sinnaelgen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) jeg hadde denne posten i en annen plass som tydeligvis var på feil plass siden det var 0 svar . nå prøver jeg igjen her. jeg har vurder og blir liksom ikke helt ening med meg selv. behovet er at jeg av og til har behov for å kunne ta opp et program fra tven. hadde det ikke vært for reprisen og webtav så hadde nok behovet vært større det man ønsker å er: 1 ta opp når man ikke er til stedet ( man er uansett avhengig av å kunne stille inn til opptak) 2 slippe spolingen som man gjør med VHS kassetter 3 lagre opptakene for å kunne ta dem med seg 4 opptak av et program mens man ser på et annet selv om behovet er så og si ikke til stede. 1 skal man ta opp noe frem i tid så kan man enten bruke en PVR eller man kan sette dekoderen på kanalen man skal ta opp fra og stille inn opptakeren. 2 spolingen fra kassetter slipper man i dag uansett så da er det ikke mere å si om den saken 3 hvis man skal lagre opptakene for fremtiden så duger det ikke med PVR 4 her må man enten bruke en PVR eller ekstra dekoder vurdering: PVR : pluss : - se en kanal opptak på en anen - man kan gjøre opptak fra flere kanaler uten å endre innstillingen mellom opptakene - jeg kan bare lei PVR til 2 ganger dekoder prisen ( ca 900 kr året) minus : man trenger f.eks en DVD opptaker for å ta vare på opptakene DVD optaker : pluss : det er DVD spiller man lagrer på plate som man kan ta vare på - minus man er avhengig av en dekoder for å få inn kanaler den kan ikke fjernstyre dekoderen med tanke på automatiske opptak bygge HTPC eller multimediasenter pluss: fullstendig kontroll hvis man får det til å virke minus: avhengig av dekoder komplisert ( jeg må fjernstyre dekoderen både fra HTPCen og fjernkontrollen). ekstra dekoder hvis jeg skal se på en annen kanal . så jeg ender nok på en DVD opptaker med harddisk. hvilke kan dere anbefale ? jeg er tilknyttet altibox har analogt CRT tv tilknytte gjennom en scart kabel jeg har noen av disse til vurdering nå er det slik at jeg liker Panasonic best da min oppfatning er at Panasonic er litt bedre på kvalitet en Samsung eller LG. jeg foretrekker en harddisk størrelse på 250 GB fremfor en på 160 Endret 25. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå