Gå til innhold

Battlefield BC2 - Onlinemedspillere < AI

Anbefalte innlegg

Folkens, nå har mitt lille nerdhjerte fått mer enn nok lidelse og jeg klarer ikke å holde tett lengere.

For å si det enkelt, jeg er en noob i dette spillet. Jeg er helt ny til BF-serien og har kun erfaringer fra tidligere med CS 1.6 (dog ganske lang erfaring :p).

Jeg har ennå ikke testet SP-delen av spillet, så det er kanskje litt overmodig av meg å si at AI'en er smartere enn den gjennomsnittlige menneskelige onlinespiller, men jeg tror jaggumeg det er et snev av sannhet i det fordet.

For det meste spiller jeg Rush-modet, som enkelt og greit går ut på at man enten skal sprenge flere objekter eller forsvare flere objekter. Jeg spiller KUN hardcore-mode, da det strengt tatt er meningsløst at en spiller skal tåle et skudd i overkroppen fra en grovkalibersrifle og bare løpe rundt er hjørne for å bli frisk. Skjønner jo at det er et spill, og det er mange urealistiske ting med det, men rett skal da være rett :) Dør jo ofte selv, ref beviset nedenfor.

Nic%7CLoco.png

Tenkte jeg skulle nevne litt av problemene jeg møter på veien og kanskje komme med noen tips til dem som ikke helt har fått teken på hvordan det hele henger sammen. Kanskje noen av dere kjenner dere igjen her? Jeg spiller kun som Engineer eller Recon. Hvorfor jeg KUN spiller med disse klassene vil du forstå når jeg nå punktvis lufter mine synspunkter. =)

-Når en lagkamerat gjemmer seg i en buske og sniper på motstanderene fra kort- eller mellom-distanse, tror du det er lurt at du stiller deg LIKE ved siden av og plaffer løs med et maskingevær for å tiltrekke oppmerksomheten mot han?

-Når en UAV som ryker som BARE det lander like fremfor deg, når du er engineer, hvorfor tar du ikke da frem repair-toolen din og reparerer den? Vet du ikke at du kan reparere alle kjøretøy i spillet? Dersom UAV'en er så skadet at den gir varsellyd til piloten vil du som engineer få 150 poeng for å reparere den, og det tar mellom 1 og 2 SEKUNDER.

-Når du skal angripe en base eller et mål, tror du det nytter at hele laget legger seg og sniper på lang avstand?

-Når du som medic ser en lagkamerat dø, hvorfor tar du ikke frem dine "paddles" og gjenliver han? Er det noen grunn til at du ikke slenger en medkiste til han når han har svak helse? Er du medic for at du skal kunne gi deg selv helse? Men for all del, du har jo dem som gjenliver folk på all bekostning. Jeg har erfart å bli gjenlivet flere ganger av en person som heller vil gjenlive meg enn å stikke hodet frem og ta seg av han som drepte meg først.

-Når du som engineer ser en tanks, hvorfor prøver du ikke å stoppe den? Når en tanks dreper deg, hvorfor spawner du ikke tilbake som engineer for å få has på han?

-Når du som angripende lag klarer å levne en tanks til forsvarende lag må du selv forstå at det kommer til å gå galt. Mitt tips er å ikke kjøre en tanks helt inn i en base for så å hoppe ut av den og bli drept.

-Å hoppe inn i et helikopter og ta av aleine i det mens dine lagkamerater kommer løpende til for å få skyss er både unødvendig og mildt sag noobish.

-Når en engineer står og reparerer en tanks så velger føreren å enten stikke av og la engineeren stå helt åpent eller rett og slett rygger over han!

Kommer etter flere timers spilling frem til konklusjonen at mange ikke tenker på andre enn seg selv når de spiller og det er jo vel og bra, men det ødelegger jo litt av meningen med spillet og tar moroa fra dem som faktisk spiller det slik det er ment å spilles.

Sånn, da har jeg fått det av hjertet! GLHF!

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig.

Folk tror nesten at det er som COD der du for de meste løper alene. Men BF er et lagspiller spill, noe som mange ikke får med seg :S

Hehe. Ja.. :) Jeg har aldri, som nevnt i første tråden, spilt COD-spillene. Kritikken hagler fortsatt på MW-spillerene som ikke er i stand til å spille på lag. Tror bare det er en omstillingsfase folk må igjennom, men det er greit om man er bevisst på at man faktisk kan hjelpe laget til å vinne. Det er HELT tilfeldig hvem som vinner runder, med mindre jeg spiller med mine litt bedre kompiser. :)

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med deg, jeg spiller bare recon noe som jeg elsker!

Skal fortelle en liten rage episode.

En medic, sitter ved siden av meg, jeg sniper, men blir truffet, gjett hva, jeg blir ikke gjenopplivet! HAN ER MEDIC, men ingen gjenoppliving :wallbash:

BC2 er faktisk et lagspill, og dem med best lagspill vil vinne!

Lenke til kommentar

Du får prøve Arma 2 (OA)

Der blir folk nærmest tvunget til å samarbeide

Hvorfor skal jeg spille et annet spill enn det jeg vil spille?

Arma er jo da mer en krigssimulator enn et arcadespill. Og BC2 er så definitivt arkademessig. Det jeg liker med det, jo! :)

Fast paced fun! Folk må heller lære seg de enkle fordelene med hver klasse og ikke være noobs. :p

Lenke til kommentar

En medic, sitter ved siden av meg, jeg sniper, men blir truffet, gjett hva, jeg blir ikke gjenopplivet! HAN ER MEDIC, men ingen gjenoppliving :wallbash:

Ja, Recon er digg det :)... Man havner ofte på camping, men det er en del av spillet. Hater også servere som har "No snipers" og lignende. Om de vil spille et spill uten sniping så må de jo bare finne noe annet.

