Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Har det siste døgnet forsøkt meg på en overgang fra Ubuntu til Arch-linux. Jeg har støtt på noen problemer, men fått løst de fleste. Jeg begynte spørsmålene mine i den frie kafeen, men ettersom at det viser seg å være mye spørsmål, så har jeg valgt å opprette en egen tråd. Hovedproblemet mitt nå er at jeg ikke får startet Network-manager-applet. Det vil si; jeg får startet den, men den vises ikke i notification area av en eller annen grunn. Har også prøvd å installere wicd, heller ikke den vises i notification area. ps -A | grep -i applet gir følgende output: [aleksander@aleksander_laptop ~]$ ps -A | grep -i applet 2117 ? 00:00:00 wnck-applet 2122 ? 00:00:00 clock-applet 2125 ? 00:00:00 battstat-applet 2130 ? 00:00:00 nm-applet [aleksander@aleksander_laptop ~]$ Ser nå at jeg også har problemer med å drivere til det trådløse nettverkskortet mitt til å fungere også. Broadcom Corporation BCM4311 802.11/g WLAN (rev 01) Har prøvd meg på denne guiden: http://wiki.archlinux.org/index.php/Broadcom_BCM4312 Men, når jeg kommer til modprobe wl får jeg FATAL: Module wl not found. Endret 2. august 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Applets må legges til manuelt Høyreklikk på et tomt område-> add to panel. Angående driveren, så tipper jeg du ikke har installert den enda. Det er den som inneholder wl-modulen. Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) WICD har jeg aldri opplevd problemer med. Men har du startet WICD daemon? Hvis ikke, sjekke hva som kommer av meldinger om du starter i terminal. Minns jeg leste noen som opplevde problemet med vertikal panel. Endret 2. august 2010 av Bilael Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 hvis du ikke har applet-plass på et panel kan du starte wicd uten å være avhengig av applet med: wicd-client -a Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 WICD har jeg aldri opplevd problemer med. Men har du startet WICD daemon? Hvis ikke, sjekke hva som kommer av meldinger om du starter i terminal. Minns jeg leste noen som opplevde problemet med vertikal panel. Kan konfirmere at WICD ikke starter uten daemon kjørende, husker noe om en feilmelding om noe i python også Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Broadcomdrivere kan by på litt mas. Nå er jeg ikke helt sikker, men om du har tenkt til å bruke nm-applet tror jeg du må bruke NetworkManager, og ikke bare "network"/netcfg som følger med Arch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Jeg beklager å skuffe dere. Jeg har krøpet til korset og installert Ubuntu igjen da jeg trengte å få laptopen opp og gå så fort som mulig. Jeg tror heller at jeg skal satse på å installere Arch på den stasjonære maskinen min senere i uken. Tusen takk for all hjelp alle sammen, til tross for at jeg ga opp så har jeg lært mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå