Gå til innhold

Studiotreff i Oslo

Anbefalte innlegg

Tjohei,

Som vi snakket om i fototreff i Oslo-tråden så blir det studio treff hos meg Søndag den 22. August kl 12.00 :) Jeg har satt av studio utover dagen, så vi kan egentlig holde på så lenge vi føler for det, men tipper vi bruker 2 - 4ish timer.

Vi skal prøve litt studio lyssettinger, og jeg tror vi begynner litt med at jeg viser litt småting. Enkle lyssettinger, basics om det noen som er helt ny til studio osv, og folk kan spørre litt.

Har heller ikke så mange blitzer, så det blir ett 2 blitz oppsett og ett med en blitz + reflektor. Har noen ideèr på ting vi kan få til å kjøre samtidig i mitt lille studio, så tror vi skal få til noe bra på begge oppsettene, med litt muligheter for at folk kan gjøre det om til sin egen greie :)

Om ett par folk mangler kamera med sync utgang (siden jeg har bare en trigger), så har jeg ett par kamera m/ optikk det er mulig å låne om man har CF / SD kort.

Ordner med så vi har litt boller og Bonaqua så folk/modeller ikke sulter/tørster ihjel.

22. August er også tilfeldigvis siste dag av OFW, så å skaffe modeller er ikke drit enkelt, men så langt har jeg ihvertfall en stk. Satser på at det ordner seg. Bruker å ordne seg for snille jenter sier de, så jeg satser på det.

Her er hun:

_U1C8787_Edit_Edit.jpg

Det er plass til 8 stk personer. En av disse må være villig til å hjelpe meg å rigge opp / ned, og det er såklart førstemann til mølla som gjelder :)

Studioet ligger i Brugata 17, veldig sentralt i Oslo. Inngang fra Christian Kroghs Gate (baksiden). Om folk reiser kollektivt er det bare å ringe meg når man er på holdeplassen som heter Brugata. Telefon numret mitt er 48 21 58 32. Det kan være lurt å lagre om man er usikker på veien.

Mail adressen min er [email protected] om noen har noen spørsmål.

For å melde seg på er det bare å sende meg en melding her på akam

De påmeldte så langt er:

1. Francis

2. Bykatt

3. Gorgat

4. ZodZ

5. Aztokz

6. Deem

7. Lessis

8. Johnny - som kommer litt tidligere å hjelper meg å sette opp studioet.

Oh, and also there will be contests, med premie

Oppdaterer første posten fortløpende.

Endret av cruelphotography
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Må bare melde uvitenhet om studiofotografering, spørsmålet om lyssetting kan mest besvares med "hæ?", og gjetter at det kanskje gjelder flere av dem som har meldt seg på?

Er det noen som har tips eller linker sånn at jeg kan forberede meg?

BM "Det skal ikke stå på innsatsen..." :D

Lenke til kommentar

Hvordan ønsker dere at lyset skal settes opp mot denne modellen dere har fått til rådighet? Retning, styrke, fargetone. Tror det er noe slikt Ole etterspør.

Det er det nok litt vanskelig å definere for oss som ikke har vært borti mer avansert blitsbruk.

Skulle gjerne vært med på dette. Hadde vært spennende å prøve, men er mest sannsynlig bortreist.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Arg, viser seg at jeg skal på konsert kvelden før. Da gir jeg heller plassen til noen som kanskje greier å være edru den dagen.

Lenke til kommentar

Tenkte mere "post ett bilde så skal vi finne ut hvilken lyssetting det har, og gjøre det" (så lenge vi har utstyr til det).

Usikker på om man får noe annet enn mange (oftest) unødvendige spørsmål ut av å lese for mye før man prøver. Tror det er lett å overtenke ting litt for mye.

Produktfoto interesserer meg egentlig veldig lite, så nei, det tror egentlig vi dropper det altså. Uansett dumt å fotografere ett gammelt objektiv/kamera/ølboks når du har 2 byrå modeller?

@trond, nei hun er mye snillere ^_-

@annc, Ok, det var dumt ! Så ut som dette kunne bli en av treffene der det var mere enn en jente på(kjærester teller ikke), for det tror jeg nemlig hadde vært en eller annen form for rekord for akam ? (og det blir ihvertfall fort litt mindre creepy enn når det bare er gutter/menn nesten) :=P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...