Den historien der er jo ikke historie, det skjer Nå... og NÅ!.. og sannelig skjer det NÅ også kan jeg tenke meg... Hvor vanskelig er det? Og når man får poeng for å revive folk burde det jo ikke være vanskelig å forstå at det er til alles beste! Hva gjør forresten en medic der du sitter? Sjelden de har noe de skal ha sagt på slike plasser.

Ja, de med best lagspill vinner, altså det laget som har 2 stk som sitter på Teamspeak og kommuniserer.

Lenke til kommentar

Ja, Recon er digg det :)... Man havner ofte på camping, men det er en del av spillet. Hater også servere som har "No snipers" og lignende. Om de vil spille et spill uten sniping så må de jo bare finne noe annet.

Den historien der er jo ikke historie, det skjer Nå... og NÅ!.. og sannelig skjer det NÅ også kan jeg tenke meg... Hvor vanskelig er det? Og når man får poeng for å revive folk burde det jo ikke være vanskelig å forstå at det er til alles beste! Hva gjør forresten en medic der du sitter? Sjelden de har noe de skal ha sagt på slike plasser.

Ja, de med best lagspill vinner, altså det laget som har 2 stk som sitter på Teamspeak og kommuniserer.

Jeg satt på båten på Atacama Desert, på den nærmeste siden av flagget.

og btw, spilte en runde nå på hardcore, hva skjer med at folk ikke dør på medium/short range av M95 som har fult på damage + headshot?!

Lenke til kommentar

og btw, spilte en runde nå på hardcore, hva skjer med at folk ikke dør på medium/short range av M95 som har fult på damage + headshot?!

Den nye "messed up" hitboxen. :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg blir så frustrert av at slikt skal ødelegge et så bra spill!

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg blir så frustrert av at slikt skal ødelegge et så bra spill!

Jeg føler jeg blir frustrert over folk som vandrer off topic. ;)

Hadde samme problemet hele tiden. Løsningen min var å joine en clan som hadde Teamspeak server, og spille sammen med dem. Lag spillet ble mye bedre, spill opplevelsen ble mye bedre og hele spillet ble enkelt og greit mer morro.

Ja, har faktisk vurdert det samme. Men så skal man finne folk som ikke er 14 og som har OK skills. Skulle jeg vært med i en klan tror jeg nok jeg hadde ønsket å spille litt matcher og lignende også da...

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar

Er veldig enig i det som blir sagt i tråd introen :) Men jeg som spiller dette mye og er veldig teamplayer har også noen irritasjons momenter andre veien! som f. eks når jeg prøver å reparere en tanks også bare kjører han ?? det er da du lurer på om han vil ha hjelp i det hele og det store! det samme probleme kommer jeg også over når jeg spiller medic :(

Lenke til kommentar

Enig i alle punktene dine. Det verste synes jeg er folk som tror "recon" betyr "sniper", de har andre ting i arsenalet sitt.

Til du som sier sniping er en del av spillet, det er det så absolutt, men man klarer aldri vinne en runde når halve laget står i basen og sniper.

Lenke til kommentar

Enig i alle punktene dine. Det verste synes jeg er folk som tror "recon" betyr "sniper", de har andre ting i arsenalet sitt.

Til du som sier sniping er en del av spillet, det er det så absolutt, men man klarer aldri vinne en runde når halve laget står i basen og sniper.

er helt enig i det rulleguru sier! det viktigste poenget her er jo at reacon betyr rekogn hvilket betyr at de skal rekognisere for andre tropper, det er det skuffende få recon'er som gjør! Hadde klassen het Marksman hadde det vært en annen historie.

Lenke til kommentar

Er veldig enig i det som blir sagt i tråd introen :) Men jeg som spiller dette mye og er veldig teamplayer har også noen irritasjons momenter andre veien! som f. eks når jeg prøver å reparere en tanks også bare kjører han ?? det er da du lurer på om han vil ha hjelp i det hele og det store! det samme probleme kommer jeg også over når jeg spiller medic :(

JA!! Glemte seff av det og har oppdatert førstetråden!

Herregud det er irriterende! Eller når en Engineer bare løper rett forbi en 99% skadet tanks som jeg sitter i som bare leeengter etter reperasjon.

Lenke til kommentar

Det er sant da. Om jeg ser at det er for mange recons så gjør jeg noe med det og endrer klassen min så fremst de som er recons gjør jobben sin. Det er jo mange recons som stiller seg i spawn og prøver å snipe over 2 eller 3 baser. Da har det hendt at jeg har stilt meg i UAV'en og blåst dem til himmels. Ingen har klaget da, selv ikke de som har drevet med overdreven camping.

:)

Lenke til kommentar
Jeg føler jeg blir frustrert over folk som vandrer off topic.

Jeg forteller akkruat slik som TS sier jeg, man blir litt frustrert av ting.. Hvorfor er akkurat det jeg skrev offtopic???????????????????????????????????????????

Det var jeg som kommenterte at du gikk offtopic og det er jeg som er TS. Ser du at jeg helt konkret klager på medspillere online? Ser du at jeg IKKE benytter meg av denne tråden til å klage på hitbox og andre svakheter i spillet? Nei!

Derfor påpeker jeg pent og ryddig at du går offtopic og forventer at du styrer deg tilbake på topic og ikke at du legger ut på diskusjon hvorvidt du var on topic eller ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...