Gå til innhold

Kamerasekk for reise


Anbefalte innlegg

Skal om noen uker ut på en drømmereise til Peru/Amazonas for å fange akvariefisk, og da må jeg jo selvfølgelig ha med kameraet.

 

Saken er at det er veldig begrenset med tanke på bagasje jeg får med, slik at jeg trenger en sekk som egner seg godt til kamera + diverse personlig utstyr. Er heller ikke så alt for bereist av meg, så er litt usikker på optimal løsning her :)

 

Fotoutstyr som jeg tenker å ta med er: Canon 7D, m/følgende objektiver: 70-300mm, 17-55 og 10-22. Det blir diverse småtteri som ekstra minnekort, polaroidfilter, motlysblendere, lader og ekstra batteri. Stativet tror jeg nok får ligge hjemme...

 

Dette blir da altså en sekk som jeg skal ha i håndbagasjen, som i tillegg til fotoutstyret bør ha så god plass som mulig til diverse annen bagasje.

 

Det er også en fordel om den har regntrekk eller er beskyttet mot regn, da det hender det kommer noen relativt våte regnbyger der vi skal.

 

Og selvfølgelig må den tilfredsstille reglene til håndbagasje begrensninger, slik at jeg slipper krangler med å få den om bord.

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom sekken i hovedsak er ment til å oppevare utstyret ved reise er Lowepro Pro Runner 350 AW en glimrende sekk. Dersom du ønsker enkel tilgang til kameraet når du går med sekken samt et generøst rom til personlig utstyr så er muligens Lowepro Fastpack 350 et bedre valg. Sistnevnte leveres dog ikke med regntrekk (men den tåler en regnskur).

 

Begge sekkene har kapasitet til det du lister opp, og vel så det. Regner med at du tar med deg alt det andre i annen bagasje?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Supert! Takker for forslagene. Skal gå igjennom og lese litt om dem, så får jeg se om en av dem havner på ett postkontor nær meg :)

 

 

Regner med at du tar med deg alt det andre i annen bagasje?

 

Det er der problemet ligger. Det er greit bort, men tilbake igjen så blir all innsjekket bagasje akvariefisk (forhåpentligvis). Så derfor må alt jeg ønsker å bringe hjem igjen, utenom dette, bli med i denne sekken :D

 

Tenker litt her. Det står jo i reglene at du kan ha Accessories: "1 of the following: handbag, briefcase, camera, small laptop, or 1 other item of similar or smaller size". Litt usikker på hva kravene der er. Har en Lowepro Slingshot 200AW fra før av. Og den er jo ikke så veldig stor. Kanskje denne kunne gått under accessories? Det er jo kun plass til kamera m/objektiver + noe utstyr i denne. Men det er kanskje litt sjansespill å gamble på at de er enige i dette. Hmm....

Endret av kimshans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...