Gå til innhold

Kritikken av Doom i sin tid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RNH: du sier at gta3 ikke er voldeligere enn SOF og derfor bør det være tillat?

sof er doom med bedre grafikk, ærlig talt, hvor realistisk tror du SOF er?

gta3 har mere realistisk og unødvendig vold som at man kan skambanke folk på gaten... sniperriflen plaffer vekk lemmer så blodet spruter slik som i SOF.

gta3 er et sykt spill, selv om jeg ikke ville nølt med og kjøpe det hadde jeg bare hatt ps2.

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-01-31 01:24, pizzabud skrev:

gta3 har mere realistisk og unødvendig vold som at man kan skambanke folk på gaten (selv om det er aldri så gøy hirr hirr)... sniperriflen plaffer vekk lemmer så blodet spruter slik som i SOF.

gta3 er et sykt spill, selv om jeg ikke ville nølt med og kjøpe det hadde jeg bare hatt ps2.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 01:24, pizzabud skrev:

gta3 har mere realistisk og unødvendig vold som at man kan skambanke folk på gaten... sniperriflen plaffer vekk lemmer så blodet spruter slik som i SOF.

SOF er ikke DOOM m. bedre grafikk. I SOF drepe du mennesker, ikke demoner.

Lenke til kommentar

nå vil vel noen påstå at det ikke er forskjell mellom internasjonale terrorister og demoner. Begge slag er like onde og fortjener en omgang med andre ord.

Det første jeg tenkte da jeg så bildet av hu dama som holdt "Doom"-eska i den artikkelen var "psykopat". Man kan godt si at GTA3 er spekulativt, men man har et valg, man trenger ikke å spille det viss det er for ille.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal andre bestemme hva jeg skal spille ?

hvis de ikke liker spillet så ligg unna, Og hvis foreldre ikke klarer og holde øye med hva ungene spiller i sitt eget hjem skulle de ikke ha hatt unger.

Foreldrene har mer ansvar ovenfor ungene sine enn allverdens politikere og skolelærere.

de værste spillene der ute er merket med 18års grense noe som burde fortelle de voksne at man ikke kjøper det til minste mann.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så farlig med vold i spill. Finnes ingen i hele verden som spiller et spill kun for volden sin del. Har aldri sett et eneste spill som reklamerer med "Kun blind vold, null gameplay!"

Volden er kanskje en del av et spill, men absolutt ikke en viktig del. I carmageddon fikk man jo poeng etter hvor mange folk man kjørte ihjel. Det var likevel poengene som var viktig, ikke faktumet at man kjørte folk ned..

Dessuten tror jeg ikke at vold i pc spill påvirker barn så veldig mye. Alle har en forståelse for at det som skjer på pc'en er fiktivt- tom barn. Da er det verre med tv, hvor det er vanskelig å skjelne mellom hva som er virkelig, og hva som er fiktivt..

Når jeg får unger skal de få spille hva som helst! :smile:

Lenke til kommentar

Vi ser jo klart hvilken vei det går...

Først kom Doom ..med røde prikker som blod og demoner som må sprenges til [dit de kom fra]

Så kom Carmageddon med poeng for å kjøre ned uskyldige mennesker

Så kom SOF med avrevne lemmer og kulehull

Nå kom GTA3 hvor hele poenget er å kjøre på folk, stjele biler, banke opp folk (og kanskje en mission inimellom :smile:)

Hver gang ble det reagert på samme måte som i dag...akkurat som folk reagerte over å gi kvinner stemmerett på 1800 tallet

Jeg vil ikke spekulere så mye i fremtida, men om 10 år vil vi se på statens politianmeldelse av GTA3 og le høyt og lenge....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Doom!!!

Ja jeg husker det. Da jeg var tenåring og satt sene netter og grøsset.

Måtte flire da jeg så utklippet fra fedrelandsvennen (eller what ever). Kan ikke huske det var store problemene på den tida å få tak i spillet heller hvis du ville... Alle klager over at man tar skade av å utagere litt på PC-en sin, eller tven for den saks skyld. For min del var det den gangen bare uskyldig moro og verken jeg eller vennene mine gikk ut på gata senere med motorsag eller lignende for å prøve dette i virkeligheten. Har ikke senere heller gjort noe skade på hverken mennesker eller dyr. (Liker tilogmed ikke en gang å gå på jakt...)

For det var jo så skadelig å spille Doom. Og nå er det skadelig å spille gta3 for da springer man ut å gjør noe....

Ta det for hva det er , vi gjorde det da rocken kom på 50 tallet.... Plag ræva av de som bryr seg ... Det er det som er underholdning å, lese i avisene etterpå.

Bahia - for alt som underholder....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til TST, eller andre som måtte vite det:

Den artikkelen som er utgangspunktet for posten, om da Doom kom til Norge i sin tid, fra Fædrelandsvennen, når eksakt er den fra? Finner ingen dato på det bildet. Hvis noen kan hjelpe her er jeg takknemlig. Bruker artikkelen i min hovedfagsoppgave ved UiB.

:smile:

-P-

Lenke til kommentar

Normert tid for hovedfag ved universitetet er vanligvis 2 år. Om jeg leverer oppgaven min innen august er det akkurat i tråd med skjema. Håpet er vel egentlig å klare det litt før fellesferien, da får jeg en sykt bra sommer! :smile:

-P-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fantastiske objektive oversettelser forresten. Overhode ikke farga av synet til artikkelforfatteren.

Man har stadig vekk påstått at vold i underholdning påvirker ungdom til å bli mer voldelige. Det sørgelige er bare at man aldri får noe dokumentasjon, kanskje utenom "ekspertuttalelser" fra en eller annen skrudd psykolog. Japan har en av de mest voldelige underholdningskulturene for ungdom verden, men alikevel er vold blant ungdom i japan stort sett lavere enn i landene det er naturlig å sammenligne med. Skal man hindre vold, så innskrenk tilgang på våpen, og la folk avreagere med dataspill.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...