Gjest medlem-1432 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg har lastet det ned, men får ikke til å innstallere. Kommer opp et slikt vindu der det står: Error-Javainstaller download failed også masse bokstaver å tegn. Hva skal jeg gjøre? Endret 29. juli 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hæ? Maskinen er vel full av virus/malware og må renses. Evt reinstallere windows. På en forpestet maskin er det mye som ikke fungerer Kanskje du har lastet ned en lure-versjon av java. Java skal lastes ned herfra. Evt kan det hende noen (malware) har fukka til med dns'en. Dvs selv om du skriver riktig adresse inn i nettleseren, så får du bare lastet ned lure-java. Kjørt full antivirus scan i det siste? Endret 30. juli 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Takk for svar! jeg prøver nå å laste ned i fra din link, jeg mener nemlig at det var en annen side jeg lastet ned i fra forige gang. Så kansje det var en lure java jeg fikk først? Hvor lenge siden det er siden maskinen ble skannet veit jeg ikke, men alt funker greit ellers. Så prøver nå, så får jeg se om det funker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Nei, nå kom det bare opp en annen feilmelding etter at jeg lastet det ned, og skulle kjøre/installere det: Error Installer:Wrapper.CreateFile failed with error 123: Filnavnet, mappenavnet eller volumnavnsyntaksen er feil. Kan det ha med å gjøre at jeg valgte et lettere navn for det når jeg skulle laste det ned? Jeg kalte den bare for Java1. Endret 30. juli 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Har du prøvd og kjøre installasjonen som admin? (Høyreklikk installasjons filen og velg "kjør som administrator) Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Nei det har jeg ikke. Skal laste det ned på nytt å prøve det da. Tok foresten en scann på maskinen og ingen virus funnet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Et spørsmål, jeg har valget mellom å laste ned 2, hvilken skal jeg velge? denne: Windows 7/XP/Vista/2000/2003/2008 Offline (32-bit) filesize: 15.9 MB eller denne: Windows 7/XP/Vista/2003/2008 (64-bit) filesize: 16.8 MB Og det står at jeg kansje trenger begge, men hvilken skal jeg ta? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Har du 32bits operativsystem velg 32bit og motsatt. Du kan sjekke dette ved og gå til Velkomstsenter - vis flere detaljer Endret 1. august 2010 av Refsa Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Ok, vist 64 på denne pcn, og jeg lastet ned 32 sist gang, så kansje der feilen var? får se om det går nå Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Mulig det kan være feilen ja. Last ned 64-bit og kjør som admin Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Det går ikke, skjønner det ikke. Kan det ha noe med å gjøre at det kommer et popupvindu når jeg skal installere, der det står om jeg vil tillate at følgende program gjør endringer på datamaskinen? Jeg har da valget mellom ja og nei. Jeg trykker ja, og får opp samme feilmelding som jeg har skrevet ovenfor. Trykker jeg nei skjer det ingenting. Nei nå gir jeg snart opp. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 C:\Users\<user_name>\AppData\LocalLow\Sun\Java\jre1.6.0_07\jre1.6.0_07.msi Det skal ligge en fil der ifølge google. Appdata er en skjult mappe og må vises ved hjelp av: Kontrollpanel - Mappealternativer - Vis - Skjulte filer og mapper. Trykk på "Vis skjulte filer og mapper". Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg fant noe som het appdata ja. Hva skal jeg gjøre så? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Appdata - LocalLow - Sun - Java - jrex.x.x_xx - jrex.x.x_xx.msi Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Mulig jeg har misforstått noe. Jeg går inn på: Datamaskin - Lokal disk c - Brukere - AppData - Roaming - Microsoft - Windows - Start Menu - Programs- CC cleaner - CC cleaner homepage, cc cleaner, uninstall cc cleaner. Etter at jeg har trykket på -AppData-, er det de eneste valgene som kommer fram. Jeg skjønner ikke noe av dette her. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) http://www.java.com/en/download/index.jsp Har du prøvd den'? Endret 1. august 2010 av Refsa Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Nei, jeg har lastet ned den som står her: Hæ? Kanskje du har lastet ned en lure-versjon av java. Java skal lastes ned herfra. Evt kan det hende noen (malware) har fukka til med dns'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå