Strukt Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hva tror dere jeg ville fått for denne hvis jeg la den ut på finn.no? Hovedkort: GIGABYTE GA-EX58A-UD7 X58 S-1366 ATX CPU: INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 CPU Kjøling: NOCTUA NH-D14 S-775/1156/1366/AM2+/AM3 Minne: CORSAIR 6GB DDR3 INTEL I7 DOMINATOR GT 1866MHZ CL7 (3X2GB) Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD5970 2GB GDDR5 PCI-E DVI/DP Lydkort: ASUS Xonar Essence STX Kabinett: CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 700D EATX BLACK Strømforsyning: CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V Harddisk: 80GB Intel SSD som boot, 2TB Lagrings disk (husker ikke merket i farten) To ekstra noctua vifter i toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Med nypris liggende rundt +22000 per i dag tror at du burde minst få 20 tusen for den, men tenker det burde være mulig å få meir. Satser på at alt er rimelig nytt og lite brukt. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ikke får å være negativ her, men antar denne er selvbygd? Dette reduserer prisen litt samt at alder betyr mye... Bare at den er tatt i bruk gjør noe med prisen. Jeg ville tippet mellom 18-20k kanskje lavere. Men noe høyere kan du bare glemme. Mine uttalelser er basert på prisen som falkers har gitt i tråden. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Joda den er brukt, stabilitetssjekket. Eller hva man skal kalle det. Den er selvbygd, ja. Kostet over 20 000 ny for noen måneder siden. Har i utgangspunktet ikke tenkt å selge, men for rett pris så... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hva tror dere jeg ville fått for denne hvis jeg la den ut på finn.no? Hovedkort: GIGABYTE GA-EX58A-UD7 X58 S-1366 ATX CPU: INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 CPU Kjøling: NOCTUA NH-D14 S-775/1156/1366/AM2+/AM3 Minne: CORSAIR 6GB DDR3 INTEL I7 DOMINATOR GT 1866MHZ CL7 (3X2GB) Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD5970 2GB GDDR5 PCI-E DVI/DP Lydkort: ASUS Xonar Essence STX Kabinett: CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 700D EATX BLACK Strømforsyning: CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V Harddisk: 80GB Intel SSD som boot, 2TB Lagrings disk (husker ikke merket i farten) To ekstra noctua vifter i toppen av kabinettet. En god tommelfinger rege ang data komponenter, når du skal selge er at dem detter 50% i pris bare du tar på delene, og så går det ned 10% for vert år gammelt dem blir. Så betalte du 22000kroner for det, så kan du ikke forvente å får mer en rundt om 11-12000kr for pcen. Men er nå alltid en tulling som ikke har så mye peiling som du kanskje får solgt den for en 15-16k. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Dette er så ferske komponenter at de ikke har rukket å falle nevneverdig i pris. Det har heller ikke kommet nye produkter til lavere pris med like god ytelse, derfor synes jeg 50% prisavslag er i overkant. Min tommel tilsier: dagens nypris minus 30% = 15 000-16 000 kroner. Endret 22. juli 2010 av C64C Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Det er såpass altså. Litt mindre enn hva jeg håpet på. Da tror jeg nytteverdien er større faktisk. Takk for svarene folkens. Lenke til kommentar
doink Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Produktene er nye og bør ikke ha falt nevneverdig. Jeg har akkurat oppgradert PC'en min selv, hvor de komponentene du har er så godt som identisk med det jeg har kjøpt. Jeg er ikke enig PC'en synker 50% når du tar på den når den er så ny som denne. Om 5 mnd så kan du nok ikke forvente mer enn 50% av den. Om jeg skulle kjøpt dette brukt av deg ( om jeg ikke akkurat hadde kjøpt alt nytt ) så ville jeg nok maksimalt betalt 16.000. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Du kan jo tenke selv. Hvis du hadde valget mellom å kjøpe en ny ubrukt maskin fra forhandler eller en bruk en. Der prisen ikke er veldig forskjellig. Det sier seg selv at du hadde gått for den nye. Derfor faller den endel i pris. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 har du garanti\kvitering på alt osv. så mener jeg 70% av nypris er den verdt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Problemet når nyprisen er så høy er at det er svært få som er interessert i å kjøpe en brukt datamaskin til 16.000 kroner. For samme summen får man en veldig bra ny maskin. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Problemet når nyprisen er så høy er at det er svært få som er interessert i å kjøpe en brukt datamaskin til 16.000 kroner. For samme summen får man en veldig bra ny maskin. Nå skal det nevnes at det er mange der ute som ikke gidder/kan bygge PC selv og ofte så har ikke PC-byggerne/merke-PCene så gode komponenter hele veien. Jeg ville selv spurt meg selv, kan jeg stole på at denne PCen går stabilt og at alt funker? Hvorfor selge når den er helt ny... Hvis noen får testet den før kjøp så vil det nok være mulig å få mer for den... Er alltid en risiko med brukt... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 20k er alt for mye iallefall. Mellom 70-60% av ny-pris hvis du klarer å vise kvittering på alt, samt det er kjøpt hos norske forhandlere. Stabilitets testet betyr egentlig ganske lite, har komponentene blitt utsatt for statisk elektrisitet når du monterte, kan de plutselig ta kvelden en dag. Vanlige støt tar vel bort 2-4 år av 10+ mener jeg at elektronikk læreren min påstod. Men det er vanskelig å vite når slikt skaper problem, samme med vannsprut. Du vet aldri når irringen blir stå stor at komponenten er ødelagt. Kan nevne, at det er alltid noen tullinger som ikke vet bedre og betaler overpris. Du har jo flere titalls eksempler på folk som skryter Pentium 4 med 9800 radeon kort opp i skyene... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Med state of the art komponenter som her faller ikke verdi. Verdien ligger over 20K. De semi-private "PC-byggerne" på Finn.no ville i tillegg tatt et par tusen i byggekost, men ville også gitt en slags garanti (service). Problemet er at markedssegmentet er smalt. Menigmann driter i om Kompletts pakke bruker dårlige komponenter, og de som faktisk bryr seg om verdien av slikt, bygger selv. Prisen vil derfor være litt lavere enn verdien (16 - 18k) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Med state of the art komponenter som her faller ikke verdi. Verdien ligger over 20K. De semi-private "PC-byggerne" på Finn.no ville i tillegg tatt et par tusen i byggekost, men ville også gitt en slags garanti (service). Problemet er at markedssegmentet er smalt. Menigmann driter i om Kompletts pakke bruker dårlige komponenter, og de som faktisk bryr seg om verdien av slikt, bygger selv. Prisen vil derfor være litt lavere enn verdien (16 - 18k) Selvsagt vil komponenten synke i verdi med en gang en privat person tar i de! Samme som når du setter nøkkelen i din nye bil. En mekaniker/selger kan gjøre det så mye h*n vil uten at det påvirker prisen i nærheten av når du gjør det.. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Da takker jeg dere så mye for hjelpen, nå ligger maskinen ute til salgs her: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/16453 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå