sinnaelgen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 jeg søker etter DVD og harddisk opptaker. her en liste med spillere som der burde få med. om ikke alle mangler så er det flere som mangler i prisguiden. listen er hntet fra komplett.no men de andre butikkene burde ha de samme modellene. en ting som virker noen merkelig: informasjon som står der er ofre feil. det går på hvaor mange enheter man kan velge mellom pr spesifikasjon. f.eks at det finnes 6 enheter av BD/DVD opptakere fra panasonic. i dette tilfellet så har dere bare over sikt over en og den er fra 27 mai 2008. hvor lenger går det før prisguiden er ferdig finpusset. (testen : "Hvis du ønsker, kan du fortsatt bruke forrige versjon av Prisguiden mens vi gjør siste finpuss på denne nye versjonen." har stått der lenge. det er vel et år nå. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 med så mange produkter savnet så lurer jeg virkelig på når prisguiden her på hardware blir oppdatert. nå har jeg bare sjekket prisen på noen produkter og det ser ut som om ofte så stemmer ikke laveste pris eller den oppgitte prisen. da blir liksom poenget med denne prisguiden til lite nytte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 hvordan fungere dette egentlig ? er det medarbeiderne på forumet som må lete i nettbutikken ette ny produkter eller er det butikken/produsenten som sender inn informasjon ? hadde prisguiden fungert slik vi ønsker så hadde produktet kommet i prisguiden så og si samtidig som det kom inn til butikkene. eller prisen blir synkroniser med butikkprisen. slik som der er nå så heger den lit etter og prisen som produktet står med er feil. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hva slags priser er det som er feil? Det tar normalt noe tid før prisene i prisguiden retter seg etter butikkene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) jeg har kommet over det noen ganger at prisen ikke stemmer i prisguiden med den som ligger ute på nettsiden til butikken. nå kan jeg ikke huske hvilket produkt det var men hvis jeg leter så finner jeg sikkert noe denne gangen også. hvis man skal kjøpe et produkt så er det kanskje ikke så farlig , man må innom nettbutikken likevel . slik jeg har forstått det så er guiden der for å veilede oss , slik at vi slipper å lete gjennom flere butikker for å sjekke prisen men slik som det er nå før vi oss ( i hvertfall jeg ) ikke sikre på om den prisen som står der er den rette og må likevel sjekke prisen hos de forskjellige nettbutikkene. hvis det er meningen at prisguden skal gjøre det letere å finne billigste pris så kan jeg ikke si at det funger helt bra, jeg er klar over at det kan vær omfattende å oppdatere priser fra alle nettbutikkene. sikker på at der ikke tok på dere en for omfattende jobb da dere begynte med denne prisguiden ? hvordan henter dere inn informasjon om prisene ? nå fant jeg tilfeldig en feil : denne (prisguiden) og hos nettbutikken : ABBc.no en annen feil er at på denne siden er at Panasonic er satt opp med 4 produkter når det i virkeligheter bare er 1 produkt at jeg klarte å finne disse feilene så rask uten å anstrenge meg så mye sier jo litt Endret 31. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Mez Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Raskt svar til den andre elgen: Prisene oppdateres til prisguide.no f.eks om natta, og når butikken endrer sine priser på morgenen så vil ikke disse oppdaterte prisene vises før neste oppdatering. Prisguide.no henter ikke priser fra nettsider, men har samarbeid med nettbutikker om å hente priser fra en prisfil som følger en spesiell standard. Hvis ikke prisguide.no har riktig pris, kan det også bety at nettbutikken ikke har rapportert inn riktig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Raskt svar til den andre elgen: Prisene oppdateres til prisguide.no f.eks om natta, og når butikken endrer sine priser på morgenen så vil ikke disse oppdaterte prisene vises før neste oppdatering. Prisguide.no henter ikke priser fra nettsider, men har samarbeid med nettbutikker om å hente priser fra en prisfil som følger en spesiell standard. Hvis ikke prisguide.no har riktig pris, kan det også bety at nettbutikken ikke har rapportert inn riktig. hvor lenge er det mellom hver oppdatering ? det kan virke som om det går mer en dag mellom hver oppdatering jeg skal følge med å se om prisen er endret etter en uke for jeg får en følese av at fler av produktene har vær feilpriset minst en uke nå . Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 det jeg påpekte i post #5 er forsatt ikke oppdatert 6 dager etter . Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Prisene oppdateres hver natt, samt et par ganger daglig for enkelte populære kategorier. Om det er feil pris er det som regel fordi det oppgis feil pris i prisfilen butikken gir oss. Abbo må endre feil i prisfil, noe vi skal sørge for. Kommer dere over feil pris er det fint om dere benytter "tips om feil" på produktsiden. Om dere kommer over manglende produkter kan dere tipse på https://prisguiden.no/support eller i forumtråden. Det feile tallet i parentes skal jeg underrette drift om. Jeg vil tro det skyldes at den henter inn produkter som også ikke har pris, noe som blir feil. Takker for tilbakemelding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg