Gå til innhold

WannabeSERVER - Lydløs billig-server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal gjøre noe med utseendet. Faktisk drev jeg akkurat på å fiksa på utseendet nå, før det begynnte å regne -.-'

Jeg laster opp noen bilder enten i morgen eller på tirsdag, føler at jeg ikke har gjort nok enda til at det blir en skikkelig update. Men jeg kan avsløre det at jeg har lagd hull til temperaturmåleren, og fjerna de stygge kantene som stakk ut på den topp-plata. :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke satse på noe som helst. Fordi jeg hadde foretrukket å bare ha hull kommer jeg til å prøve det først. Men hvis jeg ser/merker at den blir veldig varm kommer jeg til å vurdere om jeg skal gå for større hull eller ta sjansen på en lydsvak vifte. Husk at hele poenget med dette prosjektet er å lage en lydløs server, derfor vil jeg helst ikke ha noen vifter.

Hvis du har noen erfaring med det å ikke ha vifter i et veldig lite kabinett så hadde det vært veldig fint om du sa ifra, så jeg slipper å faile så veldig :whistle: .

Endret av WannabeLeet
Lenke til kommentar

Hvis du har noen erfaring med det å ikke ha vifter i et veldig lite kabinett så hadde det vært veldig fint om du sa ifra, så jeg slipper å faile så veldig :whistle: .

Det er ikke akkurat det samme, men jeg hadde én vifte i et litt større kabinett med fire harddisker. Diskene overlevde, men temperaturen lå "stabilt" på 60 grader, noe som var litt for mye til at jeg turte å slappe av. Den hardwaren du har valgt vil nok ikke generere like mye varme som filserveren min, men jeg vet ikke om jeg hadde turt å droppe vifter helt. Det finnes jo små vifter som ikke støyer mye.

Du kan jo prøve uten vifter? Hvis du ser blir for varmt når maskinen er ferdig og operativ, er det ikke for sent å sette inn vifter

Lenke til kommentar

Du kan se på fractal viftene :) veldig bra vifter! bråker ikke i sånn at du hører det med mindre du har øret helt inntil :) du kan også ta og bruke viftestyring på den så den går enda saktere? for jeg vil tro det er bra om du bare har det sånn at det trekker ut litt varme.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg bruker bryter er fordi jeg hadde den liggende, og synes den ser ganske tøff ut :yes:

Ulempen er jo at jeg må switche den fort fram og tilbake når jeg skal skru på, men det er jo ikke så mye stress.

Hvis noen har forslag til en bra knapp eller noe annet jeg bør ha på denne maskina er det kult hvis dere sender meg en link til hvor jeg kan skaffe det. Kult om noen kan gi meg litt forslag til designet på boksen også :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...