RasmusKRiis Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Reisen min ned til Tanzania startet med noen lange fly turer, hele reisen ned til Tanzania tok rundt et døgn(24 timer), da regner jeg med fra jeg dro fra Gardemon til jeg kom fram til Arusha (by nærme Tanzanias nasjonal park Serengeti). Så reisen ned til Tanzania var ikke akkurat avslappende. Etter å ha vært natten over i Arusha tror jeg videre med små fly til Serengeti og det var her jeg hadde safari. Serengeti er en veldig stor nasjonal park ( på størrelse med Irland) så det er vanskelig å få sett alle dyrene, men vi fikk sett en god del. Selve safarien gikk ut på at en engelsk talende sjåfør og guide kjørte oss rundt i parken på steder han mente det var mest sannsynelighet får å se dyr. Bilder nedenfor. Jeg var i Serengeti i 4 døgn. Etter å ha vært i Serengeti tror jeg til en liten øy uten for Tanzania, øya heter Zanzibar. Dette var mer bade ferie aktig, med hvite strender og turkist vann. Hvis det er noen spørsmål rundt turen er det bare å spørre. Fler bilder kommer ut. Endret 25. juli 2010 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 ..Men jeg må bare spørre - lovet hun deg et hus? Høres ut som en flott tur - gleder meg til flere bilder.. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 ..Men jeg må bare spørre - lovet hun deg et hus? Høres ut som en flott tur - gleder meg til flere bilder.. Lovet meg et hus? er ikke helt med der? Hva mener du? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Flotte bilder. Ca hvor nær kom du disse dyrene i Afrika? Lenke til kommentar
Con Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Flotte bilder! Gleder meg til mer Har du forresten noen i farger fra Zanzibar? Turkist vann og hvite strender høres pent ut Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Flotte bilder! Gleder meg til mer Har du forresten noen i farger fra Zanzibar? Turkist vann og hvite strender høres pent ut Ja, skal legge ut noen fler bilder fra Zanzibar Flotte bilder. Ca hvor nær kom du disse dyrene i Afrika? På det nærmeste var vi vel ikke mer enn 3-4 meter unna. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Lovet meg et hus? er ikke helt med der? Hva mener du? Nei, hun lovet deg kanskje et hus? I Zanzibar - men Zanzibar - hvor er nå det? Edit: Ah - det er "cruise", og ikke "hus". Må innrømme at jeg egentlig ikke har lyttet så nøye til teksten.. Endret 25. juli 2010 av Trondster Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Spennende serie. Jeg var i og rundt Arusha en sommerferie for nesten 20 år siden. Det er mange nasjonalparker i området. Det sies at Mount Meru var høyere enn Kilimanjaro før fjellsiden ble sprengt ut av et vulkanutbrudd en gang i tiden. Ringer av lavastein ligger fremdeles rundt byen og fjellet (flere mil fra fjellet). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Edit: Ah - det er "cruise", og ikke "hus". Må innrømme at jeg egentlig ikke har lyttet så nøye til teksten.. Det at du i det hele tatt vet noe om en slik sang er bekymringsverdig nok i seg selv. Over til topic. Mange flotte bilder her. Hva hadde du med av utstyr, og hvilke objektiver brukte du mest? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Må ha vært en fantastisk tur (også) for en fotograf. Må få prøvd dette en gang jeg også når jeg blir stor. Legg gjerne inn flere bilder. Av de du har lagt ut likte jeg best det første. Gnu-flokken gir en fin grafisk virkning i sort/hvitt, og i tillegg har du blikkontakt med den ene i forgrunnen. Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Spennende tråd! Dette må ha vært en opplevelse av de sjeldne. Som Tomsi42, så lurer jeg også på hva utstyr du tok med og brukte. Jeg er også smått nysgjerrig på hvor mye man må ut med for en slik fotoreise. Solnedgangen din er som tatt ut fra Løvenes Konge! Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Utstyret jeg hadde med var: Kamerahus: Olympus E-30 Objektiver: Tele - 70-300 mm Vidvinkel- 11-22 mm Jeg brukte Tele objektivet mest, det passet perfekt til de fleste motivene. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Verdens største fugl . Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Her var det mange fine bilder, gleder meg til å se flere. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Nydelige bilder, første bildet ser jo nesten ikke ut som ett bilde engang:O nydelig etterbehandling. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg ble litt misunnelig nå. Lenge siden jeg har vært i Tanzania. Jeg håper du leste artikkelen min om fotografering på safari før du dro. Når ungene blir større, reiser vi ned igjen alle sammen, men kanskje ikke for å bo der. Lenke til kommentar
Con Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hva koster egentlig en sånn tur rundt regnet? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Hva koster egentlig en sånn tur rundt regnet? Kommer helt ann på hvor mye luksus du vil ha, du kan enten bo i en lodge eller telt, men tipper prisen er rundt 20 - 30 tusen per person. Det er ganske dyrt. Lenke til kommentar
Con Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hmmm... Får prøve å lokke med meg noen Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Utrolige flotte bilder av en utrolig tur! Gratulerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå