Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Manchester United


Latias

  

49 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

b_4.png VS b_12.png

 

FA Community Shield

08-08-2010 Kl. 17:00 @ Wembley Stadium, London

 

Vises på: viasat_fotball.jpg

 

0,,12306~8712704,00.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

Etter en pause på ca. tre måneder, er det endelig klart for fotball fra England igjen. Den årlige Community Shield spilles normalt mellom vinneren av serien og vinneren av cupen, men siden Chelsea vant begge i fjor fikk United automatisk plass som motstander. Sist år var det også disse to lagene som møttes, da endte kampen 2-2. Kampen skulle bli avgjort på straffer, og Chelsea vant straffekonkurransen 4-1. I Community Shield er reglene litt annerledes enn fra vanlige kamper. Dersom det står uavgjort etter ordinær tid, vil kampen gå direkte til straffer. Som i PL og CL er det lov å ha sju spillere på benken, men det som er annerledes her er at hvert lag får bruke hele seks innbyttere.

 

0,,10270~3474589,00.jpg

 

Andre Marriner. 39-åring fra Birmingham som har dømt hele 85 PL-kamper. I fjor dømte han begge Uniteds kamper mot Spurs, og kampen borte mot Liverpool også. Han dømte begge Chelseas kamper mot Fulham, og også bortekampen mot Arsenal. I mai dømte han playoff-finalen mellom Blackpool og Cardiff.

 

 

CHELSEA

 

0,,12306~8712695,00.jpg

 

Pre-season har ikke startet bra for den regjerende seriemesteren. Først ble det en knepen 1-0 seier, før de tapte kanskje klart mot Ajax noen dager senere. Søndag gikk de på sitt andre strake tap, denne gangen mot Frankfurt. Mye av grunnen til dette kan være at VM-spillerne ikke har spilt så mye, i tillegg til at de sliter med skader. Til å være Chelsea, har det vært en beskjeden sommer når det gjelder overganger. Eneste kjente spilleren som så langt har kommet inn er Yossi Benayoun fra Liverpool. De som har forlatt klubben er Joe Cole, Ballack, Belletti og Stoch. Med andre ord har de blitt betydelig svekket fra fjoråret, og de skal få det tøft i kampen om ligagullet.

 

 

Skadesituasjon:

Cech og Drogba er begge tvilsomme, men de burde bli klare til kampen. Alex og Bosingwa er litt mer tvilsomme, og det ser mørkt ut for sistnevnte mtp. denne kampen.

 

Mulig lagoppstilling:

 

Cech

Ferreira - Ivanovic - Terry - A. Cole

Mikel

Essien - Lampard

Benayoun - Sturridge - Malouda

 

 

MANCHESTER UNITED

 

503x.jpg

 

Celtic ble slått i åpningskampen av USA-touren, og i neste kamp vant de 1-0 mot Philadelphia. Mot Kansas spilte de en svak kamp og tapte fortjent 2-1, før de kom sterkt tilbake og knuste MLS All-Stars. I siste kamp på amerikansk jord ble det nok en tap, men laget burde likevel si seg fornøyd med oppkjøringen. Forventningene til Hernandez er høye, spesielt etter målene han hadde i pre-season og i verdensmesterskapet for Mexico. I tillegg til Hernandez, har laget også skaffet seg Smalling fra Fulham. Utenom disse to har det ikke inn noen store spillere, men det burde handles inn en offensiv midtbane om det skal kjempes om gull kommende sesong.

 

Skadesituasjon:

Owen og Valencia er begge ute, det samme er Hargreaves og Obertan. Anderson er også skadet, og det gjør ikke saken noe bedre at han var involvert i en dramatisk bilulykke natt til søndag.

 

Mulig lagoppstilling:

 

van der Sar

O'Shea - Vidic - Evans - Evra

Nani - Scholes - Fletcher - Park

Rooney - Hernandez

 

Tips: 1-1

Endret av Latias
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ivanovic er bænkers i startoppstillinga, Latias. Hvis Ricky spiller tar han backplassen foran Ferreira, hvis ikke tar han midtstopperplassen.

 

Jeg vil helst se dette laget, jeg:

 

Hilario*

Ivanovic - Bruma - Terry - A. Cole

Mikel

Essien - Lampard

Kakuta - Sturridge - Malouda

Litt usikker om Kakuta kan spille på høyre kant. Hvis ikke bytter du Malouda med Benayoun og bytter ving. Jeg vil i alle fall se Bruma og Kakuta matches, da disse er to av våre største talenter og dette bare er CS. Om ikke annet bør de komme inn tidlig i andre omgang. Vil helst ha Drogba som midtspiss, men han tror jeg fortsatt er tvilsom til CS.

 

Mer realistisk tror jeg:

Cech

Ferreira - Ivanovic - Terry - A. Cole

Mikel

Essien - Lampard

Benayoun - Sturridge - Malouda

 

Carvalho tror jeg er tapt, og Alex er nok fortsatt skadet til CS.

 

* (Cech om han er 100% skadefri, men bare om han virkelig er helt og holdent klar)

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Abramovic sine disipler er over middagshøyden og vel så det. Offensivt er det uhyre lite skremmende, så jeg forventer en god kamp av våre kids i denne. Dersom ikke SAF bruker matchen til trening for Rooney mfl naturligvis. Jeg for min del håper på Cleverly, Rafael og co.

 

Edit @ Latias: Ok, det var jeg ikke klar over (Rafael). Er på ferie i Sverige for tiden, så får ikke med meg alt som skjer. :)

Endret av Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...