å se etter så det sitter i skikkelig, og kontakter sitter som de skal. hvis de gjør det, prøv å finn noen som har et skjermkort som passer i pcen din, så du får teste om det evt er det som er defekt. Lenke til kommentar
hybel Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 oki, har bærbar, så sliter ikke med at kabelen ikke er i. Tenkte egentlig på at det kunne være skjermkortet som ikke fungerer som det skal ettersom at det virker som skjermen funger av og til, samt fargene... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Oppfordrer andre brukere som har samme problem som trådstarter til å opprette en egen tråd. Assistanse-tråder blir fryktelig fort uoversiktlig om flere brukere skal ha hjelp til forskjellige problemer i samme tråd. Lenke til kommentar
Duppidapp Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 oki, har bærbar, så sliter ikke med at kabelen ikke er i. Tenkte egentlig på at det kunne være skjermkortet som ikke fungerer som det skal ettersom at det virker som skjermen funger av og til, samt fargene... da høres det ut som det kan være skjermkortet ja. bærbar pc har 2 års garanti og 5 års reklamasjon, eller "mangel" som det heter. hvis du leverer pcen der du har kjøpt den, så mener jeg de skal sende den inn for deg osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå