Gå til innhold

iOS apps - korte anmeldelser og diskusjon rundt apps til iPhone/iPad

Anbefalte innlegg

Heihei!

Da jeg ikke kan se at andre har tatt initiativet til en slik tråd, oppretter liksågodt jeg en. Her kan man anmelde og diskutere apps til alle iOS-enhetene.

Noen enkle ting en anmeldelse bør inneholde:

• Tittel i halvfet type.

• Kort begrunnelse.

• Pris i App Store.

• Karakter - skala 1/10.

• Kompatible enheter (iPhone/iPod Touch/iPad/iPad 3G).

• Kategori

og man kan selvsagt ta med andre ting og.

For å gå foran med et godt eksempel begynner jeg:

Good Reader

Kategori: Productivity

Finnes til alle iOS-enheter. Testet/brukes på iPad.

Koster $0.99 på amerikansk app store.

Skal du bare ha ett app til din iPad, er dette en sterk kandidat. Dokumentlesing slik det burde vært laget i utgangspunktet. Lett og elegang å lese dokumenter, kan sortere i mapper, og mye mer. Denne er så nært den perfekte PDF-leseren jeg har kommet på iPad. Klart, den har sine feil den og, som at noen PDF-dokumenter får programmet til å låse seg, men for hver oppdatering blir programmet litt bedre.

Når jeg lasta programmet ned 15. april ville jeg bare gitt det 7/10 pga merkelige designvalg og ustabilitet, men slik det fremstår i dag gir jeg karakteren 9/10.

Endret av Svein_Jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess, herlig at noen tok iniativet til en slik tråd. Kunne kanskje hadde en for iPad og en for iPhone apps, da det kan bli litt vanskelig å skille mellom de to, men la gå.

Friendly - Facebook Browser

ec5ad9f6eb0e6a0a07d6b6ae15dbeb5e.png

Pris: $4.99

Kompatibel enhet: iPad

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/friendly-facebook-browser/id382011064?mt=8

Med Safari på iPad får du en helt annen opplevelse av Facebook, enn det du får på iPhonen. Likevel setter jeg pris på å ha en app tilpasset for surfing på Facebook, noe jeg hadde med nettopp "Facebook" på iPhone. Til iPad har vi nå fått "Friendly", laget av Oecoway Inc.. Applikasjonen koster $4.99, men er forsåvidt verdt det. Den gjør ikke noe ekstra, men den presenterer Facebook må en veldig fin måte for dem som vil bruke noe annet enn Safari til å surfe på nettstedet. Funker fint i både landscape og portrait.

Karakter: 8/10

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

KAYAK Explore + Flight Search

b0dc42ff2cf04b15a6a643034828b3d0.png

Pris: Gratis

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/kayak-explore-flight-search/id363205965?mt=8

Jeg er en person som ofte sjekker priser på flyreiser, spesielt da til USA for å finne ut når jeg burde dra over å besøke min familie nummer to. Vanligvis finner jeg de laveste prisene på Kayak.no, og dermed var det med stor nysgjerrighet jeg lastet ned denne appen, og jeg er overrasket over god den er. Den er både rask, enkel å bruke, samt at man kan oppleve mye annet artig med den. Den har blant annet en funksjon hvor du kan velge en maks og minimumspris via en slider, og får opp punkter på et kart med flights innenfor den prisgruppen. Ganske artig i grunn. Det er også en innebygd nettleser i applikasjonen, som gjør det mulig å bestille flighten via direkte i appen.

Karakter: 7/10

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Muiltipong for iPad

c8577b03673fdb4274e0eaed8009b610.png

Pris: $2.99

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/multipong-for-ipad/id366322908?mt=8

Dette er ett av de første spillene jeg skaffet meg til iPaden min. Alle kjenner til Ataris Pong som kom ut en gang på 70-tallet. Det er lenge siden, og nå har Multipong fra Fingerlab kommet. De har tatt konseptet til Pong "noen" skritt lengre, og laget en meget god versjon til iPad. Spillet har en enkeltspiller og en flerspillermodus. Å spille alene er forsåvidt gørr kjedelig, men flerpsillermodusen med plass til fire deltagere er helt fantastisk. Spilte denne ofte nå når jeg var med venner i Malaysia, og spille har flere artig tvister som gjør dette til et artig spill når man er 2+ rundt bordet.

Karakter: 10/10

Lenke til kommentar

Siste anmeldelse for i kveld/natt...

Barbecue HD

58ad8006395fb9a33acad1140a5ccd02.png

Pris: $4.99

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/barbecue-hd/id370550371?mt=8

Ok, denne appen er forsåvidt ikke veldig produktiv, men fy flate så gøy det er å brife med denne når man viser iPaden til randoms. Spillet/applikasjonen simulerer en grill-middag. Du starter med å fyre opp grillen, så legger man pølser, grillspyd, koteletter og mer på grillen. Man kan selvfølgelig snu disse og bestemme selv hvor mye de skal grilles, og tilslutt kan du legge retten på ett fat, endre duk, bestikk og alt som er. Du kan publisere din grillrett til Facebook og Twitter, eller du kan sende den på e-post til noen du kjenner. Utrolig artig app, men prisen trekker den litt ned.

Karakter: 7/10

Endret av MartinF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dungeon Hunter HD

fe40f3b58d6dda5a73096dbbc4be790a.png

Pris: $6.99

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/dungeon-hunter-hd/id364354155?mt=8#

Klassisk hack-n-slash RPG i beste Diablo 2-stil.

En OK story med mye våpen og utstyr å fordype seg i, i tillegg til ymse talenter, spesialangrep og din egen gode fe.

Spillet er i overkant kort og kunne med fordel ha vært litt mer utfordrende, men alt i alt ett av de bedre spillene til plattformen.

Karakter: 8/10

Lenke til kommentar

FileMaker Go

http://itunes.apple.com/us/app/filemaker-go/id379686220?mt=8

PROFF applikasjon som snakker veldig godt sammen med PC-en/macen din. Det er en databaseapplikasjon og for å skjønne hvilke muligheter du har med dette programmet så sjekk ut nettsidene dere www.filemaker.com og eventuelt prøv lite-versjonen (bento) først. Finnes også til både iPad og iPhone den også.

239 kroner til iPad, halvparten til iPhone(husker ikke nøyaktig, men i dollar er det halvparten)

10/10.

iPhone, iPod Touch og iPad

Produktivitetsapp

Lenke til kommentar

Norwegian Keyboard for iPad

Pris: 6 kr

For det forste legges det til en hel ekstra rad bare for vaare 3 bokstaver (ugh). For det andre er ikke dette et keyboard som man kan velge som standard i settings etter aa ha kjopt det! Tastaturet fungerer bare som en egen app hvor man skriver tekst i en rute. Deretter maa man enten velge copy and paste (!) eller sende teksten som mail.

Karakter: 1/10

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...